Eftir- shopping, kultur og kafe-liv med blikk mot framtiden

Her er et sted som tenker bærekraft. Altså et sted som imøtekommer dagens behov, og samtidig tenker på at det kommer folk etter oss. Det skal være en verden til å kunne leve i senere også. 

Her selges deg klær, gjenbruk og omsøm. Her selges det brukte møbler. Her selges det kunst. Og i samme lokalet sitter man altså og spiser og koser seg, med mat laget ut fra riktige verdier, spør du meg.
Vil du heller ta meg hjem, så gjør du det, i emballasje du kan levere igjen etter det jeg har forstått. 

 

 

Her er det de selv skriver om konseptet på Facebook-siden sin: 

“Eftir Norge er et kafekonsept som tilbyr mat laget av nordiske råvarer og gjerne restmat som ikke når frem til butikken på grunn av feil farge eller form.
Vi leverer maten vår i returemballasje.
I tillegg selger vi brukte kvalitets klær”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har ikke prøvd kafeen der ennå, men det SKAL jeg 🙂 Stedet ligger på Grunerløkka.

 

#Eftir

8 kommentarer
    1. Så utrolig kult, dette må jeg tipse døtrene mine som bor i Oslo om. Så utrolig kul den oransje stolen er, du får se på prislappen for meg neste gang du er der 😉

    2. Wow..det der er bortimot det kuleste jeg har hørt på lenge..
      Dere har så utrulig mye mer enn vi her nord, når det kommer til både det ene og det andre. Joda, folk prøver å være nytenkende og starter med friskt mot..men seriøst så trur jeg at de lange avstandene våre ødelegger mye. Jeg må kjøre nærmere halvannen time + tett på 150 kr i bompenger, bare for å komme på Rusta, liksom…og da er jeg blant de “heldige”..
      Ha en nydeligvakker søndag =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg