Fantasiens vindusrute og virkelighetens verden

 

Av og til
sitter jeg i den mentale vinduskarmen min
med beina trukket godt oppunder meg og hodet på knærne
og ser på regnet som pjusker så fint på de røde paraplyene der nede.

 

Gjennom fine små elver på fantasiens vindusrute
ser jeg folk som løper hånd-i-hånd der nede
mens de roper i skrekkblandet fryd over skyllet som plutselig kom
 
 

 

 

I virkelighetens verden
sitter jeg langt inne i stua med beina trukket oppunder meg
Og hører verden og regnet på utsiden
Hører bilene som fosser forbi
At regnet treffer fortauskanten og de som haster avgårde

I virkelighetens verden
sitter jeg i en tidlig morgentime og gleder meg over regnet der ute
Gleder meg over å kunne trekke beina godt oppunder meg
Gleder meg over kaffelukten som treffer nesen
Gleder meg over brødblingsene som roper i skrekkblandet fryd
fordi jeg skal komme å spise dem
Gleder meg over å kunne bruke dagen til å GLEDE MEG <3
 

 

 

Liker du regnvær?

 

 

(En liten reprise på et dikt som passer perfekt både til været og humøret i dag 🙂 )

 

 

#dikt #glede #regn #fantasi #virkelighet #kos

6 kommentarer
    1. Så fine ord, Frodith 🙂 jeg er ikke så glad i regn, for jeg er ikke så flink til å kose meg inne! Men…. har klart meg denne helga – ganske så bra! Klemmer <3

    2. Ja, jeg er glad i regn, og spesielt om det har vært tørt og varmt lenge. Da lengter jeg etter kjøligere vær og regn. Godt for alt som vokser at det kommer regn også, og så slipper jeg å vanne blomster og annet.

    3. Regn kan være fin det men alt med måte. Alt som gror trenger vann og det blir mindre pollen i lufta da. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg