Fra vår-yr kalv til sinna “Okse-Frodith” på “no-time”!

 

Jeg nærmest SPRATT ut fra jobben i dag.. Som en våryr kalv på vei ut på beite for første gang, sprengte jeg meg ut dørene der oppe.  Etter timevis bak lukkede dører, med knapt tid til å tisse, kjentes den kalde snøføyka nesten deilig ut. 

Men det tok så klart ikke lange tida før jeg følte meg mer som en dum ku på vei inn til slakterbenken. På Coop på Oslo City var det kø omtrent fra inngangen og til utgangen. 30 meter kanskje?? Og bare en dum ku gidder å stå i så lang kø, for å få seg lit “FÔR”….

Når jeg endelig kom meg ut derfra, etter å ha stått klemt mellom en hel “bøling” andre mens svetten silte og jeg klødde infernalsk av ullgenser ute av kontroll, var jeg blitt en smule rødere i ansiktet. “Okse-Frodith” var på vei ut!! 

 

 

Det toppet seg på trikken. Da snøftet jeg i vilden sky. Det er fullt kaos å trikkene. En holdeplass er vekk. Og de kjører bare ET spor gjennom hele sentrum. Det hoper seg opp med sinna folk både her og der. Og vi er ofte ca 50 stykker som skal slåss om å komme inn på en  overfylt trikke-vogn som kan ta i mot ca 5… Jeg så rødt så klart! Presset meg inn under armen på en mann. Fikk sen sekk i ansiktet, og en veske i låret. Jeg prustet og peste med snuten tett opp til “nabosnuten” der inne i vogna…

Jeg er endelig hjemme. Og ligger som et slakt på sofaen. 

Nå er det helg folkens! 🙂 

 

#sinne #stress #helg #trikk

9 kommentarer
    1. Høres ikke så idyllisk ut å bo i byen nei..hihi Bedre å gå på tur alene i skogen, og ha butikken nesten for deg selv…Håper du får en god helg, og klarer å riste av deg sinna oksen….

    2. For en start på helgen! Akkurat nå kjenner jeg at det er deilig å ha så kort vei til jobben at jeg kan gå, og passerer en liten nærbutikk på veien nesten helt uten kø. Ønsker deg en fin og køfri helg <3

    3. Hørtes veldig slitsomt ut. Også jeg som syns det er ille når jeg går av bussen og 6-7 personer går inn på Coop prix samtidig og jeg må vente litt i kassa 😉
      God helg! Klem ????❤

    4. “Nu hvil deg Okse-Frodith!” Senk hode ( og horn) og nyt helga!???? Var en tur i Sandvika i ettermiddag, og det var rimelig fullt på toget. (Men ikke så ille som det du beskriver!????)

    5. Godt å endelig komme hjem etter en sånn dag og ettermiddag! Jeg blir lett irritert når det er sånn og er sulten samtidig! God natt og god helg! Her er det skikkelig snøstorm ute. Håper det blir bedre imorgen!

    6. Oida søs, du skulle bestilt mat fra Meny rett på døra eller morgenlevering så hadde du sluppet butikken i alle fall. Men nå er det i alle fall helg, gooood helg og hiv beina høyt og la de bli der 🙂 Stoooor go klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg