Frodithen flakset fornøyd mot Fløyen

 

 

Full av energi føyk jeg oppover veiene mot Fløyen. Ja for det VAR jo Fløyen jeg skulle til. Ikke med banen så klart, men til fots. Jeg har vært med banen før, og hadde lyst å gå litt i dag, bruke kroppen og kose meg på tur. Jeg var mukkens alene, eller det er litt jug for det var en haug med japanere, indere, franskmenn og turglade Bergensere. Men akkurat som turfølge hadde jeg ingen. Kjersti har jobbet i dag, og jeg VILLE gå tur alene. Jeg kjenner flere i Bergen jeg, men av og til er det deilig å være litt alene også.

 

 

Etter å ha sprintet forbi en haug med hus….opp noen trapper… og forbi noen…

 

 

…dyr…så var det sving -i-sving oppover  en liten stund..Og om jeg var “tøff i trynet” i starten, og fnøs litt inni meg av kraftig påkledde japanere som skulle ta banen oppover…..

 

 

….så var jeg ikke SÅ tøff når det hadde gått en liten stund.. Måttte hvile både en og to ganger. Siden jeg er vant å gå på tur hadde jeg så klart med vann.

 

 

Når jeg hadde funnet igjen lungene mine, hadde Salt og Pepper mistet sine. Og satt PAL på en benk. Jeg lurte på hva de for slags slappfisker, og DET fikk dem på beina igjen.. For FISK vil de ikke bli beskyldt for å være…

 

 

Så da var vi klare for mer bakker oppover. Det er jo rundt 3 km rett opp (litt svinger da…), og det kan jo ta pusten fra noen og en hver..

 

 

Flottere kan man nesten ikke ha det en lørdag formiddag: Fuglene sang om kapp, sola skinte fra steg nr 1 opp bakkene, bekker sildret og 20 japanske ungdommer spratt oppover bakkene med musikk på full guffe og latteren sittende løst. ALLE koste seg altså!

 

 

 

Halvveis møtte vi på banen igjen…Men jeg er vel ikke FEIG heller. Skulle opp for egen maskin 🙂 

 

 

Og jeg nærmet meg stadig.. Litt skjelven i fiskepuddingen… litt tørr i halsen…og VELDIG sulten…

 

 

 

 

 

Og SÅ var jeg oppe! Sammen med 20 glade unge japanere, et gammelt ektepar med stokk, et busslass med amerikanere, 4 lekne franske barn, og en drøss med “mannen i gata” som bare var på trim-tur…

 

 

Kaffe og is på toppen så klart! Og i dag ble det BÅDE og. Det betyr, at is erstattet overhode ikke lunsjen. Den var i tillegg til. For jeg var sulten som en ulv, og hadde sikkert gått ned flere kilo bare på turen opp..

 

 

Så var det klart for nedoverturen. NOEN er litt sløvere enn andre og tar den “enkle måten”….Kunne nesten tatt banen spør du meg…

 

 

Innmillom synes Salt og Pepper det blir litt VEL mye bilder, og da jeg satte fra meg sekken for å klatre litt, synes jeg de stirret oppgitt på meg.. Litt klandrende… Synes ikke du også? “Blir du ALDRI ferdig med bilder” liksom….

 

 

 

 

Men måtte klatre litt, så de fikk bare tåle litt sløving i sekken…

 

 

På nedover-turen fikk de sett litt av hvert. Og utsikten er jo ikke noe å lage på akkurat. Jeg tok “høyre-siden” opp, og venstre siden ned. Så  vi fikk sett litt forskjellig.

 

 

Så var jeg nede igjen…Litt skjelven i kroppen, litt lav i blodsukkeret. Så ikke HELT stø på hånda.. MEN…jeg GIKK opp og jeg GIKK ned. Ikke noe juks! Fornøyd med meg selv jeg 🙂 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Du har jammen all grunn til å være stolt av deg selv i dag 😃 Det var litt av en tur. Og fantastisk utsikt. Flotte bilder av deg og Salt og Pepper også🌻🌹

    2. For en fin tur du har hatt! Og utsikten på toppen – av verdens beste by (for oss Bergensere i alle fall). Det merkes når man går både opp og ned og det er besten finere det enn å ta banen.., Synes det er helt topp at du koser deg i byen

    3. Ja, det var det jeg tenkte, – men du verden så godt gjort i denne varmen! ☀️👍 Jeg var inne på floyen.no og sjekket om det faktisk var MULIG å gå opp og ned, – har jo bare hørt om banen liksom. Flotte bilder!😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg