Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 18 – kom inn, bli med :-)

 

Jeg vet det er en hel uke til jul, men jeg har hengt opp julestrømpe….

 

Eller egentlig TO strømper. En til Salt og en til Pepper…

 

 

Nå var det kanskje litt dårlig gjort av meg å henge dem SÅ langt opp? Men nå skulle de jo egentlig ikke “åpnes” før på julaften, så LITT utfordringer bør det jo være.. Men hvem vet egentlig når julaften er…?

 

 

Salt og Pepper tittet opp på veggen. Høyt der oppe…Man kunne nærmest se skuffelsen i  ryggene deres.

 

 

Så snudde de seg, og satte blikket i meg: “Veldig morsom du Frodith!!  Skjønner ikke hvor du har fått den fine humoren din fra!!” De himlet med øynene og slo ut med armene. (eh…labbene)

 

 

Men de er jo ikke kjent for å GI SEG. Noe de har etter meg!
Så Salt klatret opp på ryggen til Pepper…. “Dekker du frab??” Salt sto plantet med foten i snuten til Pepper selvfølgelig.

Men det var et godt stykke igjen!

 

 

Her måtte det hjelp til…De fikk tak i esken jeg fikk av bestisen, en julegave. Stor nok til å klatre på.

 

 

Salt var som en gaselle, og formelig “spratt” opp på esken…
Pepper er litt tyngre i sessen…og er i tillegg litt preget av “Ludvik- syndrom” :
“Ække detta fali dea…? Detta klarer vaffal ikke JÆI”

 

 

“Kom igjen da Pepper!! Kom igjen!!” Salt sto og ropte fra oppe på boksen.
“Jeg MÅ ha denna stolen jeg asså!!” Pepper skjøv stolen inntil

 

 

 

Så klatret han forsiktig opp….

 

 

Men det var fremdeles uoverkommelig langt igjen…

 

 

“Kom igjen , Pepper, skyv meg opp dit…Det er LAKKKKRIS der oppe!!”

 

 

Jeg skjønte det ble for vanskelig, og måtte gi en hjelpende hånd. De måtte jo få LITT lønn for strevet…

 

 

Og da dette ikke hjalp heller, det BLE for langt, så måtte jeg gi ENDA en hjelpende hånd..

“Sånn!! Her er den. Egentlig er jo dette jule-sokk, og det er jo ikke jul ENNÅ….men siden JEG har fått Kick , så får vel dere få også”

 

 

Så ble det nesten JULAFTEN her i dag gitt!!

 

 

Nå er det klart for dagens julenøtter!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her.  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig, du må ikke ha blogg. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av attende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

20 kommentarer
    1. Knut Arild Hareide
      India
      Klementiner, lussekatter, pinnekjøtt

      Håper du har en kjempefin kveld! 🙂 Hilse Salt og Pepper.
      I din gamleblokk og for de som ble igjen på blogsoft er kvelden en smule nedstemt vil jeg si! Så får håpe det ordner seg for alle så stemningen går opp! 🙂
      Klem

    2. Hei hei, og takk for sist! Jeg måtte lete skikkelig etter bussen, og til slutt gikk jeg nesten hjem til deg, tok trikken et stykke, og måtte gå det som føltes som 100 000 km. Det VAR jo ikke så langt! Men føltes langt når bussen ikke gikk… Ja ja – jeg forteller når vi treffes igjen 🙂
      Jeg er glad du hjalp rottene til slutt. Etter så mye strev bør de absolutt få en liten premie 🙂 Jeg prøver meg på dagens oppgaver:
      1) Knut Arild Hareide
      2) India
      3) a: klementiner, b: lussekatter, c: pinnekjøtt
      Jeg koker karameller, så jeg løper ut på kjøkkenet for å sjekke at de ikke koker over 🙂 Ses plutselig!
      Klem

    3. Kjenner nesten litt igjen den følelsen fra da jeg var liten, rekker nesten opp, men ikke helt xD Men det var snilt av deg å gi de en Kick da <3

      1) Knut Arild Hareide
      2) India
      3a) Klementiner b) lussekatter c) pinnekjøtt

    4. Godt de fikk tak i lakrisen tilslutt! <3 Jeg prøver meg på oppgavene idag også, for moro skyld.
      1) Knut Arild Hareide
      2) India
      3) a) Klementiner. b) Lussekatter. c) Pinnekjøtt.

    5. Piuhh, godt de fikk tak i strømpegodisen til slutt. Morsomme innlegg med disse to her altså, de her herlige – men kvinnen bak alt sammen er nå best, som kreativt finner på alt sammen <3

      1. Knut Arild Hareide.
      2. India.
      3 – Klementiner.
      – Lussekatter og Pinnekjøtt..

      Håper du har en finfin dag så langt Frodith 😀

    6. De fikk lønn som fortjent! 🙂 nam nam
      1) Knut Arild Hareide
      2) India
      3) a) klementiner, b) lussekatter, c) pinnekjøtt

    7. De lever farlig de to! Glad du hjalp deg. Kick som er så godt.

      1.Knut Arild Hareide

      2 India

      3 klementiner, lussekatter, pinnekjøtt

      Ønsker deg og rottentottene fine dager mot julekveld. Klem 🙂

    8. Veldig bra at Salt og Pepper fikk en hjelpende hånd til slutt etter så iherdig innsats! En Kickstart på dagen rett og slett!

      I går skulle jeg liksom ikke kikke på andre…men det lønte seg ikke…
      Så… i dag jukser jeg på flaggoppgaven. (Kan bare flaggene i Norden, Storbritannia , Canada og USA uten å lete på nettet!)

      1. Knut Arild Hareide

      2. India

      3. klementiner, lussekatter, pinnekjøtt.😄

    9. Å så koselig, ja de fortjente førjulskos.
      Knut Arild Hareide, India, klementiner, lussekatter og pinnekjøtt

      Er det pinnekjøtt dere spiser julaften ? Vi gjør det men i år skal vi til Halden så da blir det svineribbe også 🙂

    10. Hurra for artig jule-lesing <3 Fikk nesten kick av denne spenningen altså 😉

      1. Knut Arild Hareide
      2. India
      3a. Klementiner
      3b. Lussekatter
      3c. Pinnekjøtt

    11. God morgen. Jeg tar turen innom før jobb. Så bra at Salt og Pepper fikk belønning etter å ha prøvd utrolig mange kreative løsninger for å komme opp til julestrømpen. Så bra innsats!
      Dagens svar er 1 Knut Arild Hareide, 2 India, 3 a klementiner b lussekatter c pinnekjøtt
      Nyt dagen. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg