Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 8- kom inn, bli med :-)

 

I går var en hektisk dag. Jeg sto ved kopimaskinen på jobb og ante fred og ingen fare. Plutselig fikk jeg øye på noe rødt i øyekroken. JAVEL! Jammen meg hadde ikke Salt og Pepper sneket seg med i sekken min igjen.. Eller hadde de ligget der hele tiden…? Helt siden den grufulle onsdagen? Da alt skjedde på blogg.no…?

Da jeg tittet ned var det to SETT med bebreidende øyne som “spiddet meg”!

“Jasså du!! Du skryter av at du er VOKSEN liksom!”. Salt var SLETT ikke blid.
“Her setter du deg til å FURTE når ting blir litt vanskelig. Avlyser kalenderen og greier!! Hadde du tenkt vi bare skulle bli LIGGENDE nedi den derre sekken der eller? Til neste år liksom?”

“Ja…” Pepper er litt mer forsiktig av seg som du vet.
“Først skremmer du livet av oss som den digre rotta og greier her på onsdagen.”

“Og så tar du bare halen din mellom beina og våre haler i sekken, og så går du og FURTER i en krok. “

Pepper så ertende på meg: “Buhu…jeg KLARER ikke den nye bloggen…Jeg vil ikke mer…Jeg GIIIIIR  ÅPP!!” De la seg ned på gulvet, og sparket med beina, og liksom “spilte meg”.

“Ok!!! Jeg skjønner hva dere mener!! Gi dere nå da”. Jeg sto der en smule rød i mopsen…
“Gi dere! Gi dere!” , pep det nede ved beina mine. Salt og Pepper sto krokete og lo..

“Ok..jeg mener det! Vi fortsetter med kalenderen så klart. Og i dag skal vi jo til Lille Supermann og mammaen hans, så vi får gjøre litt moro ut av det. Er dere klare?? Det er HVERT FALL jeg!!”

Og det skal jeg love deg at DE var også!!


Men mer om det i kveld. Nå kjører vi i gang kalenderen igjen, etter noen dagers pause.

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de to små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av åttende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er vi i gang igjen, så det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender  #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

31 kommentarer
    1. Jeg har skjønt at det skjer endringer på blogg.no, men de har ikke kommet til meg enda. Har bare fått mail om at vil skje noe. Hm, kjenner jeg ikke akkurat gleder meg :/ Synes du det fungerer greit nå eller?

      1) George W. Bush
      2) Hellas

      1. Ja, jeg skjønner hver fall LITT nå 🙂 Mot ingenting på onsdag 😀 Koselig å få folk over hit, men jeg SER dem ikke her. Finnes ikke feed. Men nå har jeg lett opp alle på Bloglovin, så da er det lettere 🙂 Der er det feed 🙂 TAkk for besøket. Snart tid for kveldsinnlegg 😀

    2. Smashing dame i headeren assa <3

      Juuhuuu! Krydderrottene er i gang igjen – så herlig 😀
      1. George W Bush
      2. De er så heldige at de er i Hellas faktisk

      Ha en super lørdagskveld <3 Klemmer skikkelig

    3. OI, du har fått på plass en header nå? Eller er det bare jeg som ikke har fått den opp tidligere? Fint var det i alle fall 😀

      Nå får vi straks middagsgjester, så jeg får hive i fra meg et par svar her:

      1. George W. Bush.
      2. Hellas, I think 🙂

    4. Så koselig at Salt og Pepper fikk overtalt deg til å starte opp igjen med kalenderen 🙂 Jeg har skjønt at bloggen endrer seg og at folk sliter litt, så jeg har vært litt fraværende. Men for å komme til deg må jeg gå direkte til din adresse, du synes ikke blant innleggene til bloggvennenne mine. Men det endrer seg kanskje?
      Mitt svar på dagens rebuser er 1 George Bush og 2 er flagget til Hellas 🙂
      Nå har jeg vært en snartur i byen og sett på julemarkedet. Fikk skikkelig julestemning 🙂 Klemmer <3

    5. Hei 🙂 og takk for sist 🙂
      Jeg har jogga! Ville bare nevne det…
      Svarene på oppgavene i dag tror jeg er:
      1) Nissen er George W. Bush
      2) Rottene er i Hellas
      Tror jeg 🙂
      Hilsen Oslopadde, som snart skal skifte navn.

    6. Så flott at at ting har begynt å ordne seg i den nye blogg-blokka og koselig at kalenderen er igang igjen! Her er mine svar idag:
      1) George W. Bush jr.
      2) Hellas

    7. Fint du er i gang igjen..har jo fulgt med selv om jeg har vært litt fraværende en periode 🙂 Nå kommentere jeg via bloglovin..håper det funker 🙂 Da får jeg prøve meg på julekalender også 1.. George W Bush 2.. Hellas..
      Så søt du var med rød nese … Lørdagsklem <3

    8. Så fint du har kommet i gang igjen…Vi må jo bare bli vant til dette..for det blir nok sånn fremover…OG bra du har funnet ut av ting, og klarer å få i gang kalenderen igjen….Flink er du! Håper du har kost deg hos lille supermann og mammaen..Her har du mine svar på kalenderen; 1: George W Bush 2: Hellas

    9. Jeg prøver igjen. Har vært mye kaos men ordner seg for til uka starter innkjøp av gaver. Her er mine svar 1. Bush 2. Hellas.
      Ikke altfor vanskelig. Ha en fin dag.

    10. Hei, så flott at alt har ordnet seg og du er tilbake med disse fantastisk artige og oppfinnsomme historiene om Salt og Pepper. Og mange flotte bilder og små remedier, ja jeg vet iallefall ikke om maken til moro kalender 🙂

      1) George W. Bush
      2) Hellas

    11. Så flott at du er tilbake og fortsetter med julekalenderen ;o))

      Svar på dagen oppgave:
      1. George W. Bush
      2. Landet Salt og Pepper besøker er Hellas

    12. Hei på deg søs <3 Herlige vinterværet og når man treffer på selveste Rudolf ute må det jo være beste stemninga som finnes <3 Supre bilder søs <3 Svarene er : 1: Bush og 2: Hellas <3 Godklæmme 🙂

    13. Så godt å ha deg tilbake i fin form, og litt blidere 😀 Måtte le av Salt og Pepper som tok deg på kornet 🙂 1George W Bush og Hellas. Nå skal jeg lete opp Bloglovin, og ikke Blogvin som JEG trodde det het 😀

    14. Ja, så var du i gang i nytt hus! Koselig! Jeg følger vel etter med tiden. Trist å være igjen til slutt, men jeg kan jo se det som en fordel også. Nå har dere funnnet ut av alt det nye,så jeg kan spørre og få hjelp om jeg ikke klarer det! Gjette skal jeg.
      1. Geroge W. Bush

      2. Hellas
      Sånn, det var det! Ha en vakker dag. Klem 🙂

    15. Ja, man må nok finne seg i litt av hvert når man har vært innom en liten krise, i alle fall fra to sånne små rottelurer som trodde alt det kjekke nå var slutt 🙂

      Og veldig kjekt at du er i gang igjen med kalenderen <3

      1. Nissen er tidligere president Geroge W. Bush.

      2. Landet Salt og Pepper besøker er Hellas.

      Godt å være i gang igjen her hos deg, og snart er det min tur til å rive meg i håret og "furte" litt 😉

      God klem til dere alle 3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg