Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 9- kom inn, bli med :-)

 

I går var det tid for julehandel så klart. Det er mye som skal i hus, før julefreden kan senke seg. Så etter å ha vært og kjøpt julegaver til Lady August (adoptivsøsteren min)  og Kjersti (tvillingsøsteren min), så måtte vi ta storhandelen på matbutikken.
Heldigvis var det handlevogner igjen..

 

 

“Se der Frodith!! Der står det en til OSS!!”
Ja…den skal vi nok få med oss mye i tenkte jeg i mitt stille sinn…

 

 

“Ja…da er vi klare da…sånn nesten i det minste… Har du handlelisten Frodith?? Har du? Har du?” Skvaldra gikk i ett på Salt
“Forresten Frodith, jeg vil sitte oppi!! Pepper, du må skyve!!”

 

 

Så da var det bare å få Salt på plass oppi der, og Pepper til å slite rundt på divaen full av nykker.
“Du var liksom mora…og jeg var liksom ungen..Og jeg ville ha sjokolade, og derfor skrek jeg superhøyt helt til jeg fikk!!”. Salt satte seg godt til rette i handlevognen
“Pøh!! Jeg vikke være morrra. Og du kan bare VÅGE DEG på å skrike på sjokolade!!”

 

 

De føyk gjennom butikken, med meg på slep…

 

 

Forbi kjøtt av ymse slag…

 

 

Forbi ribben, som Pepper er litt redd for… (Han vet den skal “pepres”…)

 

 

Tok en liten pause ved ostedisken, som seg hør og bør en ekte rotte eller mus i adventstida…

 

 

Før de havnet i køen for betaling..

“Vi har jo BARE kjøpt Salt!! Hvor mye tror du det koster Frodith??” Pepper smilte i skjegget..
“Trenger vi egentlig Salt da? Har vi ikke hjemme? Kanskje vi bare setter henne tilbake igjen i hylla?” Jeg gliste av min egen fortreffelighet.
“Pøh, for noen eklinger dere er… Jeg vil vel ikke være igjen her!!!”  Salt så bittelitt nervøs ut.. Men så klart vi ikke kan sette henne igjen. Vi er jo så glad i henne og rottestrekene hennes. Hun så de lure smilene våre og roet seg raskt, mens vi ventet på å komme oss gjennom kassa-køen.

Nå er det klart for dagens kalender-luke.

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av niende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #konkurranse

32 kommentarer
    1. Puh.. Nå har jeg løpt fort for å rekke det! Kalenderen din altså 🙂
      Kos at du har handla julklappar til bloggsøstersene <3
      Hehe.. så artig at de fikk være med på butikken, og osteavdelingen var nok høydepunktet for dem 😀
      1.Bill Clinton
      2. Salt og Pepper er i USA
      3. Vi er så glad hver julekveld

      God kveld og natt til dere tre <3 Klem

    2. Hei 🙂
      Puh – jeg har handlet, jeg og. Med gubben. Har ordnet en julegave, ellers ble det mest mat. Og jeg har sendt de siste julebrevene – DET var det deilig å få unna. Men nå til dagens oppgaver:
      1) Nissen er Bill Clinton
      2) Rottene er i USA
      3) Det står ”Jeg er så glad hver julekveld” i hjertet 🙂
      Nå er det bare et par julegaver igjen, så er alt på plass. Og litt flere som må pakkes inn, forståss.
      Hilsen Oslopadde, som snart skifter navn.

    3. Artige bilder fra butikkturen <3 Ligger litt etter her…eldste sønn har vært her til nå…så har bare fått "slengt ut "et par innlegg selv… så jukser jeg å ser på svara til di andre for å rekke det..hehe..1 Bill Clinton.. 2 USA …3 Jeg er så glad hver julekveld ..
      Klem fra Annebe <3

    4. Så koselig med julegave-shopping 😀 Og annen shopping – som man må gjøre både titt og ofte 😀

      1. Bill Clinton
      2. USA
      3. Jeg er så glad hver julekveld

    5. De to rottene er utrolig søte når de fyker rundt med handlekurven sin, og jeg tenker de gledet andre handlende der de suste av gårde i butikken.
      Dagens nøtter er greie: 1 Bill Clinton, 2 USA 3 Jeg er så glad hver julekveld. Her har det vært litt bakedag, og jeg har kost meg med det. Og ukas faste kaffebesøk hos mamma sammen med søsken er også unnagjort. Klem <3

    6. 1 Bill Clinton.
      2 USA
      3 Jeg er så glad hver julekveld.

      Ønsker deg og dine en riktig god søndag kveld, syntes det er utrolig gøy med slike konkurranser.

      Klem fra meg og Elvis gutten til deg og dine.

    7. Bill Clinton – USA – Jeg er så glad hver julekveld.

      Herlig shopping med de krabatene der, og røverspråk er jeg faktisk veldig god på! Klemmer <3

    8. å så kjekt å komme hjem fra tur og se att kalenderen er i gang igjen ,masse deilig på butikken nå ,men salt må få være med hjem ja :=) mine svar i dag er

      1 . Bill Clinton
      2 . USA
      3 . Jeg er så glad hver julekveld

    9. Hadde jeg vært Pepper så hadde jeg også sprunget fort forbi ribba…(om jeg hadde vært Salt også forresten!)

      1. Bill Clinton
      2. Flagget til USA
      3. “Jeg er så glad hver julekveld!”

    10. Hehe, nei i den handlevognen der er det neimen ikke plass til mye, men det holder kanskje til det rotter bruker å kjøpe xD

      1) Bil Clinton
      2) USA
      3) Jeg er så glad hver julekveld

    11. Så herlig liten handlevogn!! Naaaaw!!! Så søtt!

      1. Bill clinton
      2. Usa
      3. Jeg er så glad hver julekveld

      Ha en fin dag! 🙂

    12. Du er ikke sann. Jeg mener bildene i butikken er fantastiske.
      jeg deltar i dag.
      1) Bill Clinton
      2) USA
      3) Jeg er så glad hver julekveld.

    13. Di er nå søte disse to små karene <3 Nissen på bildet er Bill clinton, Pepper og Salt er i USA og i hjertet står det jeg er så glad hver julekveld 🙂 Dere må ha en kjempe fin 2. Søndag i advent. Klem <3

    14. Hei på deg! Så fint dere kom dere gjennom butikken da! Herlige bilder!
      1) Bill Clinton
      2) USA
      3) Jeg er så glad hver julekveld
      Klemsiklem til deg og rottentottene på andre advent! 🙂

    15. Er så herlig å se disse bildene…og jeg lurer på hva folk rundt tenker…hihihi..Hvem tar bildene? Ja du er tøff..og det er så gøy å følge dere…Her er mine svar 1: Bill Clinton 2: USA 3: Jeg er så glad hver julekveld. OG ha en god og glad 2 advent…

    16. Bill Clinton, USA ,tenk der var jeg i går, og Jeg er så glad hver julekveld.
      Gratulerer med topplisteplass. Endelig får du den oppmerksomheten du fortjener og belønning for hardt arbeid. Jeg er sikker på at neste år når du ut og gleder mange, mange flere, for du har så fin en blogg 🙂
      Endringer kommer ikke bestandig når vi ønsker de og de kan være utfordrende, men ofte viser de å bli en berikelse. 🙂

      1. Jeg har liksom begynt å få listeplasseringer innimellom, fordi de har endret fra antall lesere, til antall sidevisninger. Det har jeg alltid hatt litt av 🙂 Men ikke så mange NORSKE lesere. Men mange utenlandske. Og sidevisninger altså 🙂 Moro.

    17. Jeg må være med å jette selv om jeg har vært så heldig å bli trukket ut alt, bare for at det er gøy ;o))

      1. Bill Clinton
      2. USA
      3. Jeg er så glad hver julekveld

    18. Handel kan være en prøvelse, men dere kom dere vel gjennom <3

      1. Nissen er Bill Clinton

      2. Salt og Pepper er i USA.

      Jeg skjønner vi er inne i en presidentfase her i kalenderen, og da nåværende president ble innsatt sverget jeg på at jeg ikke skulle til USA så lenge han var president. Men jammen meg klarte jeg ikke å vente, så jeg dro likevel til det forgjettede land 🙂

      Tusen takk for kjekke oppgaver. Jeg koser meg masse <3

    19. 1. Bill Clinton
      2. USA
      3. Jeg er så glad hver julekveld

      Artig å få være med dere på julehandel. 😉

      Ønsker dere en god 2. Søndag i advent.

      Juleklem <3

    20. Prøver igjen jeg. Ser at det er flere som er like våken som meg i dag. Her er mine svar; 1 Bill Clinton 2. USA 3. Jeg er så glad hver julekveld. Små dyr i butikken – en artig sak. Ha en fin dag.

    21. Hehe, sikkert litt skummelt for de å gå forbi krydderhylla, men så jo ut til å kose seg veldig på julehandel. Her er mine svar idag:
      1) Bill Clinton
      2) USA
      3) Jeg er så glad hver julekveld
      Ha en super søndag! <3

    22. 1.Bill Clinton
      2.Amerika
      3.Jeg er så glad hver julekveld.

      Ønsker dere en strålende fin søndag 🙂

    23. Så gøy med rotter på julehandel. Og litt skummelt med både salt og pepper i butikkene 😀 Altså ekte salt og peprede ribber 😀 😀 Synes du har vært VEEEELDIG flink å kjøpe gaver altså! Kjenner jeg gleder meg veldig til jul nå 🙂 1.Gode gamle Bill Clinton. 2. USA og 3. Jeg er så glad hver julekveld. Ha en nydelig søndag. Nå går Bonnie og jeg på fjellet en tur. klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg