Gjett EN gang hvor jeg har vært!

 

Ja…nå kan du gjette, og du får bare ET forsøk…Hvor har jeg vært i dag? He-he..Har brukt noen ettermiddagstimer på denne aktiviteten. Egentlig er det ikke jeg som har hatt denne “truten”, men noen andre folk..

 

 

Først møtte jeg søsters til en sen lunsj. Bruschetta på et sted som heter Prossecheria. Betjeningen snakket engelsk eller italiensk. Men jeg klarte da å få stammet fram det jeg skulle ha. 😀

 

 

Så tok vi turen 10 skritt lenger borte i gaten. Til Gamle Raadhus Scene. Et hus som faktisk har vært konsert, teater og møte-lokale siden 1600-tallet. Tenk DET da!!  
Og ja…du gjettet sikkert riktig, vi har vært på ettrmiddagsopera! En billigvariant, som overhode ikke befinner seg i Operahuset. Stiftelsen som driver det heter “Opera til folket”. Og det var mye folk der, det var sikkert. 

 

 

Det er liksom en egen liten “klubb” som går på sånne tilstelninger. De fleste var nok over 70, så vi trakk snitt-alderen ned. Det skal være visst 😉 Tror de fleste der kjente hverandre og er der HVER lørdag. De så LITT furtne ut når vi hadde tatt “plassen deres” i kafèen i pausen…hehe..

 

 

På veggene hang bilder av kjente opera-sangere, og på scenen sto to sangere jeg aldri har hørt om. Jeg er ikke så “bevandret” i operaverdenen….Men vakkert var det! Og gøy å gjøre noe annet enn det man pleier en lørdag ettermiddag. 

Koselig ettermiddag med svigerinnen min og søsters <3

 

 

 

#opera #lunsj

 

8 kommentarer
    1. Der har jeg vært flere ganger og opplevd flere slike konserter. Det er et intimt lokale og før konserten kan man nyte både kaffe og vin i naborommet. Jeg kjenner meg igjen og som du sier er det flest eldre der. Skulle gjerne ha vært der i dag men det får vente til mars/april. Hele veien er det dyktige utøvere som beviser stemmeprakt i høy klasse. Opera er flott så jeg gleder meg til neste gang jeg skal innover. Men først må ymse ting på plass rundt meg. Flott at dere tok dere tid til dette i dag. Ha en fin aften…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg