Med hodet i sanden og beinet i “sutrefella” kan det lett bli mørkt..

 

“Med hodet i sanden, og beinet i “sutrefella” kan det lett bli mørkt…(Sitat: Frodith)

 

 

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.” (Sitat: Mark Twain)

Jeg kunne ikke være mer enig.
Det funker i alle fall for meg. De gangene jeg føler livet har bitt meg i rumpa…De gangene jeg står med hodet i sanden nærmest og lurer på hvorfor det er mørkt.. De gangene jeg har gått i “sutrefella” og bare går i ring rundt mine egne tanker, og lurer på hvorfor ting er så vanskelig.. Da tar jeg et hardt tak i mine egne skuldre og rister litt.

Så vender jeg blikket UTOVER i stedet for innover (der det grumses fælt akkurat da), og tenker ut noe hyggelig å gjøre… For noen… For hvem som helst egentlig…. Alle trenger en oppmuntring innimellom. Tankene får et nytt fokus. Glemmer grumset på innsida. Får meg til å trekke hodet opp av sanden, og beina ut av “sutrefella”.. Plutselig smiler jeg, mens jeg legger planer…Plutselig får jeg morsomme ideer, som skal gjennomføres…

 

 

 

Jepp…Det er ikke tull eller en klisjè noen skinnhellige folk har kommet på. Det er nemlig en sannhet:

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.”

 

-Dette var en liten reprise på et tema jeg mener er viktig. Man har ALLTID mulighet å styre livet sitt i litt mer mot sånn man vil ha det. Jeg har tråkket rundt i diverse sutrefeller jeg opp gjennom, tro bare ikke noe annet. Av og til tror jeg at det er NOEN som motarbeider meg. Men i virkeligheten er det bare JEG som kan snu, endre, og styre livet i riktig retning igjen. Det går hver gang! Selv om det noen ganger er LITT tyngre å få det til enn andre ganger… Det hjelper ofte å starte med noen andre, fokusere på dem 🙂 

 

#livet #endringer #snuoperasjon

 

14 kommentarer
    1. Så veldig sant. Nei, det er ikke alltid man klarer å gjøre dette, men bare det at man har den tanken i bakhodet!!!! Du hadde da et virkelig flott antrekk i dag!!!! Jeg sa ikke det fordi jeg skulle flytte fokus, dette mente jeg! Nyt dagen! Klemsiklem:)

    2. Er så utrulig enig..vi er faktisk selv ansvarlig for å ta styring over livet vårt.. Litt “stakkars mæ” surking er lov, og kan faktisk av og til være sunt..men alt med måte 😊🙃

    3. Det å gjøre noe som gjør andre glad er den beste medisin mot tunge tanker. Glede seg over alt det fine rundt seg hjelper også, og gjerne en skogstur.

    4. !! Det er helt sant!!

      Skifte fokus – pense over på noe annet eller noen andre – komme sakte men sikkert ut av mørket og inn i strålene av et smil 🙂

      Ønsker deg en herlig dag!

      klem

    5. Ja, det er så sant! Å bli oppmuntret av å oppmuntre andre! Å rette blikket utover istedenfor innover! Så fint du tar dette frem, Frodith! Viktig å ta med seg i hverdagen! Takk! <3

    6. Enig. – Så fremt ikke det overdrives ved at en blir så blodpositiv at negative følelser kveles i roten. For selv om det er riktig det du sier, tror jeg også en er nødt til å anerkjenne følelser som håpløshet, trøtthet, o.l. En bør nok tillate seg å bare være lei seg først, tror jeg, for så at det derifra vokser frem et ønske og en motivasjon til endring 🙂

    7. Det er så sant som det er sagt! Skal man dra det enda lengre, kan man si som Jim Carrey i Bruce Almighty: “If you want a miracle, be a miracle”! 😁

    8. Yes, det er så sant som det er skrevet, Frodith!
      Det hjelper ALLTID å flytte fokus vekk fra seg selv. Gudene skal vite at det noen ganger går litt tid før jeg klarer det i de periodene alt føles tungt, men INGEN tvil om at det er den rette medisinen❤👍
      Bra innlegg!🙌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg