Nye gleder på Cafè “Det Glade Hjørnet”

 

DA er vi på plass igjen!! På hver vår lille stol, med hver vår lille kake-bit….og med hver vår lille historie…
Og det er jo derfor vi kommer hit til kafeen, for å fortelle hverandre litt gode nyheter om livene våre. Det FINE i livene våre. For det er alltid fine ting hvis man bare leter, og nå mer enn noen gang er det viktig å trekke dem fram i lyset. Fokusere på dem.
Beklager at det bare er “gamle” kaker, men i dag har jeg hatt så mye å gjøre at jeg ikke har rukket å bake… Men disse duger vel en dag til…?

 

 

Her er det fine jeg vil fortelle om i dag: 


-Jeg er frisk

-Jeg var tidlig oppe og ute i solen og danset ( se HER)

-Jeg har lært meg noe nytt som jeg kan få GOD nytte av i ukene framover med å lage film til elever.

-Jeg har hatt koselig samtale med søsters på messenger-telefon (er så digital atte 😀 )

 

Da var det din tur.
Hva har du gjort av koselige ting i dag? Bare fortell, jeg vil veldig gjerne høre! 

 

 

Og bare siden det ikke er noen nye med i fargeutfordringen min: Her er de som er med så langt. Linker inn til alle sammen, så du kan finne dem. Ikke noe eget innlegg i dag, siden ingen er nye 😉

 

 

nouw.com/hverdagenformeg

kjerringtanker.blogg.no

annebe.blogg.no

utifriluft.blogg.no

natheless.blogg.no

dixierose.blogg.no

monairens.blobb.no

karidansen.blogg.no

fruensvilje.blogg.no

dedicat.blogg.no

mettejosteinsdatter.blogg.no

gryende.blogg.no

pensjonistgunna.blogg.no

midtlivskrise.blogg.no

 

#cafe #glede 

15 kommentarer
    1. Ja, det har vært en fin dag hittil. Sola skinner, jeg har gått en tur i skogen, hørt bokfinken synge og spist en herlig middag jeg selv laget. Klemsiklem til deg og alle på cafeen.

    2. I går var jeg ute i solen og drakk fredagsvin med min mor, på god avstand. Hele plenen var fulll i blomstrende krokus og fuglene kvitret. Deilig med vår! Takk for kake

      1. Ja, jeg så det, det hørtes lurt ut. Man bør gjøre litt sånn hyggelig hver dag. Med avstand. Glad vi er to her hjemme 🙂 Sola skinner her i byen, og det er fint på en måte, men LITT ekkelt også. For da er det MYE folk ute, og de holder ikke alltid så stor avstand. Jeg går sikksakk, men skal på tur oppover elva. Skal komme meg til teknisk museum. Stilla-område helt øverst. Ta bilder. Jeg kan gå litt i bakgater og NOE langs elva. Jeg er flink å bake ja?? 😀

    3. God kake. Fikk unna mye i går skal i dag vaske en sykkel og sjekke bremser. Sjekker nytt kjøkkenbord for tiden må passe mht høyde, bredde og alt. Så vil jeg ha klaff til bordet som er lett. Alt ordner seg, så snuser jeg på nytt garderobeskap, bra at Jysk skal åpne ny butikk rett her nede i bunnen av Møllebekkveien. Det er lørdag men siden både stua, kjøkken, bad og sovrom er vaska, og attpåtil så vaska jeg stuegardinene i går, så kan jeg slappe av i dag. Så jeg kan hvis jeg vil. Mye på radio i dag, serier på nett så dagen går uansett. Ha en fin dag.

      1. Ja, dagene fyker avgårde egentlig. Med litt rart innhold for min del. Men en del er også ganske likt 🙂 Blir nok en tur ut dag også. Lufte meg 🙂 Ha en fin dag 🙂

    4. Godt med en kakebit ♥
      Jeg har i dag fått stusset epletreet mitt, det ble så fint atte. Har tidligere år fått mye skryt av det, også fra gartnere 🙂 I tillegg satte jeg ut café-settet utenfor inngangsdøra, med små påskeliljer på bordet. Det ble innbydende og fint. Så kan folk føle seg velkomne, selv om jeg ikke tar imot så mye besøk akkurat nå for tiden 🙂
      Men kjæresten får komme hit, og han var her i kveld. Etter at jeg hadde gått meg en flott solnedgangstur. Er så heldig at jeg kun har 5 minutters gange til nærmeste utsiktspunkt over byen min 🙂
      Så har jeg sveipet innom noen blogger også, men i dag har jeg ikke lagt igjen så mange kommentarer. Jeg må jo holde meg oppdatert, det er jo koselig synes jeg 🙂
      Ha en god helg alle sammen ♥

      1. Koselig med sånn kafe-sett da 🙂 Kan vel sitte litt der med kjæresten i finværet om ikke annet 🙂 Fint med skogen nærme. Jeg går i parken jeg 🙂 Ha en fin dag <3

      1. Så bra 🙂 Du er fortsatt fysisk på jobb et annet sted? 🙂 Her har det vært en rar uke på hjmmekontor, men det går bedre. Man venner seg sakte men sikkert 🙂 klem <3

    5. Napoleonskake er godt. Takk. Hva jeg har gjort i dag? Laget fargerike blogginnlegg, takket være deg 😉 Gått tur med hunden 2 ganger i finværet. Handlet litt, vel og merke på 2 meters avstand fra andre handlende….. Og ser på TV nå. God kveld, og takk for kaka 🙂

      1. Jeg gjør også sånne småting, og synes det er fint 🙂 Handlingen er ikke lett, noen går HELT opptil deg i køen. Noen har ikke sperrene 😮 Moro at folk koser seg med farge-innlegg 🙂

    6. Jeg har vandret sammen med snøfresen gjennom skavler som er enorme. En forsiktig tur innom apotek og matbutikk, neste ukes forsyninger. 😄 men alt vel.

      1. Så bra du er i fin form Jan 🙂 Ja, det blir noen små turer til butikken innimellom 🙂 Jeg prøver å holde til EN pr dag. OG helst ikke hver dag.. Men man skal heller ikke hamstre. Ikke lett. Jeg skal ta en liten helgehandel i dag tror jeg. Bare få inn så jeg slipper i morgen også… Skal ut å gå litt tur i dag også tror jeg. Se om jeg finner noe hestehov. Det er så koselig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg