Trekning av kalendergave bak luke nr 17

 

Av og til må man ta seg tid til å slappe av. Selv om det er advent, og bare EN uke igjen til jul… Eller kanskje akkurat derfor…..? Fordi det snart er jul..

 

 

Det var i stillheten og roen på soverommet, med to varme pels-kropper på fanget som tittet opp på meg med store forundrede øyne at jeg ble klar over det: 

“Frodith, handler ikke jula om at vi skal være glade da? At vi skal være snille mot hverandre og smile masse og bare være fornøyde og slappe av??? Er det ikke sånn da??” Pepper skakket på hodet og tittet litt forundret på meg..

 

 

“Jo….sånn er det sa jeg…” Og så kom jeg på alle jeg hadde sett på handlesenteret på vei hjem fra jobb. Mammaene som hadde dratt barna sine hylende gjennom et bråkete senter.  Folk som hadde dyttet hverandre i køen på Hennes og Mauritz fordi de helt klart måtte få betalt først av alle. 

Jeg kom på de som hadde stått skviset sammen på trikken, og bannet, mens de kjørte en albue i ryggen på meg…..fordi de i panikk kjente på at de måtte ut av dette vespsebolet… Jeg kom på mine egne høye skuldre  på grunn av alle gavene jeg måtte få levert, og på grunn av at jeg aldri blir ferdig med oppgavene på jobben…som står i kø rett før jul…

 

 

“Jo…Pepper …det er egentlig DET det handler om. Vi skal egentlig smile, kose oss og slappe av… Men vi trenger sånne som deg til å minne oss på det…”

Ikke glem hva jula BØR være, i jaget etter å prøve å gjøre den til noe ANDRE synes den skal være. Kos deg, og husk det er ingenting man MÅ….

 

Nå er det snart klart for trekking av kalendergave, og det er noe vi både BØR og MÅ… men før vi trekker vinneren: Her er svarene:

 

 

Dette var jo så klart:

 

 

 

Salt og Pepper hadde tatt seg en tur til :

 

 

 

Og de sangene det gjaldt over her, var så klart:

 

 

 

DA er det klart for trekking! Og nå er Pepper superklar for å trekke dagens kalendergave!! 

 

 

Han sprinter nedover i lua, like fort som håndballjentene gjorde før i tida..  og får tak i en lapp, som han kommer heseblesende opp med… Lappen er kjempestor, og han kaster lappen mot meg med et smil:

“SE HER DA!! Se hva det står!!”
Og på lappen står det: 

 

 

Hurra!!  Elevele, Elin Slåen. I dag ble det deg!! Så koselig det ble deg!! 🙂
Du vant dagens kalender-gave, fordi Pepper er verdens flinkeste kalendergave-trekker!!
Nå håper jeg du blir  hoppende glad! Gaven sendes i morgen den  🙂 

 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk til dere!! Glad for at dere liker kalenderen min!  Og for at dere koser dere og morer dere 🙂  Jeg setter SÅ pris på alle som vil være med og som koser seg med Salt og Pepper sine hyss og opplevelser!

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer.
Jeg legger ut luke 18 i morgen tidlig  kl 7 slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har fortsatt ganske mange kalender-gaver igjen jeg!

 

 

God natt så lenge <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

5 kommentarer
    1. Gratulerer til vinneren! I dag rakk jeg ikke være med..har vært på farten, og fått besøk av sønn og kjæresten hans…Så har gjort litt annet…..Men skal prøve igjen i morgen….Ha en god kveld! og ja..husk å ta vare på hverandre, og vi må prøve å kose oss litt også..ikke bare stresse rundt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg