Svanehals-klubben

Da jeg gikk på folkehøyskole i 1985, 19 år gammel, startet jeg en svanehalsklubb. I min familie er vi velsignet ELLER forbannet ? med rimelig lange halser.. (Du har ennå ikke sett bilder av samlingen svaner frra familien min..) Jeg startet derfor en klubb, hvor jeg var sjefssvanen, og diktatorisk bestemte regler og kriterier.. Vel, det var jo ikke stort vi foretok oss i denne klubben, bortsett fra å ha lange halser. Men det å få VÆRE MED i klubben var selvfølgelig gjevt (ha-ha). Man måtte ha minst 12 cm lang hals, for å komme gjennom nåløyet.. målt fra nederst i halsgropa og opp til undersiden av haka.. Det ble mange rare målemåter foretatt på de ulike rommene, for å få lov å være medlem i Svanehalsklubben.. Men en ting var ubestridt: Jeg var sjefssvanen,med mine 14 cm (tror jeg :-D) 

Stort sett er det helt flint å ha en lang hals. Jeg er jo lang ellers også, 178 cm, så stort sett står det i stil med resten.. Og det kan være greit å strekke hals litt, for å få øye på ting i omgivelsene osv. Men på ET område er det stort sett en forbannelse med lang hals.. I  vasken hos frisørsalongnene.. Jeg har tenkt på det mang en gang,når jeg ligger i de vaske-stolene,med halsen nærmest KNEKT over servanten..:2 “Det er ikke bare fordel å være svane-sjef”  Noen ganger må jeg holde litt i hodet eller halsen, for å holde den oppe litt, den blir så veldig lang og så brukket på en måte… en halsknekt svane.. Og i dag minnet min søster meg på, hvilken forbannelse som ligger over oss. Hun hadde nettopp vært og blitt “vingeklippet”,neida… bare litt stuss på håret faktisk.. Men hun hadde altså ligget der med forstrukket hals, og tivholdt på den, for at den ikke skulle forsvinne ned sluket.. Dett er helt klart noen ulemper å tilhøre Svanehals-klubben også 😉


Søsteren min og meg på vei til frisøren 😉
 

 

10 kommentarer
    1. Noen utfordringer må du jo ha…:) Flotte damer har gjerne lengre halser. Så enkelt er det jo… Stakkars deg. Glad det ikke er helt meg, for de vaskene er jeg ikke spesielt glad i jeg heller.:)

    2. Monica prøver: Ja, jeg vil fortest mulig opp fra den stolen og over i klippe-avdelingen for å si det sånn…Noen ganger har jeg nesten reist meg opp mellom, vask og kur f eks, og forklart at det blir FOR vondt i hals, nakke, hode område 😀 og blir jeg liggende for lenge der, så dovner den bort ja 😉 og da er det ingen annen sjanse for å få med seg hodet hjem, enn å løfte det opp med hendene… 😉

    3. Hahaha, vi har visst alle våre ulemper, lang eller kort hals… Men jeg ser hvordan det må bli meget ubehagelig for deg! Er vel kanskje ikke sånn at du vil ha ekstra hodebunnsmassasje da for å si det sånn. Du kommer vel til å svime av etter at blodomløpet etterhvert slutter å komme opp til hjernen :p

    4. Monica prøver: Nei, det er kanskje et problemfor de med kortere halser 😀 Hos meg så ligger den altså eller HENGER… og jo mer den vasken sklir nedover, jo lenger bak kommer hodet og halsen får skikkelig brekk på seg 😀 Får nesten ikke svelget til slutt.. Men våt rumpesprekk har jeg sluppet ja 😀

    5. Det tviler jeg ikke på! Jeg liker ikke vasken hos frisøren jeg heller, jeg har nok en ganske kort hals, og har mer enn en gang fått vann rennende nedover ryggen i mens jeg sitter der… Ikke gøy når vannet når rumpesprekken og man må sitte klissvåt i en times tid etterpå for så å komme seg hjem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg