Frodiths Vår-foto-challenge – Dag 1 – Vår-yr

 VÅR-YR

En hestehov som borer hodet opp av gjørma….? En bekk som sildrer spinnvill gjennom skogen…?

En kalv som slippes ut på beite..? En russ rullende i gresset med en russe-pike-lill..?

En bjørk som har kledd seg til 17. mai…?

Jepp…..Vår-yre hele gjengen….

 

Meeen….INGEN er så vår-yr som Frodithen selv!!!

Når jeg får sprette ut i naturen og leke meg med sol, skygger og kamera, og kjenne det varmer i ryggen….

 … mens jeg finner GULL i vannet…..

 

 ….når jeg klarer å få knipset et bilde, som skyldes den herlige vårsola, som viser BÅDE…..

 

 …. SKYGGER på vannet OG SPEILING i vannet…. Da er Frodithen lykkelig…. Vår-yr og lykkelig…

 

….og det glitrer GULL i vannet….og himmelen er falt ned…. og jeg kan vinke både med skygge og

speiling…i ett og samme bilde….

 

Da er det vår da!! <3<3

 

Hvis du ikke har slengt deg med på Foto-challengen ennå, men har lyst….Her er utfordringene du

står overfor:

 

 

Ha en fin dag! <3

 

 

 

#fotochallenge #fotoutfordring #foto #våryr #speilinger #vann #lek #skygger
39 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, det var veldig moro når jeg fikk til både speiling OG skygge på samme bildet i samme vannet 🙂 Da blir jeg yr og glad og alt. ELLER det er rett og slett vår-yrheten som gjør at jeg blir så leken at jeg finner sånne ting 🙂 Spiller ingen rolle, moro uansett <3

    2. littavkobling.blogg.no: Takk for det 🙂 Var så morsomt når jeg fikk se begge typen refleksjoner, skygge OG speil, i samme bildet 😀 Sånt gjør meg vår-yr, eller omvendt, når jeg er vår-yr finner jeg sånne morsomme ting 🙂

    3. toveview: Klart du skal være med 🙂 Jeg så du kom som følger, og jeg legger deg inn hos meg også 🙂 Koselige med nye å besøke, som har noe av samme interesser også 🙂 Velkommen skal du være <3

    4. Hallo! Jeg vil gjerne være med på fotoutfordringen din. Jeg tar masse fotoer og har mange også i arkivet, så det bør gå bra. Ellers herlige vannspeilbilder! 🙂
      Du kan sjekke bloggen min, har nettopp lagt ut et “VÅR-YR-BILDE”.
      Ha en god helg! Så treffes vi gjennom utfordringen 🙂

    5. Hihi, herlig 🙂
      Litt av sjarmen det også, alle de vårlydene! Sildring og summing osv 😀
      Endelig, endelig, endelig vår! 😀
      Skal se om jeg får til å bli med 😀

    6. Kristin: Takk 🙂 Jeg koste meg SÅ når jeg holdt på, for det er jo BÅDE skygge og speiling i en og samme dam 😀 Og det var moro skjønner du 🙂 Og det klukket og pep og sildret over alt rundt meg 🙂 Jeg varslet om dette først i går, og begynte i dag, så du er ikke sent ute om du blir med 🙂 mange som skal begynne først til helga 🙂 Bare bli med om du vil 🙂 Ja deilig med vår 🙂 Klemmer <3

    7. Så kule skyggebilder du har tatt! 😀
      Jeg er litt treig for tida, så jeg så ikke challengen før NÅ, men kanskje jeg starter med den i morgen 🙂
      Det er så DIGG med vår nå! Har lengtet en evighet nå 😉
      Klemmer <3

    8. lulltove: Klart du kan 🙂 Du bare legger ut bilder på din egen blogg, og følger listen om du vil. Og egentlig er det ikke en konkurranse en gang, det er bare sånn at vi alle følger samme temaer for fotoer. Noen begynner i dag, andre i morgen, men alle begynner på dag 1 og jobber seg nedover 🙂 Og det er moro å se på hva de andre gjør også 🙂 OG….Jeg går jo rundt og snoker, som jeg gjorde sist, og så plukker jeg ut noen kanskje, som jeg henger opp i Galleri Frodith til slutt. Det ble en fin utstilling forrige gang 🙂 Og kaaaaanskje blir det premier også 😉 Og i morgen tar jeg dag 2. Men du kan begynne i morgen om du vil…og med dag 1… Du løser det på din måte 🙂 Klem til deg <3

    9. cuskima: Ja, det var så gøy når jeg fant ut at det ble BÅDE skygger og speiling. Først holdt jeg bare på med den skyggen, men så tittet jeg ut litt lenger, og plutselig fikk jeg øye på den speilingen i tillegg, og skjønte at jeg kunne få det på samme bilde, OHH lykke 😀 Vår-lykke 🙂 Lade godt da, jeg sov faktisk i natt, selv om El- dritt-sekk startet opp…han ga seg i tide 😀 Klemmer <3

    10. annebe: Ja, nå er det moro igjen 🙂 Jeg koser meg sånn med å gå å lete etter bilde til tema, eller tenke ut et gammelt et 🙂 Moro, jeg koser meg som vanlig 🙂 Ditt var morsomt og fint da 🙂 Så koselig med niste-tur da 🙂 Jeg har vært på kafe med Pippi 🙂 Klemmer <3

    11. fantastiske bilder…..veldig spennende med skygge og speiling samtidig:D
      eg er slettes ikkje våryr…13 grader ute og iskald vind…….legen sier eg har null blod så ikkje rart eg fryser og er slapp….så eg skal egentlig snart legge meg igjen for å lade opp til å orke å jobbe på lørdag
      klemmetingene <3

    12. Ja du er nok yr og glad når du er ute å tar skyggebilder og andre bilder også…skjønner at du koser deg masse da..og dette var veldig kreative fine bilder :)) Ser det er kommet mye fint ..har vært på en liten tur med niste i dag vi..så nå ser jeg på alle bidraga ..og legger ut mitt også :)) Klem<3

    13. Min matgale verden: De var SÅ morsomme å ta 😀 Og jeg hadde gått vårtur, og hørt både glade bekker, lystige fugler og sett hvitveis i fleng, men DETTE toppet alt 🙂 Vårklemmer tilbake <3

    14. Eva: Ja, dette var så gøy at jeg nesten hoppet der jeg sto. I går, det sildret og pep overalt, hvitveis, fugler, bekker, og MEG 😀 OG da jeg plutselig fikk se hva jeg kunne få til i vannet der så ble jeg jo HELT yr 🙂 Håper humøret stiger 🙂 Jeg er på vei på kafe, med en bloggjente. Godklemmer til deg <3

    15. Så herlige våryre bilder 🙂 Blir skikkelig glad av sånt 😀 Jeg har også lagt ut bilde i dag 🙂 Selv om jeg er virkelig trøtt og i et slett humør gitt 😉 Hehe 🙂
      Men sånn er det bare noen dager. Ha en flott dag du fine <3 Klem <3

    16. Åse Helen: Jepp, jeg har det flott, og når solen skinner og jeg kan leke meg, da er jeg i mitt ess 🙂 Og i dag skal jeg på kafe 🙂 Og knipse litt bilder 🙂 Bare kast deg med om du ombestemmer deg 🙂 Ellers er det jo veldig koselig med alle som kommer og titter også 🙂
      Ha en super torsdag du også Åse Helen, du har fri i morgen også eller? Jeg skal på jobb 🙂 men det er greit. Fri igjen på lørdag 🙂 Klemmer i massevis <3

    17. Herlig med en våryr Frodith 🙂 Skikkelig stilig med sånne skyggebilder 🙂
      Jeg har fått meg nytt kamera så jeg burde absolutt være med denne gangen. Men så er jeg så sjelden innpå her, så det hadde gått mange måneder før jeg ble ferdig 😉
      Jeg tror jeg blir med som tilskuer denne gangen også, hvis jeg ikke plutselig ombestemmer meg.
      Håper den våryre Frodith har det knallfint 🙂 Klemmer glade mai klemmer 🙂

    18. Mariann Sæther Tokle: Takk 🙂 Ja, jeg ble ELLEVILL da jeg fant ut at jeg kunne få til et sånt bilde i går, med BÅDE skygge og speiling. I ETT bilde 😀 DET var moro det, da hoppet og spratt jeg oppi skogen der 😀 Hi-hi. Ha en fin helg du også. Jeg må på jobb i morgen …

    19. natheless: Ja, jeg endret litt i chalenge-teksten også, at man kan ta flere bilder under temaet, hvis man synes det passer. Jeg gjorde det forrige gang også, noen med ETT bilde og andre med flere, etter som jeg synes passet 🙂 Gleder meg til å se ditt 🙂 Klemmer og kose deg du også 🙂

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Kos deg masse i hagen 🙂 Jeg er klar for en liten kafetur snart, med en bloggjente 🙂 koselig <3 Ja, da titter jeg inn den 16. Jeg skal presisere 1 eller flere i challengen, går inn og retter litt 😉

    21. Det ble i alle fall toppers.
      Jeg har noen som sier ett her, mens noen skriker jo mere. Gøy er det uansett?. Jeg starter min den 16? Har så mye som ligger på vent?
      Ikke ofte jeg føler at det er for mange der alså?
      Kos deg idag. Her er det sol. Kofferten er klar, og nå litt hage først. Gleder meg masse::)

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg hadde litt forskjellig forrige gang, noen ganger bare ett, og noen ganger flere, hvis jeg synes det passet… Og noen ganger skriver jeg litt og andre ganger ikke… Man bestemmer litt selv tenker jeg <3 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg