Fine dagen <3

Søndagen ble akkurat så fin som jeg  håpet og ville 🙂

Startet med trikk og T-bane, for å møte søsters på Sognsvann.

 

Dette stedet er ikke kjent for å være Andeby altså, men jammen meg hadde Donald og Guttene tatt seg en ferietur dit, for hvertfall liknet de med stjerten bar mistenkelig på dem…. 😉

 

En kvinand som koste seg i vann…om enn litt kaldt fremdeles..

 

To som trasket på isen som fremdeles lå på vannet noen steder..

 

En enslig andrik som lette etter kona… 

 

Og TO som hadde en skikkelig slakk søndag, med full oppladning av batterier ved vannet 😉

 

Eller vi kan vel si TRE kanskje… 😀 he-he

 

Flott dag med fine søsteren min <3

Skravling, rusling og fruktsalat underveis. Bedre kan det nesten ikke bli!

 

Hva gjorde du på søndag?

Har du vært på tur i helga?

 

 

#tur #sognsvann #vann #fugler #ender #kvinand #fruktsalat
 

 

53 kommentarer
    1. Så fint bilde av dere to søstre! Flotte damer begge to. Men det så kaldt ut, jammen bra du hadde lue på. Må ikke bli syk nå….
      Er jo slik april er , varm og kald på samme tid. Av og til vanskelig å finne ut hva man skal ta på seg på tur synes jeg

    2. Eva: Gleder meg til å lese om din tur da 🙂 Ja, jeg så Natheless hadde laget innlegg, flott <3 God kveld til deg og en riktig god klem <3

    3. Så fine søstre, og flott bilde av deg ved vannet <3 Så det nettopp som inspirasjon til maleri og tegning 🙂 Stilig 😀
      Jeg hadde en variert helg. Gikk en laaaang tur i går, og fikk luftet meg litt. Kommer nok et innlegg om det snart...Men har samlet litt å skrive om nå, så vet ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i 😉 Koser meg heller litt med å lese blogg jeg. Er rett og slett like greit noen ganger 🙂
      Ha en herlig kveld du <3 Klemmm <3

    4. dedicat: Ja, kan tenke meg det var gøy 🙂 Jeg har danset jenka med elever i dag, og gått tur etterpå 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂

    5. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Ja, jeg var skikkelig overrasket selv, nesten hele vannet var isbelagt.. 😮 Men deilig var det uansett 🙂

    6. Hanne Beate: For noen artige skilter da 😀 Jeg har gått 1, 5 time i sola i dag, fra jobben. Godt å røre seg litt 🙂 Klemmer og fin kveld <3

    7. Unni: Jepp, ender av ulke slag, mange av dem her 😀 Mandagen har vært flott, gått fra jobb. 1, 5 time…Sliten 😀 Håper bra med deg også 🙂 Klemmer <3

    8. Therese Bråthen: 30 minutter gange om dagen gjør susen 🙂 Blir litt i form da, og får i gang forbrenning og alt. Jeg gikk fra jobb i dag. 1, 5 time 🙂 Deilig i sola 🙂

    9. natheless:Ja, bare lån bildet du, uansett hvilket det er 🙂 Jeg har akkurat fått satt meg etter jobb, og leser gjennom litt her 🙂 Den kvinanden var ikke nær 😀 Jeg zoomer litt, og resten jukser jeg til når jeg redigerer, dvs, klipper ut et utsnitt jeg liker, hvis det blir klart nok 😀 Så LITT juks er det…men jeg har tatt bildene selv hvertfall 😀 hi-hi

    10. Så koselig tur dere var på! Jeg kjørte gjennom Hønefoss idag, og der har de fareskilt med bilde av ei gås m/unge på. Det er nemlig sånn at en gåsefamilie pleier å krysse veien like ved jernbanestasjonen og ned til elva (ovenfor fossen), og da må de jo sette opp skilt. Mannen og junior på 6 år var på sykkeltur igår, og på kvelden kom en klassekamerat m/fam. på besøk. Det er fortsatt kjølig når sola er borte, men blir varmt når den titter fram. God ettermiddag til deg!😊

    11. Jeg skulle så gjerne ha sagt at jeg hadde vært på en fin tur i solskinnet, men dessverre så ble det innetilværelse for denne damen gitt. Vonde ledder som ikke var samarbeidsvillig på noen måte satte en stopper for spaserturen :o(( Jeg får komme sterkere tilbake neste helg jeg :o))
      Hyggelig å se at familien fra Andeby hadde tatt seg en helgetur opp til Songsvann. De har jo godt av en forandring de også :o))

    12. Så herlig dag med søsteren da! <3 og du finner liksom alltid noen ender til oss du! 😉 Fine bilder blir det i allefall! 🙂
      Håper mandagen er fin også! <3 Klem

    13. Så herlige bilder, å kjempe herlig gå tur dere hadde! 🙂 Jeg var på tur på lørdag jeg, også skal jeg på tur idag om været holder seg! 🙂 I går vasket og ryddet jeg inne, mens mamma og de holdt på i hagen! 🙂 Håper du får en kjempe fin mandag <3

    14. Så koselige bilder av søstrene “sisters” og jeg ser det faktisk ligger litt is på vannet der enda. Men en flott dag ble det i går med sol og litt varme så både folk og dyr var veldig aktive ute her også. Selv tok jeg turen ut ved sjøen der campingvogna står og trakk inn litt frisk luft så fikk litt ekstra energi og det merker jeg i dag,,har lyst til og gjøre så mye men skal jo reise om et par dager så får heller gjøre det som er viktigst og så får resten komme senere.-)) Ha en fortsatt strålende dag og igjen masse flotte bilder her,,og ikke minst mange morsomme fjes fra innlegget ditt i går.

    15. Så FLOTTE bilder du fikk! Herlighet den kvinanden måtte da være nær! Jeg fikk en tur med naboen i går jeg og det var så fint på skogsveiene. Herlig med vår. Men du, kan jeg låne det nest siste bildet av deg i et blogginnlegg? Klem 🙂

    16. Så ut som en herlig dag! 🙂 Nydelige bilder!
      Helga ble ikke brukt til noe spesielt, siden ungene stakk ut og ble borte neste hele dagen på besøk.. 🙂
      Ønsker deg en herlig mandag videre!

    17. Herlig vakkert,, kan nesten merke roen og morgenstemningen og nesten bare naturens lyder når den kler seg om fra vinter mot sommer 🙂 Jeg har brukt hele helga på korsang med prosjekt kor. 18 timer. Nesten intravenøst, men utrolig moro 🙂

    18. Ingen tur i helga pga mange ting, men det kommer flere fine søndager utover. Vi var på bowling i går kveld, moro men slitsomt i lengden, for hver runde kjennes det i høyrearmen, 136 poeng ble maks på meg igår. Ha en fin dag.

    19. Så flotte bilder!! herlig med skyggebilder av endene også.. 🙂 Ser ut som en flott tur! Så deilig med selskap og fruktsalat i det fri..:-)

    20. For en deilig søndag! Jeg var på tur til Hardanger, og fordi det var så fint vær ble vi der ekstra lenge, grillet middag og kjørte ikke hjem før solen gikk ned. Og så fikk vi oss en tur opp i fjellet (men ikke helt til toppen) på formiddagen. Superherlig dag. Nyt mandagen. Klem <3

    21. Så fine bilde og Sognsvann er jo bare fantastisk:) !! Vi har vært borte hele helgen og nå er keg kun tobarnsmor igjen, det var litt godt! Ble litt mye med tre barn:) la meg tidlig i går og ladet opp batteriene til en ny arbeidsuke 🙂 ha en strålende mandag:) solen titter frem over Oslo:)

    22. så fine bilder,og det beste av alt,en tur med søster )) nydelig bilde av dere.
      Her ble det stort sett å sitte i solveggen og grille seg,for ankelen trengte ro,men datter og barnebarn kom på besøk ,så ettermiddagen ble litt mer futt i ))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg