Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 14 – kom inn, bli med :-)

Jeg vet ikke om du har tenkte over det, men det kan være ganske tøffe tak i adventen for sånne som Salt og Pepper.. Mye der ute virker skummelt, og selv om de tøffer seg litt innimellom, så er de ganske “pinglete” og sårbare når kommer til alt.

Som f eks i dag, når vi var ute og handlet… Pepper spratt raskt ut av kurven og satte seg ved foten av en stabel med Bertils Pepperkaker…
Det gikk bra en stund, han klatret oppover som en ekte fjellklatrer… Det var først da han så hva det sto på boksene han for alvor ble redd: 

 

“Froooooodith!! HJÆÆÆLP!! Ser du hva det STÅÅÅÅR eller?? PEPPER-kaker!!! Lager de KAAAAKER av sånne som meg??? Og ser du, de har bare ETT bein også!! Her vil jeg IKKE være mer!! Jeg skal ikke i magen til noen BERTIL nei!! “

 

Pepper kom seg opp i handlekurven fortere enn svint..Og etter litt viming fra meg rundt i butikken var vi ved disken med ribbe-biter…
 

 

Der hoppet de ut, og trasket omkring på ribbebitene …. Sorgløse og fornøyde for en stund..  Inntil de hørte noen kunder stå å diskutere ribbe-tilbereding:
“Beste måten å få en fin svor er så klart  å FØRST ta på masse salt og pepper og GNI inn…..”

Mer trengte de ikke å høre..De FOR avgårde, pilte vekk fra ribbe-helvete med et skrik: 
“FROOOODITH!! Vi vil IKKKKKE bli gnidd på en ribbe og inn i en ovn!! Hva er dette for et barbarisk sted!! Hjææælp oss da!!!”

 

Og så landet de i kurven igjen… I tryggheten hos Frodihten…

 

Etter å ha handlet poteter… prøvde jeg å passere Pepperoni-pølsene uten at Pepper skulle merke noe, men når han har fått øynene opp for fare så går ingenting han hus-forbi….Han holdt seg i kurven og så bare skrekkslagen opp på meg..Uten et ord…

 

Marerittet endte ved potetgullet….Nå var de to rotten-tottene blitt bittelitt sinna faktisk: 
“Nå er det NÅÅKKK Frodith!! Nå er det jammmen mæi NÅKKKKK!! Nå GÅR VI HJEM!! Vi vil da ABSOLUTT ikke ble krydder på verken potetgull eller ribbe!! Hva er dette for et sted???”

De kom seg jo så klart helskinnet hjem. Jeg passer jo på.. Ingen får lage mat av disse rottene nei!! Og når er det klar for dagens julenøtter, og da er jo Salt og Pepper HELT nødvendige… 😉
Så nå håper jeg du er klar!!

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

27 kommentarer
    1. Herlighet, jeg var jo på vei inn tidligere i dag, men så kom liksom alt i veien, så nå må jeg bare hive inn noen svar før jeg glemmer det 😛 Men stakkars Salt og Pepper som fant navnene sine i skrekksammenheng i dag da <3 <3
      1. Paul McCartney
      2. Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3. Richard Gere
      Ha en fortsatt fin kveld 😀

    2. Mine svar er som følger:😀
      1. Paul Mc Cartney
      2. Salt og pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3. Richard Gere

    3. Stakkars Salt og Pepper..skjønner dem veldig godt…ikke noe godt å gå å se alt vi bruker salt og pepper til…men du får fortelle dem at de er trygge hos deg…hihih..Denne gangen hadde jeg vansker med å svare..så..jeg svarer det de over svarer….hihihi…Ha en god kveld!

    4. Skal si dere har kost dere i butikken….:)))) Herlig.
      Her er svarene mine for i dag:
      1. Paul Mac Cartney
      2. Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3. Richard Gere
      Ønsker dere en fantastisk kveld:))

    5. Oj oj oj, virkelig barbarisk sted! Helt enig! Tenk å gni ribba med salt og pepper! Nei i år tror jeg du må gå for pinnekjøtt, haha. 1. Paul McCartney, min gamle helt! 2. Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba 3. Richard Gere, men de har jeg sett på de andre asså. Men det ER jo lov, så da så. klemmer<3

    6. Mine svar er som følger:😀
      1. Paul Mc Cartney
      2. Salt og pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3. Richard Gere

    7. 1. Paul MC Cartney
      2. Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3. Richard Gere
      I dag måtte jeg jukse litt…kjente igjen han på nederste bilde, men ikke kar om at jeg skulle komme på navnet. Også var det jo selvfølgelig han Richard! 😉

    8. Hahaha, dette toppet det meste! Ser for meg redselen i øynene deres når de andre kundene snakker om å gni salt og pepper på ribba! xD Haha! Du er så kreativ 🙂
      Her er mine svar for dagen:
      1) Paul McCartney
      2) Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3) Richard Gere

    9. Jeg klarte de to første, men ikke den sistem som viser seg å være Richard Gere. Så at det var noe kjent, men begynner å bli så gammel selv nå, at hukommelsen og sånt ikke fungerer så godt lenger 😉
      Stakkars Salt og Pepper som ikke liker seg på det stedet. Er jammen ikke lett for to små sjarmører…
      <3

    10. Åneiånei stakkers smårottene ,skjønner det var skummelt på butikken..kan tenke meg hvordan det ville vært å gå på coopen å se poser og pakker med Wenchepia i?? Ville gått hjem med Frodithen jeg og da;)))
      Så svarene på dagens;
      1. Paul Mccartney
      2. Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba!
      3. Richard Gere

    11. Det første tror jeg er Pault McCartney. Salt og pepper vil ikke bli krydder på ribba. Det siste vet jeg ikke (og ingen andre kommentarer er publisert akkurat nå), så jeg sier det samme som den neste som kommenterer 😉

    12. Stakkars, – matbutikken kan nok skape frykt ja med alt som har med salt og pepper å gjøre der. Her er mine svar idag, for moro skyld siden jeg alt har vunnet 🙂
      1) Paul McCartney
      2) Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba.
      3) Richard Gere
      Ha en flott torsdag! <3

    13. Stakkars Pepper som ble bekymret for det der med Pepperkakene..hehe.. 🙂 1 Paul MC Cartney 2 Salt og pepper vill ikke bli krydder på ribba 3 Aner ikke …(men kan jo håpe ingen andre klarer det heller..hehe.. ) Klem <3<3

    14. Hei på deg 🙂
      Godt for rottene å ha deg til å passe på at de ikke havner oppi maten! i julestria er det jammen flere fallgruver enn jeg visste.
      på oppgavene i dag er det
      1) Paul McCartney
      2) Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3) Richard Gere
      Jeg tror dette er dagens svar, men fuglene vet om jeg har rett 🙂
      Ses!
      Oslopadde

    15. Nå var jeg endelig tidlig ute da!!!!!
      1 Paul McCartney
      2 Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3 Patrick Swayze
      Stakkars Salt og Pepper, dette var litt av en butikkutfordring. De er sikkert glade for å komme seg hjem igjen! Ha en fin dag! Klem 🙂

    16. Prøver meg i dag også, selv om jeg vant i går:D ; mååå bare være med; disse rottene er jo så RÅÅÅÅ 🙂
      1) Paul McCartney
      2) Salt og Pepper vil ikke bli krydder på ribba
      3) Richard Gere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg