Spinnvill og svett Frodith i garnhyllene… ;-)

Jeg har funnet verdens beste garn -og stoff-butikk!! Jeg må bare tipse alle i Norge om denne butikken! Den skal visstnok være den største på sør-østlandet. Det bugnet av stoffer i hyllene, all verdens farger og mønster… HERLIGE mønster, HERLIGE farger…Og det sier jeg som ikke KAN sy!! OG som bor i Oslo med MASSE butikker med garn og stoffer…Jeg kommer ALDRI tl å kjøpe en meter med stoff der, i den butikken, pga manglende syferdigheter,  men jeg måtte se gjennom ALLE likevel… Det var nesten som å være i en godtebutikk.. Synsintrykk som sprengte på 🙂

Men de hadde jo noe til MEG også, i godteskålen… Garn.. Og fine knapper.. Massevis av knapper.. Og massevis av fine fløyelsbånd til å lage armbånd av… Hyller på hyller.. Det var nesten så jeg kunne spist de opp 😉 Butikken ligger på Vestby og heter “Bryggerhuset”. Og siden jeg var på overnatting i området, besøkte vi butikken og jeg har heklet og strikket meg svett og støl i helga.. Kan vel si jeg har vært på ikke HELSEFARM, som jeg var uken før.., men jeg var nærmest på HEKLEFARM 😉

 

Jeg endte opp med disse garnbuntene og knappene, og jeg er i gang med noe til MEG og kanskje noe til DEG… Blir hvertfall fine vesker , med en trehank til f eks 


 og 


Litt fløyelsbånd til nytt armbånd… men det er ikke til deg…for det har Kjersti fått 😉

 


Denne sol-hatten er til meg selv kanskje, og slett ikke ferdig… jeg må jo ha BREM… så sola får bare holde på en stund til..

Så satte jeg i gang med en ny pompadour, liten veske..


og den vokste…


Er ennå ikke helt ferdig… og hvem vet hvor DEN skal bo 😉

En herlig og aktiv helg.. Og det ser ut som jeg har kommet i gang med produksjonene igjen, midt i sommervarmen…;-) Den butikken fikk skikkelig sparket meg i gang 🙂 

18 kommentarer
    1. CynaraCardunculus: Ja, og jeg er veldig i gang med nye premier, og litt til meg selv. Deilig å få litt inspirasjon igjen, vært daff med produksjonen isommer :-DHa en fin dag 🙂 Stor klem <3

    2. Deilig å få noen spark av inspirasjon oxo ,en gang i blant.Det er nesten farlig med s¨lang ferie ,man kan jo bli for godt vant med denne situasjonen -sightseing og strikke-hekling <3
      Den solhatten høres kul ut !!

    3. Miriam: Jada, formen er grei den, bare litt dårligere enn i fjor.. men den skal nok bli som før igjen 🙂 OG håndarbeidsformen er super 😀 Og jeg gikk til Gaustadtoppen forrige onsdag, så SÅ ille er det ikke 😉

    4. Så bra at du har kommet i gang igjen 🙂 🙂 håper formen din er ein smule bra <3 Den butikken skulle eg virkelig ha vært i no når eg skal sy puter til verandaen 🙂

    5. Engla: Det er jo DU som har lært meg armbånd 🙂 Nå kjøper jeg fløyel og silke-bånd og lager i vei i alle farger 🙂 DU burde ta en tur i den butikken 🙂 Ikke SÅ langt dit 😉 Jeg husker det lilla armbåndet ditt, defor jeg tenkte på å lage samme, så hvor fint ditt var 🙂
      Klemmeflat <3

    6. Fru Stussli: Ja, blafre med øynene så får du nok MEDHOLD i den saken 🙂 De hadde visst ikke så mye “beklednings”-stoff i følge søsteren min, men til alt annet duker, puter, osv osv. Men hun i butikken sa hun brukte de stoffene til klær også, men det var LITT hardere stoffer..;-)
      SKVISE-klem tilbake 😀

    7. wow, snakk om kreativ dame 🙂
      Så flink du er!
      Masse fint jo og de knappene var jo kjempesøte <3
      Jeg har også laget ett sånt armbånd med lilla fløyel. Blir litt ekstra fine da 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin sommerkveld flinkeste frodith <3
      Go`klem fra Engla

    8. Bra tips!! Jeg har nå lagret linken til Bryggerhuset og har tenkt å videresende den til min kjære og blunke noe aldelse masse med øyevippene og håpe han tar meg med dit når vi skal på den kanten 😀
      Såååå mye fint du ahr laget fineste frodith! Jeg er helt imponert 🙂
      Klemme knallhardt

    9. Marit: Uffda , syk eller? Jeg skal strikke noen flere vesker her nå, har vært ute på treff med Kjerstisandnes, fra blogg .-) Koselg 🙂

    10. frokenfjeldberg: Jeg er mest på strikking egenltig, og nå i vår lærte jeg meg å hekle 🙂 Og de armbåndene har jeg lært hos Englas.blogg.no Hun hadde veiledning/bruksanvisning 🙂 Moro å lage og går fort 🙂

    11. Hehehe .. like skjønn og sprudlende som alltid! :o)) Her har jeg hatt en sløv dag. Ikke helt god, men det er sikkert over til i morra. ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg