Ta seg litt i kragen… ;-)

Det er vel litt sånn for oss alle… at når vinteren kommer og det sies på en måte “dørene- lukkes” i de tusen hjem… da trekker vi oss inn i mørket… for oss selv.. Folk sniker seg innadørs, lukker igen husene….og man skulle ikke tro i hele tatt at det bodde 5 millioner i dette landet hvertfall….Så tomt som det er ute…og så mørkt som det er overalt..

Da er det kanskje heller ikke rart at man kan bli litt skrukkete, og lukte innestengt… For får man ikke komme ut å blafre i vinden.og riste litt på kroppen…. men blir liggende å murre nede i en mørk kjeller…. da kan ting bli litt tungt, man føler at det ligger masse oppå som er i veien…. Og så blir man skrukkete da… Men man ser jo at det lyser der ute…. hver gang døra går opp… og man vet at det er ikke verdt å ligge for lenge i den der haugen der inne, det er bare tull liksom…… Men man må  prøve å komme seg ut i lyset, fortere enn svint…..

Så hva gjør man da…? Jo, selv om det kan virke litt tungt… så må man på en måte ta seg selv i kraven… Det er det som er eneste medisinen mot rynker og skrukker…. 

 

 …..ta seg litt i kragen…..og riste seg litt i form igjen…. slik at man kan ta fatt på veien ut mot den lysstripa som blir i dørglipa.. for det funker nemlig, om du ikke har blitt liggende for lenge der å skrukke til   😉 

Du blir glatt å fin som etter en runde med strykejernet, og kan blafre i vei i den fine vinden , uansett….om det skulle være vinterluft eller vårluft ved tørkestativet 🙂

Ha en fin dag i lyset…. uten skrukker 🙂

 

 

 

49 kommentarer
    1. Susns sang og smurferi / fjoll: Ja, ikke sant… man kjenner jo nesten ikke igjen folk, fordi man ikke har sett dem på et halvår… 😉 Nei, vi burde vifte litt mer i vintermånedene også,for å unngå for mye skrukker på tankesystemet i det minse 🙂

    2. cuskima: Nei, har desverre ingen oppskrift 😀 Hvis han ikke har tenkt det av seg selv, så er mitt råd : Spør han om han kan gjøre det 😀

    3. ladyaugust: Ja, vi må vel til med fønerne våre igjen… de kjempestore… He-he… Skal jeg legge ut en dugnadsforespørsel igjen…? Om folk kan komme og stille med fønerne sine…? 🙂 Sånn at vi kan finne igjen bassenget litt kvikt 😀

    4. pft han bare vasker det han trenger, 4 sokker, 2 boxere, 1 jeans, 3 skjorter. Sånn er han. Skikkelig økonomisk og hjelpsom i heimen 😛 Spesielt siden det da vaskes i en og en maskin hahaha

    5. ladyaugust: Ja, det er en mulighet også :- D riste ut vinteren. Og veldig viktig å riste seg selv litt i kragen mens man venter ;-D Det er litt vel mye DØRENE LUKKES rundt omkring nå…jeg selv iberegnet…Ja, nå skal vi åpne våren snart du og jeg, som i fjor…i badebassenget i dalen… under snøen 😀 Ikke sant? Hi-hi <3 Klemmesøsklemmen <3

    6. cuskima: He-he… Ja, det hadde vært noe ikke sant? 😀 Du må bare IKKE gjøre det nå heller… til slutt melder det seg vel et behov for litt MER rent… 😉

    7. ja har egentlig det. Gubben har vasket sånn 2 boxere og treningstøy og noen par sokker -i hver sin maskin mens eg var syk. Istedetfor å kjøre noen maskiner med klær så eg slapp å ta alt når eg er frisk igjen.
      han er så fantastisk

    8. Kristin: Ja, gleder meg til våren jeg også .:-) Men gjelder å riste seg litt utadørs i vintermånedene også, hvis ikke kan man lett bli trist og lei 🙂 og ganske “skrukkete” 😀

    9. Selv om jeg ikke spesielt redd for skrukker enda så må jeg si det har vært godt å være en del ute i dag 🙂 Temperaturen har vært så fin og da gjør det liksom ikke noe om man må gå både hit og dit. Men når kulda biter som mest er nå fantastisk godt å krype opp i sofaen og bli der. Mens skrukkene vokser? 🙂 God kveld

    10. cuskima: Litt nytt sengetøy er ikke å forakte, det kan hjelpe på en skrukkete dag 😀 Høres ut til at du har fått gjort litt synes jeg, utifra den formen du egentlig er i nå egentlig 🙂 Stor bli-enda-bedre-klem <3

    11. Ja, det har du rett i. Viktig å tørre å bevege seg ute i dette kalde mørket vi har nå 🙂 Det er egentlig litt trist, for man ser jo knapt noe til naboene sine i vinterhalvåret. Vi låser oss inne i varmen alle sammen. Nå må jeg si jeg gleder meg enda litt mer til våren men..:)

    12. eg har tatt meg i kragen-har stått opp i dag,og tatt ut sengetøyet til lufting. Har spist en halv skive
      OG luftet hundene uten å svaie så det er fremgang,
      Tror desverre eg er litt skrukkete,men i natt er det rent sengetøy og forhåpentligvis klarer eg å dusje og vaske håret i dag phuuuuuuuuuuu

    13. frustrertfrueihouston: JA, ikke sant, rart hvordan mange lukker seg helt inne. I Norge så popper jo folk opp igjen i april-mai i det minste 🙂 Ute i verden 😀 Og klart man trenger alt lys man kan få, hvertfall gjør jeg det 🙂 Det høres jo helt underlig ut, og litt trist at de sitter inne bak lukkede gardiner uansett der borte… Men la oss blafre, vi som kan det 🙂 Ha en flott og leken dag du også 🙂 Klem <3

    14. Det er jammen godt å komme seg ut av kjelleren av og til (eller ganske ofte faktisk). Jeg klarer liksom ikke å lukke meg helt inne. Må ha lys og luft! Her borte leier vi leilighet i et kompleks med ca 350 leiligheter. Jeg tror ikke jeg lyger når jeg sier at 320 av dem aldri lukker opp persiennene! Når jeg våkner må mine åpnes sånn at dagslyset slipper inn i leiligheten. (Det er lyst kl 07.hele året). Og hvor er alle som bor her? Ikke ute i hverfall! De norske popper frem og bort til bassenget i solen , men asiater og andre de trives ikke med sol på kroppen (eller kanskje det er UV-strålene de er redd. Det finnes jo solkrem, og den må faktisk brukes her borte). Ha en leken , skrukkefri og blafrende onsdag!

    15. Fru Stussli: Nei, med den intensivvasken og de omdriningene der, så ligger helt klart ikke du i noen vaskekjeller og råtner i mørket 😀 Så, du rekker ikke å få en eneste liten skrukk på hjernen du tror jeg 😀 Men prøve å ta litt skånsom vask, selv om du må opp i antall omdreininger…om det er mulig 😀 Stor god klem til deg min venn <3

    16. Jeg har ikke kommet meg ut i lyset i dag 🙁 Har sendt ut over 30 mailer. I dag får nemlig alle foreldre en mail om hvordan barnet sitt ligger ann og hva vi skal jobb videre med 🙂 Det er jammen litt av en jobb, men nå er jeg i mål! Så har jeg jammen bakt rullekake for i kveld er det trinnkontaktmøte. Nå er det klesvaskog rydding, før jeg skal lage fiskesuppe. Etter middag er det svømming og taekwondo med Emma og så runder jeg av dagen med dette trinnkontaktmøtet 😀 I dag er det lite frisk luft og lys. Det er mere hurra meg rundt og skal du være med å heng på i stusslivegen 😀
      Tror du jeg rekker å bli skrukkete når jeg har det så travelt?
      60-graders-intensivvask-klem til verdens beste frodith

    17. Hanne: Det er ikke skrukker skjønner du, bare fine rynker det 🙂 Jeg tenker på skrukk på hjernen jeg… hvordan bli kvitt dem 😀 Ut i verden og lyset 🙂 det hjelper 😀

    18. Livsrom: Håper du kom deg ut i lyset, og ikke DØRENE LUKKES som på toget… 😉 Hjelper med litt lys, selv om vinden er kald. Håper det gikk bra 🙂 og at du fikk ristet litt på armer og bein 😀 Ha en super dag Liv 🙂 Klemmer <3

    19. Min matgale verden: Men hva er det med pus da, lider han av skrukk-syken også? 😀 Ja, det er sånn det er beste å gjøre det nemlig, ut i lyset , så forsvinner skrukkene av seg selv 😀 Klemmer <3

    20. karenmarenmette: Ja, det er liksom NULL folk ute nå, alle innomdørs, og da er det jo litt stusslig en hel vinter igjennom, hvis man begynner “å legge seg til” 😀 Så man får ut å blafre, vinter som vår 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    21. ritahobbyfoto: Ja, det er helt rart hvor stor forskjell det ser ut til å være i antall folk på sommer og vinter 😀 Ikke sant 🙂 og da er det inn bak lukkede dører som gjelder. Men det beste er nok ut å riste litt på seg, det hjelper det 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    22. hehe, skrukker, og det uten….DET GÅR IKKE.. når jeg ser meg i speilet, hva tror du jeg ser? Ikke strykefritt der nei, og de er varige dessverre:(

    23. Takk for tipset… ….Da er det avgjort;);)
      Satt her å funderte på om det skulle bli kjellertrening eller tur i skogen i dag…. Vi har hatt nydelig vær omtrent hele januar, og jeg har nesten ikke vært ute. Til min unnskyldning må jeg si at det blåser en bitende kald vind fra øst, men jeg vet den dårlig (unnskyldningen altså).
      Da er det klar!!! Det blir skogstur med hunden, og planken etterpå, hehe! Så bra da slapp jeg lure mer på det, og ikke minst, Essra kommer til å bli hoppende glad:):)
      Ha en super dag videre:) Klemklem<3

    24. Åja, viktig å riste seg i form ute i lyset. Og deilig at vi kan gjøre det sånn, uten strykejern…for jeg har make strykejern som Helge, sånn som står mest til pynt…. Jeg baker, men har og et lite problem med en syk katt… huff. Nyd dagen ute i lyset, skrukkefri og fin:) klemmer..

    25. Herlig.. Du er so god til å sette ord på slikt.. Blir ekstra godt med vår når ein har levd i vintermørket.. Blir like overraska over kor mykje eg har sakna våren, kvart år den kjem.. Ha ein fin dag, frodith!!

    26. He he , kloke og sanne ord dette, med at vi låser oss inne eller trekker oss inn på vinteren.
      Er ikke mange mennesker ute. Hvor er alle?
      Som du sier er vel alle inne. Om det er vinter eller sommer trenger faktisk kroppen like mye frisk luft. Selv om mange ikke klarer kulda.
      Kle på seg å gå ut .:) det skal jeg, jeg er ett helt nytt menneske etter å ha vært ute i 30 min i går.
      Det leger hele meg, men jeg har altid elsket frisk luft å være ute 🙂
      På med sko og ull tøy folkens. 🙂
      Ha en fin dag 🙂 klemmmm

    27. miastorp: Hi-hi, krage forsvinner rett og slett 😀 DET hørtes deilig ut.. BRA!! sånt liker vi <3 Ha en herlig onsdag i lys og med strykefri skjorte? 😀

    28. Ja ja det skal bli godt å komme ut i lyset igjen, og nå må det snart slutte å snø, jeg lengter etter å se blå himmel. Det kan godt være vinter, men vi må ha litt mer luft over oss……

    29. Ja det er perioder man virkelig må ta seg i kraven men nå som det går mot lysere tider forsvinner kragen min 🙂 ha en flott sørpeonsdag :))) <3

    30. Helge: TAnnleger er hvertfall ikke gøy, jeg skal også snart :-/ Nå blir det smelting ute, så det er vel muligheter for slaps vel… Skal prøve meg på ski til helga kanskje selv 🙂 Ha en fin dag 🙂

    31. Det er lenge sinden sist jeg brukte strykejernet. Det står i skapet mest til pynt men blir kanskje brukt engang iløpet av året. Har litt tid før jeg løper, denne uka har apoteket fått inn den spsialtannkremen jeg bruker(Duraphat) som tannlegen gav meg en resept på. Har svake tenner og det blir en ny runde hos tannlege AB snart. Det er mildt og dårlig skiføre for meg som aldri smører ski, bare det blir kaldere blir det en ny skitur iløpet av uka. Nå ringer tlf her så nå må jeg stikke. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg