Sykeslask med sommerfugl-tendenser.. ;-)

Ja, når man har ligget lenge nok syk under dyna……

 

….og både dyna, nattlua og koseklærne damper av gammel svette OG man har begynt å gå i ring i stua av kjedsomhet…ja da er man SNART klar for verden igjen…

 

.og DA…. da  kjenner jeg faktisk  ” glede-seg-sommerfuglen”  i meg bore seg  fram i pannebrasken….

…for nå er det jo rett rundt hjørnet…alle glede-seg-tingene….som jeg har på listen min hvertfall.

Og de er lure å hente fram når dyna kjennes litt for svett…

 

Og her er listen min:

 

1)

Ikke førstkommende helg, men neste skal jeg, søsters og mamma til fine Karlstad i Sverige!!

Der har jeg vært før, både i desember og i mai. Og nå får jeg jaggu prøvd en gang i februar også…


Sånn er det i Karlstad i desember ….

 

..og sånn i mai….

 

…sånn i desember….

 

…og sånn i mai..

Jepp…jeg drømmer meg bort litt…  spent på februar-motivene 😉

 

2) Siste helga i februar skal jeg se “Chicago”-musicalen


(Google)

 

3) Første helga i mars skal jeg til Mammaen til Lille  Supermann og Lille Supermann så klart.

..mammaen…

…og lille Supermann…som egentlig er blitt ganske stor 🙂

 Det blir en  kosehelg med de fineste jeg vet 🙂

 

4) Og litt uti mars blir det overnatting hos helse-farm-venninnen min, egentlig “bestisen” min som jeg vokste opp med 🙂

 Har du noe du gleder deg til?

 

 


 

#gledeseg #sommerfugler #tegninger #blogg #tur #Karlstad #reise
79 kommentarer
    1. Heldiggrisen 🙂 Ikke helt frisk, men må våge meg på jobb igjen i dag. Håper det går bra..Har ikke lyst til å bli verre, men som regel går det bra. Ikke fått matlysten helt igjen..

    2. fjellgeitbundingen: Jeg er frisk jeg, for lengst 😀 Ble frisk på onsdag kveld, og var på jobb igjen i går 🙂 Deilig egentlig å være i gang igjen 🙂

    3. Tattavkvinnene: Nei, jeg har jo ofte innlegg som heter glede seg OVER og glede seg TIL, for det gjelder å nyte NÅET minst like mye 🙂

    4. Tattavkvinnene: Ja, nyt det du er oppi nå, der i praksisen 🙂 Viktig! Glede seg til andre ting kan man gjøre i hvilepausene 😀 Ja, jeg må jo få noen updates på Karlstad i februar da 😀 Gleder meg til den turen ja 🙂

    5. Her var det mye forskjellig å glede seg til! Artig å dra tilbake til samme sted til forskjellige tider av året 🙂 Gleder meg til bilde-update ^^
      Har ikke så veldig mye planlagt fremover, men jeg skal i 60 års bursdag til helga, på en liten jentefest helgen etter det også koser jeg meg bare i praksis så lenge det varer. Nå er det ikke mange ukene igjen før det braker løse med filming og mye skolearbeid! Det blir nok spennende det også, men jeg trives veldig godt hos Polhem 🙂

    6. Engla: Jeg hører med Supermann-mammaen 🙂 VI har ikke lagt planene ennå, bare helgen 😀 Men det burde jo la seg gjøre når jeg er der ute 🙂 Hadde vært koselig <3

    7. Ikke gøy å være syk, men bra at du har så mye å glede deg til da 🙂
      Kanskje vi også kan treffes da du skal besøke supermann og mamma?

    8. Ritamarita: Ja, tror det blir en rolig dag faktisk 🙂 Har ikke elever 🙂 Så koselig med tur langs Glomma da 🙂 Klemmer igjen, garantert smittefrie 🙂 <3

    9. margarites: Ja, tiden går fort, selv om nå har den gått litt sakte i senga her altså… Men så mye fint du hadde å glede deg til også da 🙂 Nederland, VEEELDGI lyst jeg også 🙂 Nå gleder jeg meg til jobb i morgen…nesten 😀 OG snart er det helg og da skal jeg dra på en liten fotojakt 🙂 Klemmer til deg <3

    10. Herlig! Du har mye å glede deg til, og det er kjekt. Jeg fikk vite i dag at jeg får fri fra jobben en uke i mai som jeg ønsker meg, så da blir det en vårtur. Det blir gøy, men jeg vet ikke helt reiseruten enda, men jeg tror det er snakk om Nederland med min bror og svigerinne. Til helgen drar vi kanskje til Hardanger, og der har vi ikke vært på veldig lenge, så det er på tide. Ellers synes jeg ukene bare flyr av gårde. I det ene øyeblikket er det mandag, og før jeg vet ordet av det så er det helg igjen.
      Håper du kommer deg på jobb i morgen, og at formen er betraktelig bedre enn den var tidlig i uken. Klemmer <3

    11. cathrinehenriksen: Ja, du har mye fint i vente du også 🙂 OG nå er det snart våren og Pippi spretter ut og blir sosial også 🙂 Og da er det tid for bilder 🙂 Hvertfall for meg 🙂 Men nå er det greit bare å komme seg på jobb igjen, nå er jeg lei dyna og nattlua 😀 Klemmer stor onsdagsklem <3

    12. Haha ;-D Er da ennå godt du kan glede deg over alt dette da , til tross for at du vimser rundt der hjemme i nattlua stakkars :-O Ja , Karlstad med familien må jo bare bli bra det 😀 Mye trivelig 🙂 Helsefarmen er jo sikkert litt sånn “sunn” form for ferie ;)) Den hadde nok jeg likt også =) Kos 🙂
      Ja altså her glede jeg meg mest til familiebesøk 😀 To faktisk , og ja at våren skal komme snikende 🙂 For da kal jeg være mye mer ute nemlig ;)) Litt mindre usosial da ;-D
      Du får bli fort frisk nå ja , mye fint som venter 🙂 God onsdag og god klæm <33

    13. Helge: Ja, bursdager og litt familie er jo alltid koselig. Det er mest sånne familieting jeg skal også, avslappende og deilig 🙂 Og turen til venninnene mine er også bare avslappende og koselig for jeg kjenner de så godt 🙂 Nå skal jeg på jobb i morgen, ikke helt god i halsen ennå, men det får gå… Ha en fin kveld du også 🙂

    14. Audhild Mamma til lille Willi: Ja, da har du to store ting allerede, og tenk på alle småtingen også 🙂 Det er noe småtteri hver dag 🙂

    15. Jeg kan jo glede meg til i morgen da min far har bursdag, drar hjem selvsagt da og det blir vel en liten konfekteske da. Blir spennede og høre hvor mange telefoner han får iløpet av dagen.
      Håper du er snart er frisk igjen. Ha en fin kveld.

    16. Mariann Sæther Tokle: Så mye koselig du har å glede deg til 🙂 Hele våren og sommeren ser det ut til 🙂 Så deilig!! Jeg har nå noen uker, men ikke planlagt MYE for vår og sommer ennå. Nå gleder jeg meg til middag og litt sjokolade. Og blir helt greit å komme seg litt ut herfra i morgen 🙂

    17. cuskima: Ha-ha, jeg ler høyt her!! Av hårsamler-hår og doble lag, og frisører som er for gamle til å kunne klippe 😀 Du får oppdra en ung en 😀 Klemmer <3

    18. Å ja jeg gleder meg. I morgen er dagen da jeg igjen skal få solen inn på stua mi, jeg så lyset av den i dag:) Om et par uker skal jeg til Gran Canaria, så er det søskenbarntreff i Ålta i juni og cruise i juli, og så skal jeg bestille sydentur til gubbens 60 års dag og så har jeg en stor hemmelighet til 🙂 Å du verden hvor jeg gleder meg. Jeg gleder meg over alle menneskene jeg er så heldig å få møte også, de som beriker livet mitt på ulike måter. Mye å glede seg over og til, lucky me 🙂 godt å se at du er på vei opp på føttene igjen 🙂

    19. hahahaha så bra at du forstår hårsamler hår……..er veldig irriterende……
      unge frisører er ikkje flink med min type hår,så eg må finne en voksen en….men ofte er voksne frisører sluttet å klippe pga alder, sykdom eller ryggproblemer hahahah :D:D
      jaja finner nok en snart før eg har dobbeletage hår…..nedre del er hårsamler mens øverste del er håret mitt på hodet hahaha:D:D
      klemmetingene <3<3

    20. cuskima: Du må gå til en frisør du kan true til å gjøre som du vil 😀 Ja, skjønner hårsamler-hår, mitt hår er OVERALT 😀 Henger her og der… og faller av akkurat som det vil, i mengder.. Ja, godt med frisørtur 🙂 finn en grei en 🙂 Klemmer og fine dagen til deg <3

    21. wohoooo glad du er nesten friskesen:D
      eg har fri i dag og planen er å få orden i klesskapet og kommoden min nå da de er montert…..om eg får det gjort gjenstår å se….eg har lyst å klippe meg,men sliter med å finne en frisør som kan klippe det eg vil….håret er greit nok,men trenger å trimme litt fliser…fordi håret bruker hundre år på å tørke og eg har fått sånn hårsamler hår……sånn som gjør at håret ikkje faller helt av men henger fast på håret…..altså det som er falt av….da mister man dette håret alle andre steder enn fex i dusjen og det ender i mat og te og på jobb etc….hater det så klippings må til :D:D
      klememtingene <3<3

    22. cuskima: Å, så koselig 🙂 Med både bloggtreff og alternativmesse og alt 🙂 Ja, jeg er glad i uplanlagt tid jeg også 🙂 Men noen ganger er det gøy å ha noen helger på rad MED ting på planen også. Og det er bare avslappende og hyggelige ting 🙂 Nå er jeg nesten frisk,og skal på jobb i morgen 🙂 Klemmer <3

    23. ingen konkrete planer enda,men ser du har en haug..så deilig:D
      Eg syns det er veldig godt å ha lite planer……sammen med exen var det så pes å ha planer for ditt og datt hele tiden for ellers så kjedet han seg og da satt han bare med paden…
      eg gleder meg til bloggtreff med noen fine Bergensjenter:)
      Og til Alternativmessen i grieghallen….og eg håper eg får en tur til min søster i vår…..ellers så er timeplanen veldig åpen….med jobbing annehver helg :D:D
      klememtingene <3<3

    24. Eva: Ja, jeg har dusjet og ordnet meg litt, NY kose-bukse og t-skjorte , så nå er jeg snart meg selv igjen 🙂 Jeg har alltid masse å glede meg til 🙂 Jeg tar småtingene og gjør dem verdt noe 🙂 Og bare hverdagene er egentlig fulle av små gleder, men jeg glemmer dem litt under syke-dyna 😀 Men nå er de på full fart tilbake. Og nå kommer de litt større tingene på løpende bånd også som du ser 🙂 Nå har jeg vært ute og kjøpt lettvint middag, OG sjokolade 😀 Så denne ettermiddagen blir nok veldig bra 🙂 Sola skinner inn her også, kanskje det blir vår? 😀 Klem <3

    25. Veronica S: Ja, når jeg begynner sånn, da er jeg nesten frisk igjen. Jeg har dusjet også 😀 Så om det ikke skjer noe helt rart, så går jeg på jobb i morgen 🙂 Vingene er på plass:-)

    26. Så kjekt at du begynner å føle deg litt bedre igjen 😀 En god dusj gjør underverker når man liksom ikke har hatt overskudd til noe.
      Og det å ha noe å se frem til, gjør jo gleden enda større når man endelig begynner å virke litt igjen 🙂
      Jeg har litt ting å se frem til. På fredag skal jeg på en fest jeg har gledet meg til, og så gleder jeg meg til å gå på kino (den veldig omtalte for tiden ;)), men mest av alt gleder jeg meg til en Oslotur i slutten av mars. Det blir jentetur altså 😀 Min datter og hennes venninne skal på konsert. Og da slår vi til med langhelg, både de, og mammaene deres 😉 Blir gøy altså 😀
      Det er kjempeviktig å ha noe å se frem til. Det er jo det som holder oss gående 🙂
      Ha en herlig dag i dag, så godt det lar seg gjøre. Og bli fort frisk 🙂
      Klem

    27. Skal se om jeg tar meg en tur inn litt senere. Må nok stå opp til lillegullet mitt nå ganske snart. Iallefall være slapt tilbakelent i stolen og være der. Selvom jeg hadde det best her i senga nå.,

    28. Det er så utrolig kjedelig å være syk.. men det er veldig kjekt å ha noe å glede seg til. Jeg skal på Country 2 Country i Oslo siste helgen i februar. DET gleder jeg meg utrolig masse til, men merker jeg skulle hatt med meg Chicago musikalen også. Elsker Dennis Storhøi.

    29. fjellgeitbundingen: Ja,nå har jeg vært syk siden søndag, så da er enhver framgang å glede seg over. Og man har ingenting på jobb å gjøre syk nei 🙂 Så man har det bedre som syk på sofaen under pleddet. Men i dag har jeg hvertfall fått dusjet litt. Deilig. Hvis du kjeder deg kan du jo titte på Galleri Frodith som jeg hadde ute på mandag, der er mange fine bilder som var med i challengen min, og som vant premier 🙂 Nei, en nettklem kan vi trygt koste på oss 🙂 Klemmer <3

    30. Ganske irriterende for jeg liker å lese hva dere alle svarer meg. Nå er alle de kommentarene borte for fem dager, men jeg skal prøve å oppdatere meg. Det er bare å starte igjen og jeg koser meg her jeg sitter, selv om hodet dundrer i dag. Men jeg klager ikke, hodepine er jeg nesten vant til. Med tabletter og godt humør kommer man langt. Takk igjen min venn.

    31. Hei Frodith, trist å se at du har vært syk, men ser jo bra ut at du har noe å glede deg til. Store ting å glede deg over. Selv ligger jeg i senga. Har et småsykt barn hjemme, men han må klare seg litt selv for jeg har feber og er pjusk. Så fort jeg reiser meg kommer det hoste og hodepine av en annen verden. Tror det eneste jeg gleder meg til er å bli frisk igjen. Selvom det er bedre å ligge syk i senga, enn å være syk på jobb (slik jeg var i går..) God bedring, og så fint at du er i form til å glede deg over kommende happendinger. Klem. He he, nettklemmer gjør ingen syke 😀

    32. Næææææææææææææ, se der da!!!! Nå er det rett når jeg går inn for å skrive ny kommentar også. Hurra!!!! Tusen takk, du er en knupp!!!!!

    33. Ja har det! Bare kjedelig det er begrenset tid på tv/pc titting! Haha
      Men pus e kommet inn no! Så da blir han inne vertfall i 5 timer! Det er 3timer med kos på meg! Haha

    34. Naturglede: Ja, hos meg må de alltid godkjennes, det har JEG bestemt 😀 Det var for å slippe sånne folk som bare drev med reklame, så jeg har det sånn. Men jeg ser du skriver bare natheless.no i URL-feltet. (i stedet for natheless.blogg.no) Kopier og lim inn deg jeg skrev. Ikke SKRIV det jeg skrev, men merk, koier og lim inn, når du sender til meg. Og så ser jeg du skriver Naturglede, i stedet for natheless, vet ikke om det spiller noen rolle, men kanskje, hvis du har registrert deg med noe annet. Prøv deg jeg skrev 🙂 Så ser vi 🙂

    35. Åå de hørtes faktisk ut som en kooooslig dag (om en tar bort at du er syk)
      Gleder meg i dag til at pus kommer inn og koser med meg og kjæresten kommer senerr i dag og hilser på!! Haha
      Japp hadde det i fjor på høstparten en gang.. haha
      ja såg du vant den, gratulere såå mye!!:)

    36. Moving On: Ååå, så mye du hadde også 🙂 Det gjelder å skrive dem opp med jevne mellomrom 🙂 I dag har jeg dette: Gleder meg til god middag (må finne på noe godt) , til ferske baguetter, til å hekle litt mer på en genser jeg har begynt på (fikk litt ny giv etter å ha vunnet outfit-konkurransen i går) OG til at samboeren kommer hjem fra jobb 😀 Har du hjernrystelse igjen? Har ikke du hatt det før også?

    37. Naturglede: Jeg har sendt deg en melding om bloggen din, så får vi se 🙂 Mye å glede seg til framover. Nå skal jeg bare riste av meg siste syke-greiene i løpet av dagen, så satser jeg på at jeg er klar for verden i morgne 🙂

    38. Gleder meg til jeg er ferdig med hjernerystelsen, og fingeren er grodd..
      Til kitekurset, til berlin, til en venne samling neste uke, til en telefon jeg får i neste uke og til et bryllup jeg skal i, i juli!!
      Myyyye og glede seg til!! 🙂

    39. rundtomkringtrorjeg: Nei, det er enda flere ting jeg har også. Jeg tar bare de nærmeste ukene 😀 he-he. Så fint du har mye å glede deg til også 🙂 Ha en fin dag 🙂

    40. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg synes det er en del hvertfall 🙂 Den førstkommende helgen er det ingen planer faktisk, og det er deilig rett etter sykdom 🙂 Men så kommer det morsomme på løpende bånd 🙂 Ha en fin dag 🙂

    41. Min matgale verden: Ja, nå var jeg såpass fin her, og jeg har til og med dusjet av meg litt sykdom tror jeg. Nesten bare vondt i hodet og halsen nå. Og da er det tid for å glede seg litt. Skal se om det er noe fint å titte på i Karlstad. Neste fredag drar vi 🙂 Så deilig for deg da, nesten planløst og alt 🙂 Men et par deiger må du ha så klart 🙂 Stor god klem fra NESTEN frisk Frodith <3

    42. Ja,heldigvis en hel masse. Turer og reiser, treff med venner og nevøene bryllup. Tror 2015 blir et fint år, bare jeg kan få skikk på bloggen min også så???? Nå har jeg slitt med data i ukevis, og nå krangler jammen blogg.no også. Hva skjer da? Influensaen din har smittet min blogg kanskje??? Godt du er i bedre form. Snart flyr du nok avsted igjen som den herlige sommerfuglen du er! God bedring fortsatt!

    43. Masse og glede meg til, hadde ikke vert plass til og skrive her) Våren, sommeren, rise, late sommerkvelder, lange løpeturer i solnedgang, shopping, masse god mat, reise….osv. Kreative bilder du har, måtte bare smile sv dette)))

    44. Det er superlurt å ta frem ting man gleder seg til når man er pjusken og ligger i sengen, på vei til å bli frisk. Når man endelig kan kjenne glede over å dusje av seg all sykdom og tre tilbake i verden 🙂 Håper du er bra i dag 🙂 Jeg gleder meg først og fremst til dagen i dag, som er helt fri uten en eneste plan, bare litt deiger på hev… 🙂 klemmerblifriskklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg