Moro å leke seg litt :-)

Mye man kan gjøre med redigering i Pixlr ekspress.. Det er bare å leke seg litt , med ett og samme bilde..og HELT forskjellige stemninger dukker opp

 Man kan skape følelsen av “gamle dager”…

 

Rart hvordan fokus på detajler kan bli litt komisk…. 😉

 

Forskjellige farger er artig 🙂 og kan brukes når man lager kort f eks.

 


Et annerledes bilde, som skaper følelsen av TRE bilder faktisk…

 


Og dette var orginalen..

 

Redigerer du bildene dine i etterkant?

Hvilket program bruker du i så tilfelle?

 

 

#foto #redigering #lek
47 kommentarer
    1. Eva: Ja, du er flink med sånt da,jeg bruker mest jukseprogrammer jeg 😀 Men blir fint med det også 😀 Klemmer uten redigering <3:-D

    2. Hanne Beate: Hadde aldri prøvd det før jeg 🙂 Men bare brukt Pixlr. Men er litt samme greiene, ikke veldig avansert noe av det 🙂 Håper du har hatt en fin dag 🙂

    3. Veldig mye kjekt man kan gjøre med bilder 🙂 Jeg har forskjellige programmer jeg bruker, alt etter hva jeg skal gjøre med bildet 🙂 Og så er det en hobby også, så når jeg har tid, og ork, så kan jeg holde lenge på med bilder og redigering 🙂 Jeg har ikke forsøkt det du bruker. Så det må jeg også kikke innom nå 🙂
      En helt ekte og uredigert klem til deg <3

    4. Ja, jeg lærte om det av deg og Bfor B. Bruker det stort sett til å “beskjære” eller forstørrre + sette på rammer, men noen ganger har jeg lekt litt mer. Ble mange fine varianter av ditt bilde! 🙂

    5. eg swisher innom i fulleste farten her for å hilse pent og ønske deg en vakker natt og muligens snart en vakker morgen for eg skal montere skap som skal være klar til kl 8…..og eg draaaaar det ut for eg hadde en dritttttlang dag på jobb i dag og vil egentlig bare legge meg……men da hater eg megselv kl 8 i morgen og NULL skap 😀
      klemmerier <3<3

    6. Kjøpte den får mange år siden. Å når den ennå funker så har jeg den da! 🙂
      Jeg er ikke så flink med tekniske ting serru! Haha alt som kommer med oppskrifter og tekniske knappee er til og gi meg grå hår av! Hahah

    7. På PC gjør jeg sånn som annebe, dvs. det går mest i beskjæring og lysning av bildet om det er mørkt. På iPad blir det noe lignende. Likevel er det bare noen få bilder jeg gjør det med, er liksom best sånn det er. Nå har også jeg lastet ned Pixlr express, så blir moro å teste det ut og se hva jeg kan lage, – ser litt avansert ut, men jeg finner vel ut av det.

    8. Ja det er utrolig morro! Likte de så mye bedre før da jeg hadde pc og ikke mac! Syns de er så vanskelig på mac, så gitt litt opp der siste årene!:p haha

    9. Fromfat2phat: Takk for det 🙂 Ja, det er veldig moro, men kan ta litt tid ja 😀 Jeg gjør mye sånt, og lærer meg litt nytt innimellom 🙂

    10. Åh, slikt ER så avhengigethsskapende! Haha, jeg kan bli sittende i evigheter med slikt, for å få frem akkurat den riktige stemningen eller energien jeg vil ha frem i et bilde – temmelig frustrerende også til tider, for jeg blir så petimeter og sitter med valgets kvaler mellom to bilder med tilnærmet null i forskjell før jeg lander på det jeg liker best:p Men det er gøyt, da:D Veldig fin hårfarge, forresten og den går så ekstra fint til den toppen – veldig kledelig:)

    11. Her er det null redigering, men mange ganger tenker jeg at det hadde vært kjekt å lært litt om det. Men det får bli en annen gang…Morsomt å se alle de ulike resultatene, og det tre-delte bildet var stilig. Klem <3

    12. Et flott bilde av deg, smilende og farverik, kan ikke unngå å måtte smile litt selv. 🙂
      Hender jeg legger på filter, men ikke ofte. Bruker da standard filter som er på telefonen fra før. Tidligere brukte jeg forskjellige apper.
      God natt skjønne Frodith 🙂 Griffith <-- dette er navnet du som regel får av ordlisten min før jeg redigere det.. Så da vet du det og. 🙂

    13. Bildene som er lagra på pc`n ..når jeg trykker på bildet jeg skal bruke og det blir stort..kommer det opp ei linje med tekst øverst..der står det bl.a …fiks..og trykker jeg på det kan jeg velge å beskjære bildet eller justere på farger eller lysstyrke O.l…

    14. annebe: Skjønner ikke HELT det med å gjøre det der du åpner det 😀 hva heter det “stedet” 😀 he-he.. De programmene her jeg bruker gjør jo hele jobben for meg og kan lage rare effekter. Moro 🙂 Jeg legger noen ganger bare på bittelitt ekstra farge etter turbilder, slik at det blir som det var ute i verden,for noen gagner lager kamera det blassere, og da jukser jeg litt 🙂 Nattaklem <3

    15. passion4lifeandtravel: Nei, du har ikke tid til det, det skjønner jeg godt til DIN blogg 🙂 Jeg kommer og ser, ble veldig nysgjerrig nå 😀 klem <3

    16. Artig ..litt “nostalgi”over det øverste ja..og stilig der du er delt i to med farge og sorthvitt 🙂 Og veldig fint originalbilde også..med sommerstemning 🙂 Redigerer sjelden ..men hender jeg tar det en anelse lysere om det er veldig mørkt..og det gjør jeg bare der jeg åpner bildene der de ligger lagret på pc`n ..også legger jeg jo mange ganger inn i “rammer “på pickmonky. Da jeg hadde den sort/hvite sauen gjorde jeg det bare på bildet når jeg åpnet det på pc`n..om du skjønner hva jeg mener..hehe.. Nattaklem <3

    17. Så flott bilde av deg <3 Det virker så gøy med redigering <3 Selv er jeg altfor la til å gjøre det, har faktisk ikke et eneste redigert bilde på bloggen min. Om jeg skulle redigert bilder fra reiser, så hadde jeg nok måttet slutte helt med bloggen min, det er i perioder vanskelig no å finne tid til den 3
      Forresten så tenkte jeg på deg og fru Stussli da jeg tok bilder til det siste blogginnlegget mitt, så du må nok inn å se <3 Klem

    18. Karina Larsen: Ja, lenge siden. Her har jeg holdt koken jeg 😀 Og har hatt tegnekonkurranse og Galleri Frodith nå nylig, med bilder i svart-hvitt om du får lyst å se 🙂 Veldig kos å se deg igjen , og spent å høre på litt av hvert 🙂 klem <3

    19. fruensvilje: Ja, akkurat fargene gjør jeg litt klarere noen ganger også. Sånn som jeg SÅ dem. Men vil ikke overdrive, det skal være naturlig 🙂 Og ofte gjør jeg ingenting 🙂

    20. mange festlige varianter her ja 🙂 jeg kan redigere på pc med et program som følger macen,det hender att jeg forbedrer fargene litt ja 🙂 men ikke alltid

    21. dedicat: Ok, det må jeg prøve 🙂 Er det Online? Eller lastet du ned? 🙂 Det er veldig enkelt med noen programmer online 🙂 Photo Scape skal prøves 🙂

    22. Har bare redigert det sort hvite dyrebildet i konkurransen din,, meg mistet jo mine programmer.. Så jeg fant et gratisprogram i full fart.. Photo Scape, og det virker lett og moro.. så jeg får se når jeg har prøvd litt 🙂

    23. Jeg frisker stort sett alltid opp fargene på bildene mine litt, men ikke noe voldsomt 🙂
      Det er gøy å leke litt med redigering. Jeg gjør det alltid på Instagram- da bruker jeg mye forskjellig etter hva jeg måtte poste 😀
      Og dette bildet av deg er så utrolig fint!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg