10 ting du kanskje ikke visste om meg…

 

– Jeg har bodd tre år i midnattssola og nordlysets rike, Finnmark.

– Jeg er veldig redd for hester

– Jeg er 178 cm høy og har str 40 i sko

– Jeg løper veldig sakte, men kan løpe litt langt når jeg får trent litt og er ganske flink til å svømme

– Jeg elsker pusleoppgaver a la SOKOBAN på data, SUDOKU i papirform og scrabble,  wordfeud og sjakkliknende spill

– Jeg er veldig visuell, har nesten fotografisk hukommelse når det gjelder lesing til prøver. Kunne  “se” boksidene for meg, når jeg satt på eksamen under studietiden. Men er håpløs auditivt. Glemmer historier, fakta om folk eller vitser, så fort de er fortalt, hvis det ikke kommer noe skriftlig og visuelt i tillegg

– Jeg har ridd på elefanter og raftet på bambusflåter stående, i Thailand

– Jeg hater majones, remulade, dressing, rømme. yoghurt og alt som er klissete og litt surt..

– Jeg er helt elendig med praktiske ting, finnes ikke handy eller flink med TING, men er rimelig god med mennesker 🙂

– Jeg klør av alle slags ting, litt “prinsessen på erten” der…Blir rød, klør kraftig til jeg blør (nesten), av merkelapper i klær, av ull-klær, av klær med mønster til og med. Bomull, med striper i mønsteret kan forårsake mye kløe…

Har du noen rare ting jeg ikke vet om DEG?  🙂

 

#avsløringer 

45 kommentarer
    1. Hmmm…. Vel…….. Jeg klarer mye sjøl, og i tillegg har jeg en handy mann……. ellers har jeg enorm hukommelse (eller diagnose som noen kaller det) på telefonnummer, bursdager, bilnr…… litt rart…. hadde klisterhjerne på skolen…….. har forlova meg i sommer……… har vært aleine i nesten 13 år før jeg fant min kjære……… har aldri røyka eller snusa eller prøvd…….. glad i konjakk………… <3

    2. 🙂 Ja, det synes jeg. Kjenner de som ikke kan noen verdens ting. Tror også du hadde blitt mer handy om du måtte. He he, men så fager som du er kunne du nok funnet en veldig handy mann til å greie alt du ikke kunne. Om du f.eks hadde levd for 100 år siden.

    3. Jeanett Michelle: Ja, innimellom er det behagelig å være så visuell hvertfall, men jeg vet ikke om det er EKTE fotografisk hukommelse. Men jeg husket boksidene på eksamen, men jeg LESTE dem godt altså, som forberedelse . Mulig derfor jeg så de for meg etterpå 🙂

    4. Marielle Bratthammer: Oi, så forskjellige 😀 Jeg kan aldri sangtekster, de må leses og sees for å bli husket. Jeg kan IKKE ha snop i huset , absolutt umulig 😀

    5. BforB: Ja, jeg er ei skikkelig lang ei jeg skjønner du. Og var stor da jeg ble født også, men det kommer på et annet innlegg. Men var 5, 5 kg da jeg ble født 😉 Ja, da vet du litt mer om meg. Jeg tror liksom jeg forteller mye om meg selv jeg, men kanskje ikke SÅNNE detaljer 🙂

    6. margarites: Morsomt å vite litt mer om deg også 🙂 Og jeg vet jo LITT om deg sånn i virkeligheten også 🙂 Koselig det <3 klemmer <3

    7. fruensvilje: Er ikke noe glad i mørkt under meg når jeg svømmer jeg heller, så da svømmer jeg ikke så langt ut 😀 Ja, de sommerfuglene er noe herk 😀

    8. spisogspar: Ja, om den er helt EKTE fotografisk vet jeg ikke, men jeg kunne “se” bøkene på eksamen for meg med avsnitt og greier…TIl en viss grad da 😀

    9. Hehe, mye rart her 😉
      Jeg lærer best når jeg får høre på musikk samtidig som jeg leser, eller får drodle, tegne eller trykke mens læreren snakker 🙂
      Jeg lærer sangtekster etter å ha hørt sangen 2 ganger.
      Når jeg har snop hjemme er jeg ikke fysen, når jeg ikke har MÅÅÅ jeg ha noe!

    10. Fine fakta.💕 Jeg er lik deg på høyde og sko, lettere å huske det skriftlige enn den man blir fortalt, er glad i kryssord, brettspill og sudoku. Der vi er forskjellige er at jeg er ikke noe god på det med mennesker (kunne ikke vært lærer eller sykepleier etc.), men bedre på praktiske ting. Jeg er glad i hester og liker dressinger, yoghurt o.l

    11. Jeg veit vel ikke så mye om deg, og at du var såpass høy visste jeg ikke, trodde du var lita jeg :). Så er du bare en og en halv centimeter mindre enn meg. Så da veit du det :D.

    12. Kjære Frodith, er det lov å protestere? Pleier ikke å si deg i mot, men nå må jeg. Det er nemlig ikke sant at du ikke er handy. Du er nemlig god å hekle. Tegne går vel mer under kreativ og fantasifull.. Der er du også treffende og artige tegninger. Ellers var det et bra bursdagsinnlegg for Mette. Fikk lyst til å besøke henne, så varmt du beskriver henne fikk man jo bare lyst til å bli kjent med henne. Ellers så er det er fine innlegg om deg og planene dine framover. Kjekt å lære deg bedre å kjenne og tenker det er fint å ha masse å glede seg til framover.

    13. Her var det en del jeg ikke visste 🙂 Har fått med meg det med dressinger og hester da xD Hehe
      Det er sikkert masse rart jeg kunne sagt om meg, men så er det å komme på noe i farten da. Jeg er elendig på å høre hva artister synger i sanger, og må alltid søke opp tekstene på google for å forstå sangene xD
      Det er lenge siden jeg har hatt et sånt innlegg på bloggen, så kanskje jeg får prøve å pønske ut noen morsomheter jeg også ^^

    14. Morsomme fakta, og mye har jeg hørt før. Jeg er 1,5 cm lavere enn deg og har en størrelse større sko. Jeg like ikke høyder, og i allefall ikke hengebroer. Men jeg synes det er flott utsikt fra toppen av et fjell (så lenge jeg ikke må ut på en kant). Jeg har alltid likt håndarbeid og strikket min første VM genser i 8.klasse. Jeg er veldig kresen når det gjelder fisk, men elsker grønnsaker. Er ganske god til å bake, og er litt mer rotete enn jeg ønsker. Det finnes absolutt rom for endringer 🙂 Klemmer <3

    15. her fikk vi lære nytt om deg ja )) koselig det.
      Tror ikke det er så mye dere ikke hvet om meg egentlig,jeg er redd hester jeg også,falt av en som lita jente.
      Jeg er livredd å svømme lengre ut enn att jeg kan sette beina i bunnen og vite att der er trygg grunn.
      Jeg kan overhodet ikke løpe.
      jeg er veldig beskjeden og sliter med 1000 sommerfugler i magen.

    16. Visste ikke at du hadde bodd i Finnmark og raftet på bambusflåte i Thailand. Du vet nok ganske mye om meg……..Kommer ikke på noe spennende nytt akkurat nå….Kjenner meg igjen i det med å være visuell, og være litt håpløs når det kommer til det auditive……..:P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg