Frodith på talentjakt igjen :-)

Kremt!! ….*tapp-tapp-tapp*… (skraper i mikrofonen..)

Ja, her står jeg igjen…. det er ganske lenge siden nå… FOR lenge siden vil jeg påstå… For det er viktig å få fram talentene våre her inne i blogg-blokka. Jeg har ikledd meg pentøyet fra Høst-utstillingen jeg hadde her i Galleri Frodith i fjor, har ikke  sydd særlig mye nytt i det siste….men det er viktig å kle seg litt pent når jeg er ute i et sånt ærend som i dag. Jeg er Talentspeider Frodith.

Nå tror du kanskje det er noe STORE greier jeg er ute etter?…., at jeg er ute etter nestemann som vi skal sende videre til Norske Talenter liksom..?.Å neida… Her på Frodiths Talenter, så er ethvert lite talent viktig.For poenget mitt er nemlig at vi alle er gode til noe! Og spørsmålet er bare hvor flinke vi er til å se det selv.
Og SÅ, når vi faktisk har innsett det selv, hvor flink er du DA liksom til å fortelle andre om det?
For det er nemlig ofte sånn her i dette landet, at om du har skaffet deg litt selvtillit og funnet ut at du er verdt både det ene og det andre, og at du faktisk er flink til en hel MASSE, så skal du HVERTFALL ikke si det høyt til noen… Vi er gode til å rakke NED på oss selv, og noen ganger ANDRE også….Men å prate pent om oss selv, det er nærmest ikke lov…

Men her hos meg er det helt omvendt 😉
Her på min lille scene er jeg ute etter alle typer talenter og evner, jeg er ute etter folk som kan si noe pent om seg selv, om det er aldri så lite, eller om det er noe litt større. Og for at det ikke skal bli alt for skummelt så starter JEG som vanlig :

“- Jeg er nemlig  flink til å undervise og å være lærer. Jeg er flink til å se hver enkelt elev, og få fram det beste i dem, og lære dem ting de ikke har kunnet før. Det er et av mine talenter. Ellers har jeg blitt litt flink til å fotografere, jeg kan hekle spennende ting og jeg er flink til kreativ skriving. Sånn det er noe av det JEG er flink til 🙂 “

 

Hva med deg?

Hva er DU flink til? Jeg vil gjerne høre det <3

 

#evner #talenter #flink #talentjakt 

56 kommentarer
    1. Da er jeg tilbake og klar for å skrive om mine talent. Jeg har til og med skrevet om det i mitt blogginnlegg i dag – så da må jeg bare:) Må jo øve… hihi.
      Jeg vet jeg er god på å få andre til å føle seg vel, være tilstede i øyeblikkene og utstråler varme. Dette merker jeg ved at jeg ofte blir sittende og høre om de dypeste hemligheter osv. I tillegg er jeg flink til å lage mat (trodde aldri jeg skulle skrive dette….) og å organisere. Jeg er også engasjert og får ting gjort….
      hm… fikk jo ned noe… Ønsker deg en flott lørdag:)

    2. Nå liker jeg ikke skryte av meg selv…… Men siden du spør 🙂 Så vet jeg at jeg er god på negler, fordi jeg er negldesigner og gode tilbakemeldinger. God på fotografering, gode tilbakemeldinger og jeg liker å strikke og er god på det :)) Nå syns jeg det holder, men er vel lov å si at jeg syns jeg er en god mamma også til mine barn :)) Nå snakker vi om noe annet hehe :)) Du er god på mye, blant annet å engasjere mennesker og hele blogg-blokka <3

    3. Ja, det er LOV å være fornøyd med seg sjøl! Og Frodithen er i alle fall ei usedvanlig oppfinnsom og inkluderende dame! Et naturtalent, rett og slett!
      Jeg er flink til å rime – en Mester når det gjelder “ordspill”. (Her skal det “tas i”!) Jeg har veldig god rytmesans, og er dyktig til å sette sammen farger!
      Dessuten har jeg evnen til å se det humoristiske i ganske MYE!

    4. Ikke i dag, i dag er jeg sånn lite flink til alt kjennes det som, jammen bra det er godisdagen i morgen for da skal jeg være superflink og gomle masse digg 😀 Tuuusen takk snille søs <3 goooodklæmmeflat <3

    5. annebe: Her hos meg blir det aldri usmakelig 🙂 Du kan si så mye du vil, for jeg vet at INGEN her jeg kjenner tror de er BEDRE enn andre uansett 🙂 Så skryt i vei, det fortjener du, og jeg er så enig i alt du sier <3 Klemmer <3

    6. Aww <3 Tusen takk for det 😀 Ja, jeg steller godt med dyrene mine- de fortjener det, selv om de kan gå meg på nervene (jeg går garantert de på nervene også) innimellom <3 he he

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke sant det er godt å si litt sånn, for man kommer på litt etterhvert, og vi er jo flinke allesammen egentlig til masse. Men når noen ber deg si det, så kommer man på mer og det burde vi gjøre litt oftere alle sammen 🙂 Flott du fikk masse på listen etterhvert 🙂

    8. Helene: Jeg er sikker på du er flink til mange ting, det gjelder å bare sette litt fokus på dem. Du er flink til å være deg selv, til å ta vare på dine, til å sette pris på små ting osv.. Alle de tingene der 🙂

    9. ..hmm..vel..jeg vet ikke helt..jeg lever jo ganske mye utenfor det vanlige A4-formatet, og veit at jeg er veldig flink til å ignorere hva andre måtte mene..og dermed gjør jeg ting på min måte.. Om jeg er så flink til det jeg gjør, veit jeg nå ikke..men jeg er i allefall steike ivrig, hehe 😉

    10. Flott innlegg <3 Du er flink til MYE <3
      Jeg er flink til å snakke- både på inn- og utpust 😛 Jeg er flink til å si i fra hvis noen blir urettferdig behandlet og jeg er stort sett flink til å være snill 🙂 Og så har jeg blitt ganske så flink til å ta bilder, i forhold til når jeg begynte å ta bilder. Jeg er også flink til å le av meg selv- det er viktig. Og jeg ler av andre også jeg 😉

    11. Heisann, det ble ettermiddag før jeg kom meg inn hit. Og jammen hiver jeg meg på og skryter litt av meg selv 🙂 Jeg er god til å lytte, jeg er flink med de små barna som jeg omgir meg med hver dag – de som gir meg “knuseklemmer” og ler hjertelig, jeg er flink til å strikke, bake, jeg er den beste mamma mine barn kunne fått, og jeg er verdens beste kone (i følge min bedre halvdel). Jeg er til å stole på og jeg passer alltid avtaler, jeg liker at de rundt meg har det bra…og skjemmer dem nok litt bort…
      Det får være nok selvskryt for i dag, men jeg kunne nok helt sikkert skrevet mye mer, for jeg er nemlig verdens beste Meg 🙂 Klemmer <3

    12. Jeg måtte vente litt med denne..for hadde det så travelt på morgenkvisten..men ja..hva er jeg flink til? Jo, jeg er flink til å fotografere (hører jeg folk sier) ja der kom den dårlige selvtillitten med engang…hihihih..men jeg er ihvertfall flink til å ta vare på folk rundt meg, Flink til å ta var på hundene. Flink MED hunder. Flink til å gå tur. Ja får det er litt for å holde kroppen igang..Jeg var også flink til å ta meg av pasienter…både som hjelpepleier og legesekretær, også er jeg flink til å holde tider….ja jeg er alltid tidlig ute, livredd for å komme for sent..Så bra egentlig at du fant på dette…for ja..jeg kom faktisk på ting etter hvert..for til å begynne med så tenkte jeg at jeg ikke var flink til noe..TAKK!

    13. Bra å si litt fint om seg selv… særlig når man som deg er flink å “skryte”av andre også :)) Jeg er flinke til mye jeg.. ja ikke flinkere enn andre altså..hehe.. (beskjedenheten slår inn ) Jeg er flink til å smile naturlig på bilder, flink til å lage god mat , flink til å vise omsorg for mine (kanskje litt mye noen ganger ) , ganske flink å synge, ta bilder, komme på ideer.. og myyyye mer også.. men nå får jeg begrense meg så det ikke blir usmakelig..hehe… Klem <3<3

    14. Du er ekstra flink til å skape engasjement her inne også med dine kreative påfunn!
      Jeg tror jeg er ganske flink til å forstå mennesker som ikke kan uttrykke seg lenger, jeg senser mye …og jeg er ganske bra på matlaging fra bunnen av….:)
      Så er jeg ikke så aller verst til å skrive heller…
      og ekstra god er jeg på å være våken om natten…..:)

    15. Hmm…du har nok rett i at dette er en litt uvant øvelse, å fortelle sånt til andre. Jeg er flink til å se behov, både i jobben min og ellers. Jeg er også flink til å lære, lære bort, se det store bildet, finne tiltak og hjelpe/støtte andre. Også har jeg blitt veldig mye flinkere til å skrive etter jeg begynte med blogging. 😉

    16. Jeg er kjempeflink til å shoppe:)
      Nå har jeg vært ute i 3 timer på shopping og har fått tak i alt jentungen trenger av sko klær og soolkrem (krysser fingra for at vi trenger det hvertfall^^

    17. Hmmm…. jeg er nok sikkert god på noe….. er ikke alltid like lett å si det! God til å ta bilder, og til å skrive tror jeg. Og god til å ta vare på andre. Klem <3

    18. Akkurat ja,, her har jeg ikke vært inne på bloggen på evigheter av en masse gode og enda flere dårlig unnskyldninger si skyld. Også lager du akkurat da et innlegg om å fortelle hvor flink jeg er ??? Joda.. det passet jo perfekt 😛 Men jeg er flink i drivhuset.. flink til å skrive,, NÅR jeg skriver, er flink sammen med min kjære å være hos mamma, og så er jeg flink til å engasjere meg når det er noe jeg har sans for 🙂 Ha en flink og herlig helg 🙂

    19. For et hærlig innlegg. Du er flink på å spre positivitet og glede. Gi oppmerksomhet på leserne dine og vise de frem også!! Skikkelig godhjerta er du.

    20. Så koselig da! Du er super som får oss til å gjøre denne fine øvelsen. Jeg er flink til å skrive, tegne, fotografere og bake. Slett ikke dum ved symaskinen heller. Men det beste synes jeg at jeg kan se store ting i det små! Klem 🙂

    21. suttung: Du er flink til mye mer, det VET jeg. Flink med foto, flink med å være et godt medmenneske og mann til din kjæreste, blant annet 🙂

    22. Helge: Sikker på du er flink til mange andre ting også. Og det handler ikke om å være flinkere enn andre, men å være flink i forhold til seg selv 🙂 Så koselig med Oslotur da, og skjønner godt du dropper grillfest med barneskolen, jeg er litt blandet på sånne situasjoner jeg også 🙂 Ha en fin dag i regnværet

    23. Eva: Kjempeflink er du 🙂 Og det er så godt å se at folk tør å fortelle litt om seg selv 🙂 For alle har mange gode evner og sider. Du er herlig, og du er flinkt til å se hva du er flink til 🙂 Klemmer og fin dag <3

    24. Jeg er flink til å oversette! Jeg har god forståelse for tekst og er i stand til å finne riktig tone for å formidle/gjendikte for tiltenkt målgruppe.
      Jeg er også flink til å bruke ting fra naturen i mat – og kanskje spesielt i kaker og søtsaker (rabarbrakarameller er neste prosjekt!).
      Og så er jeg flink til å lese høyt, og til å kombinere former og farger til fine ting som smykker og bokmerker. Jeg er også flink til å gi komplimenter og til å glede andre, og jeg begynner så vidt å bli flink til å kjenne mine egne grenser og ta vare på meg selv. Det er ikke verst.

    25. Så bra. Ja vi burde nok begrave den janteloven litt oftere.
      Jeg er hjelpsom. Jeg er god på håndarbeid, brodering, strikking og søm bl.a. Jeg er litt god på å ta bilder/film og redigere (når jeg bare får satt jeg ned med det). Og så er jeg flink til å danse swing, samt lære det videre.
      Og så er jeg alltid nysgjerrig på å lære nye ting, som jeg kanskje kan bli flink til.

    26. Din egen utgave av Norske talenter? tja, hvorfor ikke. Hva jeg er flink il? Tenke på noe positivt i en negativ situasjon kanskje. Jeg er flink til mye men kanskje ikke mere flinkere enn andre. Det er helg og i morgen skal jeg kanskje til Oslo, hvis jeg ikke drar ditt drar jeg på grilltreff med klassen fra barneskolen. veit ikke om jeg gidder det heller til tross for at jeg fikk brev om det for 4 uker siden. Men det er sommer og da må man ut. Ha en fin dag.

    27. Du er også flink til å sette andre mennesker i fokus <3 Det har jeg tenkt på mange ganger 🙂
      Jeg er flink til å tenke litt mer på meg selv etterhvert. Det har vært en lang vei å gå, og jeg har enda mye igjen på den veien. Jeg er en god mamma, og har fått gode resultater i barneoppdragelsen av mine barn 🙂 Jeg er flink i engelsk. Jeg er flink til å fotografere. Flink til å se store gleder i små ting. Jeg er flink til å være optimistisk. Og jeg er flink til å strikke, når helsa tillater det 🙂 Jeg er flink til å lytte, og til å bry meg. Men må begrense meg der, for å være flinkere til å ta hensyn til meg selv 🙂
      Men lett er det ikke, det å si hva man er flink til. Og om det stemmer, er heller ikke sikkert 😉
      Ha en flott dag, flinke du <3 Klem <3

    28. God morgen.Dette var en koselig utfordring,det å starte dagen med positive tanker og gi seg selv litt skryt ) dagen må bli bra av slikt.
      Jeg er god på å ta bilder,jeg er god til å strikke,jeg er flink med hage og det som vokser og gror og jeg har blitt flink med miniatyrhus og innventar )) jeg er også flink til å dele med familie og venner av mitt overflod )

    29. Min matgale verden: Hi-hi, godt å si det høyt innimellom 🙂 Ja, du er flink til masse. Du er også flink til å spille teater, til å være mamma, til å være morsom og til å være god venn <3 klem

    30. Hei og god morgen 😀
      Hmmmmmmmmmmmmmm hva er JEG flink til?
      En ting jeg vet, er at jeg prøver og klarer å snu negativt til positivt, Jeg er flink – på min måte – å skrive dikt. Jeg er flink tl å lytte………….hehehe ikke lett å skrive om det man synes man er flink tl 🙂 Men dette var det jeg kom på nå……….også er jeg flink til å ta bilder synes jeg 😀

    31. Ååååå, så koselig. Eller, egentlig så viktig. Ja, det er du virkelig god på. Du er og god på å få andre inkludert i din varme og hjertelige blogg-verden. Jeg er god på å lage mat, og jeg er god på å skrive. Jeg er og god på å spre positivitet og glede. Så deilig å skrive sånt. Du er smart og du! klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg