En idyllisk snølykt og en ” kvælt” snømann… :-D

Alle synes vel at det å lage snølykt er ganske så idyllisk. Sitte ute etter mørkets frambrudd. Klappe sammen små snøballer med polvottene. Sette de oppå hverandre, i ring, lage et fint lite tårn, som man til slutt putter et lite stearinlys inni eller noe. 
Så kan man sitte der under stjernehimmelen, og titte på den fine lille lykta, drømme seg vekk og filosofere over livets små og store gåter…

Vel…det var den idylliske delen av vinteren.. TANKEN om kosen med en snølykt…

For jeg skal love deg at det er ikke veldig idyllisk her om dagen, hva vinter og sånt angår. Det snør så inni hampen mye!! Det snør og snør…og snør enda mer..Så mye at alle trikkene er tjååååka fulle om mårran når man skal på jobb. Man kan vente og vente…på neste og på neste….De er like fulle alle sammen…Får ikke så mye som en fot inn en gang…Så man må tråkke av gårde til fots…Stampe og tråkke, ramle og skli, vrikke bein, få skiveutglidninger, brekke ribbein… Miste trikker…Miste T-baner…

Når jeg omsider var framme ved jobben i dag så jeg nesten INGENTING.. BARE snø!! OVERALT i lufta!! Jeg gikk helt seriøst med en tanke om at hvis jeg fikk mulighet, så skulle jeg KVÆLE en snømann..Filleristen!! Om det hadde hjulpet stort aner jeg ikke… Det var mer en hevntanke over denne evinnelige, evigvarende vinteren!!
 

For en uten ski, skøyter, eller barn med noen av delene, er det NOK nå!! 😉

Sånn…Da var siste del av Solviwars foto-utfordring for forrige uke levert… Jeg må visst ty til et par tegninger hver eneste gang for å komme gjennom disse utfordringene..

 


 

 

#snølykt #foto #fotoutfordring #tegning #snømann

14 kommentarer
    1. Hjelp, gå å gjem dere alle snømenn, for nå vil Frodithen ha vår! Jeg håper sola skinner og varmer hos deg også i dag, snart er det grønt. Klem fra meg 🙂

    2. Hihihi … morsomt. Men skjønner at du ikke synes det er så morsomt da. Jeg har jo til og med barnebarn med akebrett og ski, men det er egentlig ikke såååå gøy med vinter da heller. Men du fikk iallefall meg til å le! 🙂 Igjen! Ha en fin dag.

    3. Hahahaha…. for et herlig innlegg! Og kvæle en snømann er jo bedre enn den følelsen jeg fikk istad…. brøytemannen…… etter at han hadde fylt innkjørselen min med snø, fordi han ikke orka å snu tuten på fresern…… grrrr……… hihihi…. <3

    4. Ja akkurat sånn føler jeg det også! Jeg føler med deg som bor i Oslo og må på jobb i kaoset! Jeg sitter inne og er så oppgitt over all snøen som topper seg utenfor det store stuevinduet mitt! Jeg ser håndtaket bare på vinterrullatoren min der ute i snødynene….Jeg akter ikke å gå ut døra heller! Det får være… Klem fra meg!

    5. omtrent det samme oslofrøkena skreiv til meg på snap:-)uffameg.Her er det svinglatt og snø men mindre enn i Oslo

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg