NOEN liker 17. mai bedre enn andre….

Det er ikke det at jeg IKKE liker 17. mai. Jeg er bare ikke så hysterisk glad i dagen akkurat klokka 5 om mårran liksom… Selv for en morgenfugl som meg, så er det LITT tidlig kl 5..Jeg skulle gjerne “dratt meg” litt…til kl 6 eller noe…
Men her var det ikke fred å få på mårrakvisten… Når det er nasjonaldag, festdag, brus-is-og pølse -dag….vel da er det NOEN som liksom “tar av”  litt…

 


DETTE var synet som møtte meg da jeg slo opp øynene…
To spinnville, gira rotter klare for fest…Ferdig pyntet, og fulle av adrenalin eller noe annet rart..Du vil ikke TRO hvilket sjokk det er å få to sånne i ansiktet på mårran!!

 

 


De hoppet og spratt, og slo nærmest salto på dynen min!!

Salt var i sitt ess: “Frodith!!! Frooooodiiit!!! Se på meg nå!! Likner jeg på dronning Sonja om jeg vinker SÅNN!??!!!
Hun tok den typiske vinken som alle kongelige gjør….

Pepper var litt furten fordi han hadde fått 17-mai-sløyfen med blomster på:“Hrmf!! Pfff! Jeg kunne i det minste fått en flosshatt!”

JEG ville bare stikke hodet langt under dyna igjen. 
Men her var det altså ingen bønn. Når de to var SÅ klare, så var det bare å komme seg opp..

Her var det bare å komme seg i dusjen skjønte jeg…
 

#nasjonaldagen #fest #rotter #festklar #fest #trøtt

 

34 kommentarer

Siste innlegg