Jammen glad jeg “grisebanka” den himla “snille piken”

Hørtes kanskje litt voldelig ut, men har du vært innom meg før i dag, HER, så skjønner du… 
For det er bare en “indre”  SNILL PIKE det er snakk om. Og ho sitter på innsida av MEG og maser om hvor perfekt ting helst bør være…
Jammen er jeg glad jeg sa til meg selv på mårran i dag at : Så godt man kan er bra nok!!  For dagen var virkelig en sånn dag som kan ta “rotta på deg”… 
T-banene til jobb gikk overhode ikke…  Full stopp!! Det betyr at INGEN lærere kommer seg til jobb omtrent.. Hvert fall ikke før alt for sent.. Sånn at vi stuper inn i klasserommene, og må starte undervisningen på sparket.  Jeg hater sånt!! 

Kom meg etterhvert inn på en buss som var stappfull, og som ANTAGELIG ville kjøre dit jeg skulle. 3-4 fulle t-baner skulle inn på en liten buss, så her var det bare å grabbe tak i noe eller noen, og håpe på at man ikke ble trampet ned i kaoset, på de 20 holdeplassene bussen skulle stoppe….alle skulle ut- og inn igjen sånn ca 20 ganger, for å slippe ut en liten stakkar…..OG til slutt fikk man håpe at noen dyttet deg av på riktig holdeplass. For vinduene var fulle av dugg, pga pesingen til alle passasjerene, og i tillegg var bussen så full at man ikke SÅ vinduene..

 


 

Vel..jeg kom meg av. Løp rett ned i en kjeller på arbeidsplassen, for å være vikar på fjernundervisning for en lærer som var enda senere enn meg…. Og der satt jeg sånn ca hele dagen. Jeg har flere grupper i fjernundervisning etter hverandre.. Helt til slutt, etter litt annen undervisning i noen etasjer høyere opp, og ikke særlig verken pauser eller mat så var skallebanken på plass igjen. 

Resten av dagen har vært på sofaen. 
Her nyttet det altså ikke med forsøk på noe som helst PERFEKT. Her fikk “passe flink” og “mye på sparket” duge i massevis… Og det gjorde det for så vidt 🙂
 


Hvordan har dagen din vært? 

 

 

#hverdager #livet #stress #flinkpike 

 

8 kommentarer
    1. Uff…for en måte å starte dagen på…Ikke noe godt….Jeg er veldig glad jeg ikke er avhengig av offentlig transport..pga dette som du sier…kaos! Håper du får en bedre dag i dag…ha en god ny dag!

    2. Syns det høres ut som at du klarte en tøff dag veldig bra. Det er som man kommer bakpå hele dagen, når den starter “for sent”
      Og greit å “grisebanke” flinke piker litt 😉
      Dagen min var god, koselig treff med tidligere kollegaer, og mammografi 😉
      Ikke minst kom hjem igjen til mannen min som hadde gjort maten klar 🙂
      Ønsker deg en ny og bedre dag i dag! <3

    3. Uff , høres forferdelig stressende ut og ikke rart du fikk hodepine. Dagen min begynte sent og slutter sent, blir nok oppe etpar timer enda selv om jeg har jobbefri…

    4. Du allmektig!! Ja vi satt på Egon Byporten i ettermiddag og studerte kollektiv transporten. Men det var når folk var ferdige på jobb 😚 Lykke til idag 😊

    5. Jeg synes det høres ut som du har gjort en megainnsats, jeg. Nærmest perfekt… omstendighetene tatt i betraktning! :)))
      God bedring med hodet. Du får trøste deg med det samme jeg sier til meg selv… tomrom gjør ikke vondt! 😉

    6. Oi for en dag du har hatt søs, beina høyt på sofaen og noe godt og tygge på er tingen etter slike dager <3 Er slikk i dag, har vært til påfylling av medisin så her er beina høyt også <3 stooor god klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg