Jeg er da vel ingen…

…tryllekunstner heller vel!!!

Det er bare det at virker som  om noen ganger forventer verden at du opptrer som en…


Man har fått utdelt to HELT forskjellige puslespill-brikker, både i form og farger… 
men alle ser ut til å forvente at du likevel skal lage DET fine bildet ut av det..

Prøv det DU da, og se hvor lett det er!!…

Jeg lot dette innlegget fra 2016 være innledningen her i dag, for jeg kjenner ofte på denne følelsen i jobbsammenheng. Det er mulig at jeg legger disse forventningene på meg selv, har jeg funnet ut. Noen ganger ser det nemlig ikke ut til at de ANDRE har SÅ store forventninger likevel. At de faktisk nøyer seg meg at jeg gjør så godt jeg kan. 

Inni hodet mitt er det derimot mye større forventninger. “Flink Pike-syndromet” herjer som besatt, og lager skyhøye mål for meg. Og “nåde meg” om jeg ikke innfrir liksom. 

Kanskje det er på tide å “grise-banke” den “flinke piken”….? Be henne roe seg ned litt, sette seg ned og ta livet litt med ro. For det er ikke sånn at man trenger å være perfekt liksom. Man trenger bare være sånn “akkurat passe flink”, det holder i massevis!

Så til Frodith med de rare brikkene, og til alle dere som sliter med “flink-pike-syndromet” : Gå ut å gjør så godt dere kan. Det holder!! Og ha ellers en god dag med fine farger <3

 

#livet #forventninger #flinkpike

13 kommentarer
    1. Så sånt! Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Jeg har ikke grisebanka flinke Heidi, mer gitt henne lov til å senke skuldrene og gi henne peptalk hele tiden. Både i små og store seire 🙂

    2. Så fint skrevet! Jeg er sikker på at du gjør en super jobb og at de du jobber med er heldige som har deg.
      Ellers har jeg redefinert “flink” for meg selv. Jeg er flink er når jeg IKKE overdriver forventningene til hva jeg klarer. Jeg er flink når jeg setter meg realistiske mål og når dem. Jeg er flink når jeg ikke lar andre styre hvor grensene mine skal gå. “Flink-jente”- syndromet har jeg gitt et saftig spark bak. Det er ikke å være flink i det hele tatt. Det er rovdrift!!
      Håper kvelden din er god, solstråle!
      Klemmmmm <3

    3. For en herlig oppfordring! Trengte den i dag 🙂 Det er så fort gjort å legge et urealistisk press på seg selv, for det er jo som regel en selv som gjør det. (Og noen ganger Universitetet i Bergen xD hehe)
      Håper du klarer å sette flink-pike-Frodithen litt på plass, for jeg er helt sikker på at du gjør en mer enn god nok jobb som du gjør 😀

    4. Å, ja…kjenner meg igjen i det der! Du stiller nok ganske så store krav til frodithen – så det er ikke rart om hun blir nokså sliten i blant! Jeg minner meg sjøl om at jeg er akkurat “passe flink” ved å se meg i speilet! Kjedet henger på stort sett både dag og natt! 😉 Hvis jeg “slækker” litt på krava til egen “perfekthet”, så blir jeg litt rausere overfor andres “feil og mangler” også – og det trenger jeg så absolutt å bli! 🙂

    5. Jeg er sikker på at du klarer å lage fine bilder uansett hva slags brikker du får tildelt. <3 Gi beskjed til hun flinke piken at det er mer enn bra nok det du gjør, for det mener vi andre!

    6. Ja man er nok ofte for kritisk/perfeksjonist på det en selv skal klare ..også er man ganske raus med andre..så man får vel begynne å være mer raus med seg selv også 🙂 Jeg tror DU gjør en mer enn god nok jobb nesten samme hva det gjelder 🙂 Klem <3

    7. Takk…ja..jeg skal jammen bare gjøre så godt jeg kan…og mer en det kan jeg ikke….og det må være godt nok….Flott påminnelse! ha en god ny dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg