Men HODET er ikke brukket…. ;-)

I dag er jeg faktisk ganske fornøyd med meg selv…Eller faktisk…? Jeg er  egentlig ganske ofte fornøyd med meg selv jeg, så det er ikke sånn ENDELIG liksom..MEN…det er av og til jeg blir litt “lammet”, noen oppgaver her i livet holder jeg meg gjerne litt unna…om jeg kan unngå dem. 

Jeg er litt konfliktsky, og kan jeg komme unna en konflikt så gjør jeg helst det. Innimellom prøver jeg litt forsiktig å ta opp ting, men hører ikke folk på meg da, så får jeg vondt i magen og lar saken ligge..

 

I dag dro jeg ut på landet, usminket,  haltende (pga den tåa som kjentes brukket) og med rosemalt kjole… Og inni meg, i hodet, kjente jeg at jeg hadde en slags energi jeg ikke hadde kjent på en stund… For HODET er jo ikke brukket liksom…Det var tid for å  ta fatt på slike ting jeg ikke liker..

Først måtte blomster kjøpes, for mamma skulle gledes. 

Og hun ble superglad hun! Nydelige blomster.

 

Etterpå gikk jeg løs på oppgaven: Ta opp ting med de du har noe uoppgjort med. Og det var sykehjemmet jeg måtte ta opp noe med. Jeg trengte ikke være ufin en gang. Bare saklig, la fram argumenter og forklarte. Det kjentes godt ut, og det virket som hvert fall det menneske jeg snakket med forsto og var enig…Så får vi se om det skjer noe.

Mamsen var i form, og vi spilte både yatzy og othelllo, mens pecanwienerbrød gikk ned på høykant. 

En flott dag. Jeg sliter med “flossing-skader” og “halvbrukket” tå, men HODET er i alle fall ikke brukket!! Godt å få det bekreftet 😉

 

 

#søndag #konflikter #konfliktsky #sykehjem 
 

26 kommentarer
    1. Helt nydelig blomsterbukett! Klart hun ble glad!
      Du må ikke grue deg for å ta ting med sykehjemmet . Når du ikke frem til den første personen , be om å få snakke med noen høyere opp i systemet. Det er når man viser interesse og følger med på ting som skjer man greier å nå frem. Bare be om informasjon når det gjelder forandringer, det være seg medisiner, behandling, alt som skjer. Bruk telefonen ofte, ikke gå stille i dørene. Vær helt ærlig på ting dere ikke synes er greie, for tro meg, dere blir hørt! Og det skal IKKE være ugreit å snakke om ting til de som har daglig omsorg for pasienten.Det kan være tøft å være en pårørende som stikker seg frem, men det er nyttig…

    2. fruensvilje.blogg .no: Jeg snakket bare med en pleier, og vet ikke hvor mye makt hun har akkurat. Men hun skulle prate med noen andre da…så får vi se…

    3. Herregud så godt at du ikke brakk hodet 😀
      Så heldig din mamma er, nydelige blomster, farger til å bli glad av. Også har hun så fargerik og fin datter også <3

    4. Godt det ikke var hodet som var brukket ja! 😀 Liker klærne dine jeg. Alltid fargerik og flott! Men har selvsagt noe med det røde håret å gjøre også da. Er jo ikke for alle å kle seg som en fargepalett når topplokket er grått og trist. Heldig er du som har mamsen å besøke, om det så er på et sykehjem.

    5. du såg flott ut,farger gir jo masse energi ,og blomstene var nydelige .
      Min søster er pappas verge ,og ved en anledning var det ting som ikke var greit der,da tok hun det opp med dem på sykehjemmet,men hun gikk helt opp på toppen og tok det opp med den øverste på pallen :=) etter det har ting blitt så utrolig mye bedre,og min pappa han stråler og vi ser tydelig att han trives og nyter godt av tingene som ble forandret på :=) lykke til,håper det førte fra samtalen du tok også

    6. Hehe godt ikke hodet er brukket;) og så deilig å tørre å si ifra,og å føle seg hørt på det!
      Vakre blomster til din mor<3 god du er med henne^^

    7. Fin bukett din mor fikk. Bra at din mor har god helse. Ble en fin dag med søte minner for dere i dag. Ha en fin kveld.

    8. Nydelig bukett i varme farger. Så bra at du fikk tatt opp det du hadde på hjertet ift det du ikke synes fungerer bra på sjukehjemmet.. En føler seg litt lettet etterpå – og særlig hvis en har klart å legge det fram på en måte som en ikke skjemmes over fordi følelsene løp løpsk! Det klarte du! <3

    9. Av og til må man ta tak i saker man egentlig ikke har lyst til å røre, og som regel går det mye bedre enn man har trodd i forveien ;o)) Nydelig blomsterbukket du hadde kjøpt til mamsen din ;o))

    10. He he. Godt å høre. Jeg ville blitt litt bekymret om du hadde brukket hodet. 😉
      Så nydelige blomster! Heldig mamma! 🙂
      Det er viktig å at vi tar oss av mamma’ne våre når de trenger det. Mor synes det blir for mye for oss i blant, men da sier jeg bare at det er pay-back-time. 😉
      Klemmmmmmm <3

    11. Hørtes ut som en finfin avslutning på helgen, og den buketten ER nydelig. Har maken på bordet her, de lukter nå kjempegodt :-)) Håper alt annet enn hodet blir bra igjen veldig snart (les: tåa) 🙂

    12. Flott at du klarte å ta opp noe på sykehjemmet som du ikke var fornøyd med.
      Min erfaring er at det hjelper å si i fra. Mulig vi, søstrene og jeg, ble sett på som ganske så vanskelige av enkelte ansatte, men jeg vet og at mange syntes vi var tøffe som tok opp kritikkverdige forhold. Så stå på!
      (Hilsen ei som dessverre er alt for lite konfliktsky)

    13. Ja du så da fargerik og flott ut…selv uten sminke…..Håper tå og “flosse” skaden leges snart, og håper du fikk en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg