Mannen med det varme hjertet

 

Denne mannen har et stort og varmt hjerte. 
Han omtaler ikke seg selv sånn. Egentlig mener han selv at han ikke har så mange gode egenskaper. Jeg tror ikke det er falsk beskjedenhet, han bare SER IKKE seg selv sånn,  Atle 


Men at han har et stort og varmt hjerte i hvert fall er jeg ikke i tvil om, selv uten å ha møtt han. 
Han ga hjertet sitt til sin kone for mange år siden. Og årene med henne har tydeligvis gjort noe med både han og hjertet hans. For det vokste…Og kjærligheten vokste… Så nå etter at hans kone har fått Alzheiemer, og ting er alt annet enn lett for han i hverdagen, så banker hjertet hans fortsatt varmt og hardt for henne, på innsiden der.

Livet hans har blitt HENNES liv for en stund.
Fordi hun trenger det…
Fordi han mener at hun er den som teller mest. 

I dag ER det imidlertid HANS DAG, bursdagen hans, og vi kan da i det minste prøve å gi han litt ekstra fokus her noen timer. Denne snille mannen, som skriver så varmt, sårt og fylt av kjærlighet, om livet med sin syke kone. 
Han som tar de vakreste bilder, som får hårene til å reise seg på armene.

Gratulerer med dagen Atle!!
Håper du kan få en fin dag, selv om ting fremdeles ikke er som du ønsker.

Håper noen tenker litt på deg i dag, og gir deg noe å bli litt ekstra glad over.
Gjør noe for deg selv som gir deg litt glede.
Kos deg med naturen og foto. 
Og lag deg en god kake, om ingen andre gjør det.

 


Her hos meg får du bare en digital -kake igjen, full av megabytes og virituell krem.
Og det blir man jo ikke feit av, men er den eneste JEG kan bake.  Hipp Hurra uansett! Kaken er godt ment 🙂 

Bursdagsklemmer fra Frodithen <3

(Her ble de mye gjenbruk, da jeg synes ordene fra i fjor beskriver han best.)

Til deg som leser dette: Gå inn til Atle, gratulere han med dagen i dag. 
Ta deg gjerne en tur til han HVER dag framover, for han er verdt besøkene. Det kan jeg love deg!
Og det vil glede han.

19 kommentarer

Siste innlegg