Trekning av kalendergave bak luke nr 1

Etter en litt “røff start tok dagen seg kraftig opp. Masse koselig som du skal få høre om i  morgen. 

I ettermiddag tok vi oss en tur til sentrum, for å kjenne litt på stemningen. Få adventen inn under huden på et vis. Og jeg skal love deg det var advent der ute ja. Bjelleklang og Rudolf the reindeer fra høyttalerne i alle butikkene. Fulle engelskmenn med røde neser og reinsdyrhorn. Julestjerner og andre stjernen som blinket om kapp i handlegatene. 

 

Salt og Pepper ble helt fascinert. 
“Ååå, så fantastisk flott!! Kan vi pynte sånn hjemme Frodith??? Kan vi?? Pliiiis??”
Nå vet de jo at jeg ikke er den som driver så voldsomt med pynting og greier, så de vet det må KRAFTIG masing til før jeg gir etter for det DER…

 

På Youngstorget var det julemarked og julepyntet. Og en diger lyskaster truet med å ta synet fra meg.
“Er det DET som er Betlehem-stjernen Frodith??? Er det? Er det?? Hva skjer om vi går den veien?? Kommer vi til Betlehem da??” 
Spørsmålene haglet fra to som ikke er SÅ vant med å være ute blant folk midt i juletrafikken.

 

De er jo glad i å posere, så en liten foto-shoot er ikke noe problem. Stiller seg opp. Vrir og vrikker på seg begge to. Og ingen kan vel nekte for at at de er SINNSYKT fotogene?? Noen stoppet så klart opp og beundret dem, og jeg hørte noen hviske  (eller var det noe jeg innbilte meg….?):
“Dette var helt klart den ALLER fineste julepynten i byen!”

 

Men…altså nå må vi trekke kalendergaven, før det er natten…
Salt fikk beskjed i dag tidlig om at hun antagelig ble den utvalgte til å trekke  vinneren av kalendergave bak luke nr 1, hvis hun klarte å oppføre seg bra. Hun har har “prøvd” å holde seg i skinnet i hele dag, livredd for å miste rettigheten 😉 Og selv om Salt er litt vilter av seg, så skal det faktisk en del til før jeg fratar dem DEN rettigheten…
Hun har gledet seg fælt, for det er MAAANGE som har svart, og maaaange som hadde riktige svar også.  Så hun får litt av en jobb nede i lua der hvor alle lappene ligger….med å trekke med seg bare EN lapp  …

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :


Nissen var så klart:

 

 


Og dette flagget kjente du nok igjen,


… og husket var….

 

….Island sitt flagg.

Det Salt og Pepper hadde lyst til å lage.i løpet av advent….

…..var så klart: 
 

 

 

Og nå er Salt klar som et egg her…til å trekke vinner-lappen.

I full fart farer hun ned til alle lappene i lua…
 


Og jeg kan høre det romsterer der nede…. Og opp komme hun drassende på en DIGER lapp, på hvem som skal vinne den første kalendergaven….Og på den lappen står det skrevet:

 

 

 

 

 

Hurra!! Fruensvilje.blogg.no vant den første kalendergaven!!

Gratulerer Connie! Du vant den aller første kalendergaven, blant så mange som hadde riktig!! Gaven vil bli sendt rett over helgen, og nå blir det spennende å se om du blir fornøyd med gaven 🙂 
 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 2 i morgen tidlig, kl 7 omtrent…. slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

15 kommentarer

Siste innlegg