20 friske fakta om Frodith i farta

 

 

1. Hva var det siste du skriblet ned på et papir? 

En liten huskelapp i forhold til jobb. Er mest der jeg flyr rundt med papir over hva jeg må huske. Hjernen er i høygir noen ganger, på alt jeg må huske. Og da er det VELDIG godt med lapper, sånn at jeg kan STRYKE det jeg er ferdig med. En tilfredsstillende aktivitet. Strykingen altså… 😀 

 

2. Hva har du alltid i vesken? 

Alt for mye tull. Veskene blir større og større og helt sikker ikke nødvendig alt som ligger oppi: Tre par briller, mobilen, bankkort, nøkler til jobb og nøkler til hjem, leppestift, leppepomade, mascara, speil, tri-pod (sånn “stativ” til mobilen for å ta bilder…Tenk…i veska!) hårstrikk, kodebrikke, Paracet OG Ibux, øyedråper, brillepuss og mobillader.

Om jeg bruker alt hver dag??

NEI, er du gal?!

men jeg gidder jo ikke å ta ting ut og inn av vesken hver dag, så det bare “bor” fast oppi der, alt sammen…

 

3. Hva bestiller du på kafé? 

Som regel kaffe latte, og enten Chiapudding eller kaldgrøt av noe slag…

 

 

4. Hvilke nettsider besøker du daglig? 

Blogg.no, Vg.no, Google, Facebook og jammen meg ganske ofte YR også 😀 Enda været blir jo som det blir… Meldt veldig fint i Oslo i dag, temperaturmessig, så det er bare å komme

 

 

5. Hvilken farge er det på tannbørsten din?

Snakker vi da her om skaftet, så er den blå. Med ROSA kost 😉 

 

6. Kan du bytte olje på bilen?

Jeg kan hverken bytte eller fylle olje på bilen. Har ingen bil, og derfor lite med sånne aktiviteter 😀

 

7. Hva var det siste du kjøpte?

Må vel da si: Mat på Rebell i går kveld. Må forte meg å si det, for nå blir det sikkert noe annet kjøpt i løpet av dagen. 

 

8. Har du noensinne vært i en ambulanse?  

Så vidt, en gang for lenge siden. 35 år siden tror jeg. Hadde “taka” med bil… Gikk fint med oss, men det kom en ambulanse for å sjekke, og kjøre oss på legevakten. 

 

9. Banner du ofte?

Nei, overhode ikke ofte. 
Jeg banner nesten aldri. Sikkert flere år siden sist. Jeg skal være GANSKE sint for å banne. Og SINT er jeg lite. Lei meg- JA, frustrert -JA, oppgitt- JA, men SINT? Veldig sjelden.. Og banne ser jeg lite nytte av. Og det føles veldig FEIL de få gangene jeg gjør det 😮

 

 

10. Hvor mange søsken har du?

To: En søster og en bror

 

 

 

11. Hvor mange steder har du bodd? 

Hvis vi snakker om STEDER som i byer eller tettsteder, så er det 3. Vestby, Alta og Oslo. (en liten “pit-stop” på Jessheim, folkehøyskole). Snakker vi om hus, altså flyttinger (også innad i  kommunen) så blir det: 10 steder. Vet ikke om jeg er ferdig heller, for dette stedet leier vi også bare…

 

12Er det viktig å feire bursdager?

Ikke så veldig synes jeg… Koselig av og til, men liker best å feire med en og en jeg 😀 Feire mange ganger, med litt mer dybde i hvert treff. 

 

13Har du tatt vare på klesplagg fra da du var liten?

Jeg har ikke selv vært flink å ta vare på, men mamma gjorde det. Og jeg TROR jeg har et plagg fra jeg var liten liggende i en eske eller noe… Den kjolen på første bildet her er jeg ganske sikker på at jeg har i boden 🙂

 

14.  Når legger du deg om kvelden? 

Jeg legger meg ikke…jeg Kollapser og går i koma…. i 21 -tida på hverdagene…Sier noe om hvor sliten jeg er innimellom… I går sovnet jeg ikke før 23, gikk selv å la meg!  Nå er det ferie!!!

 

15. Potetgull eller smågodt? 

Helst sjokolade, så hvis jeg sier småsjokolader, så går det kanskje under smågodt?

 

16. Den perfekte vertinnegaven er? 

Jeg kan gi hva som helst til venner jeg besøker. Er ikke så opptatt av at det skal være riktig. Det kan altså være mascara, en fin bluse eller noen ganger også blomster 😀  Selv trenger jeg ikke noe. 

 

17. Et sitat du liker? 

Liker et jeg har laget selv jeg 😀 

“Man får færre grå hår av å leke i klatrestativer enn å klatre i karriere-stiger”

 

 

18.  Er du forfengelig? 

Både og! Kommer helt an på hva jeg “gidder”. 
Er som Lene Elisabeth sånn at jeg kan gå i pysjen på butikken, og det midt i Oslo!! Men jeg er også opptatt av å føle meg vel, gi et godt førsteinntrykk utseendemessig når jeg beveger meg rundt omkring. Det betyr ikke at jeg er SUPER-nøye. Men liker å kle meg som JEG føler gir et hyggelig inntrykk, og sminker meg bittelitt (mascara og leppestift). 

 

19. Favorittfag på skolen?

Drama og forming. Det er det fremdeles…. Å undervise i 😀

 

20. Nevn én ting som er irriterende med å blogge?

At andre skal mene så mye om hva som er RIKTIG blogging for den generelle hopen kanskje. Jeg irriterer meg lite, og synes for det meste at blogging er VELDIG koselig. Men når andre mener mye om hva som er “riktig” blogging, så kjenner jeg nok at det “klør litt ekkelt” på innsiden av skallen.— Jeg mener nemlig at det som er riktig for EN ikke nødvendigvis er det for noen andre. Jeg kan jo bare gi F…i hva andre mener om dette, men år man ser eller hører OFTE hvordan man BURDE gjøre det, og det IKKE er slik JEG gjør det…så kjenner jeg det “klør litt” likevel…

 

 

Disse spørsmålene har jeg “stjælt” hos Lene Elisabeth! Ta gjerne turen inn til henne å se hennes svar :- 

 

 

Nå skal jeg ut å treffe verden snart. Søndag med kultur og Kjersti 😉

 

 

#spørsmålogsvar

11 kommentarer
    1. Mange artige spørsmål, og herlige svar! Det har visst klødd til flere i det siste, og enkelte klarte ikke å la det være heller 😉
      I dag har jeg gått i pysjen til etter frokost, og det er sjelden jeg gjør. Men pynter meg ikke sånn veldig. Vanlige klær jeg kan vise meg for folk er helt greit 😀 Herlig bilde av deg som lita! <3

    2. Så herlig babybilde av deg, skikkelig søt. Så herlig at du kan gå i nattklær på butikken. Ha, ha, drømte en del ganger dag jeg var lita, at jeg kom i nattøyet på skolen :D.

    3. Så fint med sånne “spørsmål og svar – innlegg” og så blir vi bedre kjent med deg. 🥰 Ha en superfin søndag med kultur og Kjersti. ☀️

    4. Fint å bli litt ekstra kjent. Jeg har lest flere med disse spørsmålene, og det synes jeg er artig 🙂 Klør litt etter å besvare dem selv, men vi får se.
      Ja, det fine med blogg er jo mangfoldet, rett og slett 🙂
      Ha en vakker søndag fine du ♥ Klem

    5. Veldig fin “bli bedre kjent” runde 😊 Og jeg er ganske enig med det i det siste, for om alle skulle blogge på den “rette” måten, er det jaggu ikke sikkert det ville bli nok bloggere til å fylle i 100-liste engang 😉
      Ha en superfin palmesøndag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg