Av og til føler jeg meg LITT gammel….

Neida…ikke SÅNN gammel…

 

 

På mange måter er jeg jo en ungfole…

 

 

 

Men det er når jeg sitter og tenker litt tilbake, eller mimrer litt med “likesinnede” at det plutselig kommer over meg.. Og da LER jeg høyt!

For jeg er altså vokst opp i en tid da det ikke fantes mobiler eller pc-er. Greit nok. 

Men jeg er også vokst opp i en tid da det å ha pizza til middag var SKIKKELIG rart. Jeg HUSKER da det ble en rett i Norge liksom. Det som var “lørdagsmiddagen”  i min barndom var liksom pølser eller karbonader,.  Til nød kanskje spaghetti. Det var liksom ganske så “vågalt” det også. Så kom gryterettene, Toro sine: Italiensk og mexicansk gryterett. Og sååå kom pizzaen, og det var kun på lørdager den ble “tillatt”. 

Du vet du er LITT gammel når det går opp for deg at man i oppveksten KUN hadde 3 valg når det skulle kjøpes brød i butikken. Det var loff, kneip eller helkornbrød! Ikke mye å lure på. 😀

Til og med når det gjaldt frukt var det lite valg: kun 3 typer:  Eple, appelsin og banan. Og hvis det var helt spesielt kanskje druer… 

Jepp…må bare innse at det er litt fossil-tilstander her… 

 

#alder

17 kommentarer
    1. Man kan jo begynne å tenke på hva man drei med før internett og da det bare var en tvkanal og attpåtil i sorthvitt hahaha Kos deg med dagen søs <3 Vi to er akkurat passe i alder 😀

    2. Vi er mange som har vært med på den reisen 🙂 En herlig tid rett og slett på så mange måter 🙂 Også blir man litt slik nostalgisk ja…
      I dag er det all verdens valgmuligheter…. litt for mange liksom 😀

    3. er du bittelitt fosil er jeg en stor fosil ,for i min barndom var det fisk 4 dager i uken ,en dag kunne vi få kjøttsuppe ,lørdag var det brødskive med stekte fiskekaker på ,eller havregrøt eller fløyelsgrøt,søndag oksestek da var det helg og da måtte vi gå med kjole og ikke skitne oss ut :=) frukt var lørdagsgodt,men vi fikk bare en halve appelsin og tv var i svart kvit og det var ikke ofte vi fikk se på den heller,å joda jeg er nok en stor fossil hi hi

    4. Jeg har vært med på den reisen jeg også, og husker godt hvor misfornøyd faren min var de lørdagene vi hadde noe lett til «middag», og pizza til kvelden. For han var der ikke mat. Det har skjedd store forandringer siden vi var tenåringer og fram til i dag, ikke bare på matfronten 😉

    5. Må jo smile av dette, for jeg har jo også vokst opp i gamledager. Men det er morsomt å tenke på også. Pizza var en styggedom, sa mormor. Hun sa pissa, for det var det det het for henne. Men i dag skjønner jeg henne godt. Vi hadde ikke kjøttdeig i frysa. Nei pizza var med medisterpølser og tomatpure, litt ost, for ost var dyrt! Det ble en ganske så deigete og lite smakfull opplevelse!

    6. Hehe, husker at det var stor oppstandelse i heimen vår da jeg hadde lært å lage pizza på skolen og skulle lage det hjemme hos oss for aller første gang 😀

    7. Ja tenk det, husker at kjøttkaker fantes kun å se på søndager. Husker også godt at vi fikk enorme mengder med smågodt for 10 kr. Litt moro å være fossil også da🙂

    8. Haha…Jeg husker jeg syntes det var veldig spennende første gangen mor hadde kjøpt to grillede kyllinger. Vi hadde ganske ofte kokt høne til middag, men GRILLKYLLING, liksom…Ellers var det mye “mat fra bunnen av” i mitt barndomshjem. Vi spiste så mye grønnsaker(fra kjøkkenhagen) og frukt at det var rart vi ikke utviklet lange oppstående ører…

    9. Hehe, ja det har forandret seg litt. Husker ei dame som reiste rundt og solgte appelsiner i kasser like før jul, – appelsindama kalte vi henne. Vi fikk også kjøpt ei strylle (kremmerhus av papir) med smågodt for kr 1,- Da jeg begynte på videregående hendte det jeg spanderte på meg ei for kr 5,-. 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg