Bylivet med trillebag og søndagsåpne butikker

 

 

Det å bo i byen har så klart både sine positive og negative sider.
Det er mye folk her, og til vanlig liker jeg jo det. I Corona-perioden har det ikke akkurat vært noe å rope hurra for, da det betyr mer begrensinger og høyere smittetrykk…ALLTID…

Det betyr også at man har butikker på hvert hjørne, i alle fall her jeg bor. DET liker jeg i alle fall, når det gjelder mat…. og shopping sånn generelt. Har jeg lyst på noe spiselig, sånn plutselig, så er det bare å gå å hente. Trenger ikke planlegges i dagevis. Kan kanskje bli litt dyrt på den måten. Men pytt-pytt..

 

Av og til går jeg litt lenger unna for å få noen ekstra god mat. Oppsøker noen “snadder-butikker” og ikke bare Kiwi-en på hjørnet. Det er DA det kan være fint med en trillebag. Plutselig litt klesshopping, og litt spontan storhandel, så blir det fort 3-4 poser. Og armene og posene subber i bakken.. Etter min lille “trille-bagg-undersøkelse” i går, så skjønner jeg at trillebag OGSÅ er innafor. Jeg blåser i om alle som svarte på undersøkelsen er på min alder 😀 Jeg VIL ha trillebag!

 

En annen positiv ting med å bo i Oslo, er at noen steder er det søndagsåpne butikker. Det er i alle fall noe som passer meg perfekt! I dag blir det litt vasking av hus. Et par rom…muligens… og LITT belønning etterpå. Ut å titte i butikker 😉

 

 

#byliv

11 kommentarer
    1. Deilig å bo sånn midt i, tenker jeg! Selvom det har vært ekstra mye greier nå med korona……! Og – når du har vært så flink som du har vært idag, er det heeeelt innafor med belønning! Klem 🙂

    2. Jeg HAR trillebag! Kjempesmart oppfinnelse. Ser litt “gammel-dame-aktig” ut for mange i Norge, men i andre land er det heeelt vanlig! 😀

    3. Trillebag er kult! Vært i Spania og der har alle fruer trillebag! 🙂 Herlig med butikker som er åpne på søndager. Det liker jeg godt!

    4. Man trenger helt klart en belønning etter en vaskejobb, stor eller liten! Kos deg på shopping! 🙂

    5. Jeg vasket badet i går…og dett var dett. Livet skal ikke vaskes vekk, det holder med et rufs for velvære og trivsel i blant. Tur med trillebag er bra.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg