Den døve, den blinde og den stumme

 

 

Disse figurene sitter utenfor et hotell rett i nærheten av her vi bor: En døv, en blind og en stum. Egentlig tror jeg de er en etterligning av Østens og buddhismens:  De Tre vise aper.  Tolkningen var at man ikke skulle dvele ved onde tanker: ikke se det onde, ikke høre det onde og ikke prate om det onde. I Vesten har det i politisk satire mer blitt tolket som mangel på ansvarsfølelse. At folk overser alt det negative og ikke tar ansvar.

 

 

 

 

 

 

I dag skal vi til Kronhuset, et område med gamle hus hvor det er gallerier, verksteder, sjokolade-“fabrikk” og kafeer. Jeg har vært der før, kjempekoselig. 

Så nå skal vi ha en dag hvor vi ikke fokuserer på vonde ting, hverken hører, ser eller sier 🙂 Uansett hva Vesten og Østen måtte mene om det…..

 

Ha en flott dag så lenge <3

 

 

#Shopping #gallerier #verksteder

 

 

6 kommentarer
    1. Så fine skulpturer, og jeg liker tanken på at de står for Østens filosofi om de tre apene. En fin påminnelse i så fall, og jeg går for den, siden jeg trenger den i dag: pms og greier her, hehehehe.. Det går over 😉
      Kos dere masse i dag,med sjokofabrikk og gallerier – skape gode minner sammen <3 Det er slike ting som betyr noe.
      En god klem til deg

    2. Enig med deg, hva Østen og Vesten mener om forskjellig, det kan vi ikke dvele ved når det er helg og man skal kose seg 🙂 Men artig innslag da, de figurene 🙂

      Kos dere masse ♥ Klem ♥

    3. SJOKOLAEFABRIKK!?! Ååååååååå nå døde jeg litt. Kan dere smake også, altså gå å plukke? Tror jeg må booke meg en time på Freia 😀 Kooos dere og gooodklæmme 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg