Dette med trening sitter langt inne..

 

Jeg startet, som jeg alltid gjør, rett etter nyttår med å love meg selv at “nå MÅ jeg begynne å trene litt!”. Innmelding i treningssenter var på sin plass, og det var mest med tanke på helsen framover. 

For å klare å holde kroppen sin gående, helt bokstavelig talt, er man nødt å ha litt muskler. I mitt tilfelle er de totalt fraværende, både i mage, armer og rygg føles det som. Det har kommet på noen “vondter” etter hvert og jeg er ganske sikker på de skyldes mangel på “alminnelige” muskler. Sånn som folk flest har, men som jeg mangler.

 

Men dette med trening sitter liksom VELDIG langt inne ser det ut til… Jeg har trent på treningssenter før, og er ikke “redd” for å si det sånn. Jeg bare husker det som veldig kjedelig, og følte jeg ikke visste helt hva jeg skulle gjøre for å få litt “schvung” over kadaveret.

Jeg fikk en veilednings-time, men jeg følte han var mer opptatt av å fortelle meg at man måtte trene 4-5 dager i uka skulle det “telle”, og han kom med noen kommentarer som ikke fikk meg motivert i alle fall.

 

 

I går fikk jeg “trent” litt i alle fall, sammen med Karidansen, uten at det så ut til å ha noen UMIDDELBAR virkning på “grevinnehenget” i allefall 😀

 

 

 

 

 

Jeg GÅR mye, og har også i perioder løpt litt (eh…jogget…), så beina er de som har LITT muskler i alle fall. Men når det gjelder rygg og mage så må det noe annet til enn gåturer. Så da lover jeg meg selv, igjen, at fra når jobben starter igjen….DA skal jeg melde meg inn i treningssenter!!

 

 

 

Trener du?

 

 

 

#trening #muskler

6 kommentarer
    1. Ja, det er jo slik med meg også! Går ganske mye tur, men styrketrening blir det dårlig med! Synes du er flott uten så mye muskler. Du har jo uansett rett i at det er best for helsa å ha noen muskler til å støtte opp kadaveret med! 🙂

    2. Ikke gi opp å forsøke å komme i gang. Styrketrening e viktig hele livet. Men når man har passert en viss alder, er det ennå mer viktig. Finn deg en PT som du har kjemi med. Få hjelp med å lage et trenings program som du liker, og som kan hjelpe deg med å nå dine mål. Jeg trener flere ganger i uka. Ikke 7 timer hver gang, men alt fra 30 minutter til en og en halv time. Det kommer ann på dagsformen min. Jeg har trent i 3 år nå. Helt siden jeg ble alvorlig syk. Den fremgangen jeg har fått fra styrketrening er rett og slett amazing! Masse lykke til 🙂

    3. Jeg trener jo hos en manuellterapeut hele året jeg, men akkurat nå har jeg sommerferie + at jeg måtte vente litt til økonomien rettet seg igjen… Snart er jeg i gang igjen 😊 Der jeg går nå er det folk med skader og plager i kroppen som trener, og ingen er opptatt av hva andre driver med. Har inntrykk av at det er mye speiling av kropp, og glaning på andre hos noen av de mer kjente stedene. Helt ærlig så syntes jeg trening er kjedelig, men jeg har jo ikke noe valg 😉

    4. Nei, ikke noe trening, men har en jobb som er litt fysisk innimellom. Ellers går jeg jo på turorientering, og da blir det litt klatring opp og ned stier og skrenter, og trening av rygg/mage. Bare trening blir liksom for kjedelig, – må ha noe annet som gir tilsvarende gevinst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg