Elsk meg når jeg minst fortjener det

 

“Elsk meg når jeg minst fortjener det, for da trenger jeg det mest” (svensk ordtak)

 

 

 

 

 

Akkurat nå for tiden er i et ganske godt humør. Selv om jeg slet litt med søvn akkurat i natt, pga noe “smårusk”.  Jeg er ofte i godt humør, det er sant. Men av og til kan jeg være i skikkelig dårlig humør jeg også. Både på jobb og hjemme. Når jeg er i et sånt humør, er jeg ikke så veldig “elskbar” tror jeg…Og ikke så veldig “likandes” en gang..

Og er det ikke sånn da at det er når vi er i sånt humør, lei oss og energi-krevende, det er DA vi burde fått en kakebit på arbeidspulten vår? Er det ikke sånn at når vi står der med de mutte trynene våre og en geip ingen har sett maken til…det er DA vi trenger den stryken over ryggen eller klemmen fra gode venner eller kjæreste?

Er det ikke sånn det er? 

Når latteren sitter løst og vi er fulle av ville påfunn, da er vi “elskbare” da… Når vi er smilende og fulle av energi og selvtillit, da er vi “likandes” da!!
Vi får ryggen full av stryk, og kinnet fullt av klemmer.. Vi får heiarop, high five og blide ansikter i retur…

Men er det DA vi trenger det mest da? 

Elsk meg når jeg minst fortjener det! Eller lik meg litt i det minste.. Sånn tenker jeg.

 

 

 

Har du forresten lest torsdagsdiktet mitt?

 

 

7 kommentarer
    1. Ja, det er dessverre enklere å elske noen som “drar oss opp”. For en kortere periode går det greit å være den som støtter og oppmuntrer. Du er jo en person som er flink til å dra andre opp + at du sjelden sturer lenge av gangen. Derfor er det gsnske enkelt å “elske” deg de sjeldne, gangene du er litt molefonken.💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg