En aldri så liten “sydentur”..

 

Ja, du ser anførselstegnene?
Jeg drar jo så klart ikke til syden nå, sånn på ekte…Både på grunn av at jeg faktisk er i jobb, og også på grunn av Coronaen.

Neida.. min “sydentur” har faktisk bare vært i mitt eget hode…Og litt i byen her 😉

 

 

Var først ute og svinset med kameraet litt i dag. Jaktet på bilder til utfordringen min.Været har vært nydelig, og jeg tok noen photoshoo-bilder også. HER.

 

 

Fant noen grafitti-bilder ved “BLÅ” som jeg ikke hadde sett før. Fargerike og fine.

 

 

SÅ kommer “syden-delen”: Jeg og Hr Frodith prøvde nemlig en ny restaurant i dag. Ikke det at den er NY egentlig. Men ny for oss da. Det var ikke en av stamstedene. Og bare det gjør det jo litt eksotisk 🙂

Restauranten heter Sudøst, og ligger rett ved Akerselva, i Trondheimsveien.

 

 

Den er ganske populær, og man må egentlig bestille bord der. Vi har nok tenkt at det var litt stivt der. Men det viste det seg å ikke være. Vi fikk en plass, selv om vi ikke hadde bestilt, i restaurantdelen som ligger ute. Under parasoller.

 

 

Ååå, HIMMEL, for god mat!! Hit skal vi igjen, det er helt klart. Asiatisk mat. Nydelige smaker. Masse grønnsaker. Kylling. Jeg ble ikke overmett, men spiste opp ALT. Og det gjør jeg nesten aldri. Sitter ENNÅ med masse gode smaker i munnen 🙂

 

 

Ruslet innom en kafe etterpå og lesket oss litt. Bare satt og tittet på folk. Som man ofte gjør i syden. Folk farer opp og ned gatene, på stiletthæler, på sparkesykler, rullebrett, mopeder. Det er liv, det er sommer og det er jammen meg nesten ferie for Frodtih en liten stund også!

 

 

Mange gyldne øyeblikk i dag som du skjønner….

En fantastisk liten “sydentur”!

 

#sydenstemning

16 kommentarer
    1. Der så det koselig ut. Og jeg tror jeg vet hvor det er, mener jeg kikket ned der på vei forbi i sommer. Deilig med en utekveld og liv i gatene 🙂

      1. Det ligger ikke så NEDE ved elva, mer oppe på en flate. Du kan se det fra hovedinngangen på Anker hotel. Ved siden av der du satt en gang på uterestaurant. 🙂

    2. Skikkelig flott dag i hovedstaden skjønner jeg. Begynner nesten å savne en tur dit. Her er det full fart med tre generasjoner i huset. Rekker ikke mye blogg. 😊

    3. Hei! Jeg elsker å sitte på uterestaurant og titte på livet utenfor. Det er vanligvis i syden man gjør dette, men går også i finvær i Norge.
      Tipper vi må venne oss til å gjøre det her hjemme ganske lenge. Og egentlig er det ok.

    4. Fine bilder av deg. Oslo er faktisk syden for meg, altså sørover…he, he. Og når det er sommer kan byen være enorm herlig, med puls. Husker jeg. Og den er nok ikke blitt mindre. Tronheim i går pulserte også, blitt mer levende der også mot som det var før. Hørtes ut som dere hadde en fantastisk fin dag <3.

      1. Ja, det er virkelig sydenstemning her om dagen, på godt og vondt. De er jo ikke så bra med den sydenstemningen på en del folk..Pga coroan. Men vi hadde det koselig, og oppførte oss 😉

    5. Det så ut som en herlig dag, og temperaturen har jo vært nærmest sydlandsk også. 🙂 Jeg satt endel ute på verandaen idag, og siden vi bor like ved veien var det også mange forskjellige farkoster å se: Sykler, mopeder, motorsykler, firehjulinger, traktorer, biler og tilogmed en tråkketraktor. Stiletthæler var derimot fraværende, men en og annen pilgrim pleier å gå forbi her.

      1. Dårlig med pilgrimer her i byen. Men jeg har sett en mann som var fantastisk til å gå på høyhæler i dag. Mye bedre enn meg 🙂 Ellers mye å sitte å glo på i fin temperatur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg