En sang jeg er skikkelig lei av

 

Hvordan bli SKIKKELIG lei av en sang, når du sjelden hører på musikk? Når du sjelden synger? Når du jobber i et miljø hvor det er det er det visuelle og ikke LYD som gjelder?

Vel, jeg er jo vokst opp med sang og musikk jeg også som mange andre. Og det jeg har hørt lengst, siden jeg var liten “dritt-unge”, og i årevis opp gjennom er kanskje det jeg har hatt muligheten til å bli litt lei. Derfor et bilde fra den gang DA.

 

 

 

Så i dag blir det en litt “slem” variant: Jeg er drittlei denne barnesangen under her!!!

 

Jeg valgte en litt artig variant av den da, pluss mange andre som følger på. Så kan du sitte å kose deg, muligens le litt og mimre litt om du vil. 

Jeg er på vei ut på landet for å fortsette i huset..

 

 

 

 

 

Her er listen jeg følger i 30-dagers-challengen. Jeg er IKKE kjent for å gi meg. Jeg MÅ fullføre ting jeg har begynt! Mulig litt tvangshandling-aktig 😉 

 

Dag 1- Ditt siste innkjøp
Dag 2- 10 fakta ingen vet om meg
Dag 3- Noe eller noen du savner
Dag 4- Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5- En sang som får deg til å gråte
Dag 6- En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din

Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg
Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din

Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlings-vesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

 

 

#challenge #utfordring #sang #barnesang

17 kommentarer
    1. Da har jeg sannelig rotet meg inn hit igjen <3
      Håper alt er bra med deg.
      Men sier meg enig med deg i dette innlegget.
      Bæbæ lillelam er en sang jeg også er lei av..
      den også – nede på stasjonen! Haha

      Du må ha en god dag!!
      Så popper jeg nok innom igjen sånn plutselig!:)

    2. Så kjempesøt du var på bildet, og ser jo at det er samme stil som jeg hadde på 60-tallet 🙂

      Kjempemorsom måte du har gjort det på 🙂

      Hørte forresten at “Bæ, bæ lille lam” kunne ikke veganere synge fordi den oppfordrer til å klippe ull sauen. Det var diskusjon om sangen tidligere i vinter.

      Ønsker deg en kjempefin søndags ettermiddag 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

        1. Veganere har ikke skjønt at det er dyreplageri å ikke klippe sauer. Ulla slutter jo ikke å vokse…det blir en tung bør for det stakkars dyret etterhvert.

    3. Artig variant du fant fram der, og fin animasjon. Bæ, bæ lille lam likte ikke junior heller. Da jeg prøvde å synge den for han, fikk jeg klar beskjed om å slutte tvert! Litt usikker på om det var sangen eller sangstemmen det var noe galt med…., men han er generelt ikke noe glad i sang. Ha en fin dag på landet!

    4. Ja, barnesangene er kanskje noe man blir lei av, når man har hørt/sunget dem en million ganger 😉 Men utover det sliter jeg også med å finne noe jeg er lei av innen sang og musikk 🙂 Det er litt lettere å finne en musikk man ikke liker 🙂
      Jeg synes den er fin denne her 30 dagers challengen 🙂 Så ser frem til neste dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg