Forbannelsen ved å aldri gjøre noe halvveis…

Med meg er det liksom alt eller ingenting.. På noen måter bra, på andre måter en forbannelse. 

 

 

Jeg er på de fleste områder i livet en sånn: alt eller ingenting. Hvis jeg skal gjøre noe, så skal det gjøres med FULLT engasjement på et vis. 

Det gjelder alt fra husvask til blogging. Jeg gidder liksom ikke vaske LITT, eller noen ganger. Enten så faller jeg HELT ut, og lar humla suse i ukesvis. Eller så blir jeg HELT gira, og må liksom vaske ned til hver minste skuff for at det skal være “bra nok”. 
Blogging en gang om dagen, og av og til? Pøh! Det gjør liksom ikke susen.. Når jeg er PÅ så skal det blogges flere ganger om dagen, og nesten alt handler om fine bilder, kreative tanker og innlegg preget av dette.

For 12 år siden sluttet jeg å røyke. På dagen. Men før dette røyket jeg med begge hender. Jeg røyket i alle fall over 20 sigaretter om dagen, og det bare etter kl 18!

Når det gjelder jobb…? Helt lik. Det har du nok forstått. Jeg driver på, i timevis. Og det er liksom ikke måte på hvor bra det må bli før jeg gir meg.

Det er i mitt hode viktig å være engasjert. SKIKKELIG engasjert. Når man yter sitt beste blir det som oftest bra resultater. Når man yter sitt beste blir man som oftest mest fornøyd med seg selv. 

 

 

Men av og til er det viktig å riste av seg den “flinke piken”, og tenke at litt sånn halvveis er bra nok også..

 

I alle fall i noen sammenhenger 😉

 

 

#engasjement #flinkpike

8 kommentarer
    1. veldig viktig å kunne gjøre noe som ikke er helt perfekt men godt nok ,etter att jeg ble uføretrygdet har jeg måttet lære masse ,så husvasken tar jeg alltid over flere dager ,alt på ewn dag går ikke om jeg skal henge ihop :=)

    2. Hehe…. vi er nok mange som er sånn…. men – en må lære seg å roe ned på noen felt, ellers tar det jo helt av! Kos deg så masse du kan, du! Klemmer <3

    3. Kjenner meg igjen ..bortsett fra det med røyken..hehe.. Og som deg liker jeg enten å blogge litt mye en periode eller la det helt være i noen dager.. “melde seg litt ut på en måte”..men smugkikker litt da også… Veldig tydelige og fine bilder og du kledde den sporty stilen godt… Klem <3

      1. Ja, jeg ser kanskje på litt blogger jeg også, men orker ikke kommentere. Men i helgene er det full guffe 😀 Ha-ha Tusen takk 🙂 Klemmer <3

    4. Har nok ant litt av denne tendensen, og kan vel kjenne meg litt igjen i det. Men har nå lært meg til å parkere noe av det. 🙂 Og det kan du ta som en anbefaling fra en gammel kall av en venn. Det kan så godt hende at nok er nok i mange sammenhenger 🙂 Nyt helga 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg