Fordomsfri som en gammel gyngestol..

 

“Den farligste av alle fordommer er å tro at vi ikke har noen”  (Sitat: Veikko Antero Koskenniemi)

 

Når man er ung så tror man at man har skjønt ALT, og at man sitter med sannheten. Ergo har man ingen fordommer heller…

Når man er blitt godt voksen ikke bare TROR man at man har skjønt alt. Man VET man har skjønt alt. Med all erfaringen og modenheten så er man som en gammel gyngestol…man SITTER med all sannheten.. Så eldre folk vet best, og har garantert ingen fordommer…

 

Eller?

 

Jeg møter meg selv i døra stadig vekk jeg…selv så moden og klok som JEG er…

 

 

 

#fordommer #klokhet #viten #erfaring #alder

10 kommentarer
    1. Ja, vi har vel alle fordommer, både de unge med all verdens vett, og de eldre som har levd en stund, og burde skjønne bedre 🙂 Sånn sett har de fleste av oss det til felles, fordommene. Men de kan jo være vidt forskjellige og ha forskjellig uttrykk de fordommene.
      Håper du har en fordomsfri kveld fine du ♥ Klem ♥

      1. Akkurat i kveld, HELT fri for fordommer 😀 Rart hvordan man liksom som eldre mener man er enda klokere. Og jeg innbiller meg innimellom at jeg er fri for fordommer, men ups…så merker jeg at jeg ikke er helt god 😮

      1. Ja, man blir aldri ferdig liksom Og har noen fordommer alle som en, selv om vi ikke tror det 😮 Godt man ikke er ferdig utlært allerede, men hadde vært fint og ikke ha fordommer…Men altså…

    2. Sant det her..selv om jeg ikke “rakker ned”på noen har jeg mine tanker om folk…og kanskje di ikke alltid er så positive som di burde vært..Men jeg skal ha for at jeg er ganske rund i kantene og liker at folk er forskjellige..Tankefult og fint bilde..fin bluse også…Klem <3

      1. Ja, det er det jeg opplever også. Jeg sier ikke så mye høyt, men plutselig kan jeg oppdage at tankene ikke er helt som de burde ja. Og hva skal man gjøre med DE…Hm…Tusen takk. Den er veldig god å ha på 🙂 klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg