Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 11- kom inn, bli med :-)

Etter snakket om juletrær i går, så ble det plutselig hovedfokus for Salt og Pepper.

“Frodith, skal vi ha juletre i år? Ikke bare sånn pinglete “barne-tre” som i fjor? Vi må ha et vi kan PYNTE”

 

 

Og pyntede trær finnes jo overalt nå om dagen.. Men før de fant DETTE flotte treet, var det jo noen små hindringer på deres vei…

 

 

For det er nemlig ikke BARE-BARE å ferdes ute når man bare er noen centimeter over bakken, mens resten av verden IKKE er det…. Stor trapper skal forseres…

 

 

Og det er ikke alltid så lett….

 

 

Av og til trenger man litt hjelp! Salt gir gjerne en hjelpende hånd hun… Eller en SNUTE for den saks skyld..
“BEBBER,  Igge drågg på duten bid!! ” 

 

 

Gi dæj!! Duten bid får vondt!”
Salt prøvde å riste av seg Pepper som tråkket hardt på snuten hennes…

 

 

Men opp kom de og der sto dette treet rett i inngangen på Nille:
“ÅÅÅåå Frodith, et sånt skulle vi hatt!!”

Jeg skjønner vi må ut å lete etter trær snart..

 

 

Da vi var ferdig på Nille, var det full fart hjemover. Men som seg hør og bør en by med masse folk og kaos, var det så klart trikke -stans både her og der.. Men da vi tok beina fatt bortover fortauene, støtte vi plutselig på disse to midt i Hausmannsgate..

 

 

Salt og Pepper ble jo så klart elleville!!

 

 

“Åiii!! Se der a Pepper!! Det er noe for oss det!!” Salt pilte i vei bortover asfalten..

 

 

“Hei!! Stopp en halv!! Hvor skal dere?” Jeg ble bittelitt bekymret.
De bråsnudde, tittet opp på meg  og så veldig forundret ut:
Men Frodith…De der MÅ vel være til oss, tror du ikke? De passer jo HELT til oss…Tror du ikke NISSEN har vært her?? Det må vel være greit at vi TAR dem?”

 

“Nei det er slett ikke greit!! Vi kan ikke bare TA andre sine motorsykler! Og for det andre har dere ikke hjelm noen av dere. Nei…Dette er ikke nissens verk. Jeg SA det er 14 dager igjen til jul!”
Jeg så strengt på dem.

 

 

De ble kjempe-fornærmet gitt!! Snudde furtent på hodet begge to, og trampet med harde skritt hjemover. Ingen motorsykler på dem nei… Fysj, for en slem Frodith!!

Men nå er det klart for dagens luke i julekalenderen, og DET er de glad for å svinge i gang uansett.

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av ellevte kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

22 kommentarer
    1. Stakkars. De burde da fått en LITEN scooter-tur…. Til våren kan vi kjøre på tur sammen, hvis dere kommer til Bergen. Men da blir det altså du som blir stående igjen, knis. 1. Victoria 2. Island ” Leonardo di Caprio klemmer<3

    2. God kveld i stuen 🙂 Maleren har vært her, og middagen er laget og spist. Sløver i stolen, og surfer litt på nett. Her er dagens svar:
      1) Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2) Rottene er på Island
      3) Leonardo di Caprio
      Sånn! 🙂 Hilsen Oslopadde.

    3. Hihi…jeg ser at jeg fikk med litt av ditt bilde, det med juletreet, i mitt eget innlegg i dag 😉 Tenkte ikke over det der og da, men kjenner det igjen nå 🙂
      De er jammen ivrige de to rotteluringene, og det er jo bra. Det skal jo være litt sånn nå 😉 Ikke så lenge igjen 😀

      1. Kronprinsesse Victoria av Sverige.
      2. Salt og Pepper er på Island. Men jeg har sett en geysir i Tyskland også, så det kunne like gjerne vært der 😉
      3. Den unge herren er Leonardo Di Caprio

      Ha en fin kveld <3

    4. Ikke alltid så lett å komme fram når man er lite. Skulle ønske de fikk de skutrene til jul!
      1 Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2 Island
      3 Leonardo Di Capro
      Ha en fin dag videre! Klemsiklem 🙂

    5. Hei og god tirsdag. Man kan ikke kjøre scooter uten hjelm, så det var godt du stoppet de to rottene. Og stjele er heller ikke lov.
      Dagens svar på rebusen er
      1. Sveriges kronprinsesse Victoria
      2. Tror de er på Island
      3. Leonardo DiCaprio
      Ønsker deg en fin tirsdagskveld. klemmer <3

    6. Ville ikke Salt og Pepper ha hjelp opp trappen, da hadde jo alt gått så mye greiere…. Skal forresten bli gøy å være med når de skal pynte juletre, for da skjer sikkert litt av hvert.

      Dagens nøtt:
      1. Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2. Island
      3. Leonardo DiCaprio

    7. Så klart må de ha et eget juletre…Det fortjener de…Herlige rottene….Her er mine svar:
      1:Kronprinsesse Victoria av Sverige 2: Island 3: Leonardo DiCaprio Ha en god dag og kveld!

    8. Herlig. Humrer mens jeg leser i julekalenderen din 🤩
      1. Kronprinsesse Victoria av Sverige. Eller som jeg liker, fulle svar – Victoria Ingrid Alice Desirèe. Hertuginne av Västergötland.
      2. Salt og Pepper er på Island 🤩
      3. Her får vi meske oss med et eldre bilde av Leonardo DiCaprio.

      Håper du har en ny finfin dag her i «nye» blogg blokk.

    9. Igår var det så travelt etter jobb at jeg helt glemte julekalenderen, men nå er jeg på plass igjen:
      1) Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2) Island
      3) Leonardo DiCaprio.

    10. Det skulle tatt seg ut å hatt de der to fykende rundt på motorsykler tenker jeg! Godt du satte ned foten xD hehe

      1) Kronprinsesse Victoria
      2) Island
      3) Leonardo DiCaprio

    11. Titt tei og hei på deg 😀 Du snakker om kafeen på Bloglovin. Nå lurer jeg på om jeg er kommet rett. Nå logger blogginnlegga fra de jeg følger inne på Bloglovin på rekke og rad øverst på skjermen. Klikker på ett og ett og kommenterer. Men må jo legge inn navn og adresser + robot test på hvert enda innlegg…. Prøvde å lage et innlegg fra bloglovin, men hvor det ble av, vet jeg ikke. Men det prøveinnlegget jeg lagde inne på den nye plattformen kom da ut sånn rimelig greit. 🙂 Men får ”stavre” seg sakte men sikkert videre.
      1. Svenska prinsessan, Victoria
      2. Geysyrens hjemland Island (har en nabo og kor-kollega fra Island)
      3. Leonardo Di Capro,

      Ha en fin uke 😀

    12. 1.Prinsesse Victoria av Sverige
      2.Island
      3.Leonardo DiCaprio

      ser det ikke er bare bare å være liten på juletrejakt,men etter alt det strevet opp trappenen håper jeg salt og pepper får et skikkelig tre dei kan pynte ,ha en fin dag da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg