Gaver til begjær? Eller besvær?..

 

Er det virkelig mulig å være uoppmerksom på sin egen selfie?? Som under her? Jada…når man er på vei ut for å få i hus de siste julegavene kan man være litt fjern..

 

 

Får hodet tenker jo mye på HVA man skal dra i hus til julaften.
Skal gavene være noe DE liker, som de har satt øverst på ønskelisten sin… men som JEG synes er det kjedeligste i verden man kan ønske seg?  Bør man virkelig kjøpe VERKTØY  eller STEKEPANNE til noen til jul, fordi det er DET de absolutt må ha? 
Eller skal man gi i gave det man synes er FINT selv? Noe man selv ville satt pris på å få?? 

Sånne tanker sysler jeg med når julaften nærmer seg, og jeg HAR jo kjøpt ferdig det meste. Men det er likevel alltid en tanke som dukker opp i hodet  hvert år, mens jeg halser mellom hylle-radene, svett og klam….jaktende på den perfekte gaven.

I år har jeg kjøpt opplevelser til de fleste, på et slags vis. Noe mer vil jeg ikke si her på bloggen for noen av dem  leser jo 😀

Alle som kjenner meg her på bloggen vet at jeg er en skikkelig gave-hund selv. Det vil si: Jeg ligger fremdeles og spreller under juletreet med bare beina på utsiden,… Og klemmer og haler og drar i pakkene. Jeg ELSKER pakker. Det at de er GJEMT…- at jeg ikke vet hva som er inni. Spenningen og alt! Så jeg er ingen engel liksom…. som KUN elsker å gi bort… Neida, jeg ELSKER å få gaver også!!

 

Men en ting er sikkert , jeg gleder meg SKIKKELIG til å gi bort den ene i år. Veldig faktisk. Og det er vel DET som er det fine med jula også, at hvis man kjenner etter sånn langt inni seg hva man tror folk ønsker seg og man i tillegg tenker det er noe man ville blitt glad for selv, så MÅ det ikke være verktøy eller stekepanne, selv om det sto høyest på lista…

 

For det er tanke som teller, er det ikke? 🙂

 

 

#julegaver #filosofering

 

16 kommentarer
    1. Jeg liker mye bedre å gi, enn å få. Mest fordi jeg er litt “redd” at reaksjonen min ikke skal stå til forventningene til den som gav meg noe :/ ha ha.. Jeg blir jo kjempeglad for alt, men jeg er ikke så god på den skalaen med ansiksuttrykk, så noen ganger er jeg liksom bare helt “død” i ansiktet og folk veit dermed ikke om jeg liker det 😛

    2. Det er gaven som teller – ikke prislappen. For meg er en god gave noe man kan ha nytte av året rundt. Så i år har jeg ønsket meg sengesett og truser. Man har jo et nært forhold til begge deler året rundt. Men gaver kan være så mangt – det hjelper kanskje hvis man skrive opp hva man ga sist jul. Den mest håpløse julegaven jeg fikk var et glass med pulverkaffe sammen med noe mat. Mat er viktig men det er ikke den optimale julegaven etter min del. Å gi en opplevelse som gave er kanskje en trend men ingen dum ting. En gave er en gave men man bør tenke litt i kreative baner. Det er masse salg i disse dager og der kan man finne mange fine gaver. Ha en fin kveld.

      1. Nei, enig i at mat ikke er SÅ gøy julegave akkurat. Man kjøper jo sånt selv. Gavekort på butikker er heller ikke noen dum ide, for da kan man kjøpe selv i romjula 🙂

    3. Jepp, det er tanken som teller. Så enig. Jeg bryr meg ikke så mye om jeg selv får pakker , men det er fryktelig moro å glede
      andre. Gleder meg til å se reaksjonen på noen på julaften! Klem til deg. 🙂

    4. Ja, tanken teller! 🙂
      Hehe, likte den første selfien jeg! Kan ikke være like fokusert på alle. Den siste selfien var veldig sjerpet og vakker:-) 🙂

    5. Det er tanken som teller. Jeg har kjøpt kun en gave i år. Det er til min mann, en bok. Ellers har jeg kun laget. Strikket, pjonet, nålebundet osv. Det er deilig at jeg har sluppet alle disse butikkene

      Håper folk blir glad for dem 🙂

      1. Kjempegøy å lage, det har jeg gjort mange år også 🙂 Men orker ikke etter jeg begynte med julekalenderen, da lager jeg så mye til den 🙂

    6. Herlig, jeg liker best kosegaver, bøker, pynteting, kremer, dufter, matgaver….klær liker jeg å kjøpe selv.
      Kjøkkenutstyr er kosegaver, for jeg jeg elsker å lage noe godt 🙂 verktøy er jeg også glad i…drill og redskap…
      Og masse penger……..hehe….

    7. Hadde du fått “skjerpa deg “på den nederste selfien da..hehe.. Fiiiiin ! Jeg er ikke glad i å kjøpe gaver..og ikke så ivrig på pakker som deg..men hyggelig med noe det ligger en personlig tanke bak 🙂 Men kan være kjekt å få og gi noen som virkelig trengs også da.. Man får følge magefølelsen når en kjøper gaver kanskje :)) Førjulsklem <3

      1. Jepp, full skjerpings etterpå 😀 ha-ha Ja, jeg prøver jo å velge noe jeg hvertfall vet de vil like litt, men jeg MÅ liksom like det litt selv også 😀

    8. Ja, det er tanken som teller. Og bare det ikke er sikker eller skjorte når de ønsker seg stekepanne, (som jo er hard pakke), så tror jeg mottageren blir glad 😉
      Det hender jeg får gaver jeg ikke visste at jeg ville bli glad for før jeg fikk dem, og da er det jo vanskelig å ønske seg det 😀
      Høres ut som spennende gaver!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg