Gjett hvem som skal begynne på skolen!

 

 

 

Nå er det jo MANGE som skal begynne på skolen…det er ikke det jeg mener.. Men det er NOEN som du kanskje kjenner litt ekstra som skal begynne på skolen i år..Sånn helt ORDENTLIG!! Med ransler, matpakker, høstferier og det hele…

 

 

 

 

Jepp!! Salt og Pepper!! Og GJETT om de var glad da de fikk se hva jeg hadde kjøpt til dem i dag..
Salt førte an som vanlig, og så ut til å ha sett seg ut hvilken skolesekk HUN ville ha liksom… Spolte avgårde med Pepper i hælene! Pepper er litt tregere i både “avtrekkern” og i rumpa, og det gjør han litt fortvila:

“Salt!! Vent da!! VEEEEENT!! JEG vil velge først!!”

 

 

 

 

 

Da Salt ikke så ut til å roe ned overhode, og Pepper var LIVREDD for å tape denne kampen, tok han saken i egne hender…. Han tok i bruk all sin energi, fikk opp farta og kom seg opp på langsiden…. Der løp de en liten stund, men for ikke å tape på “oppløpet” tok Pepper en litt “feig en” og dyttet Salt ut over kanten!!!

 

 

 

 

“Hjææææælp!!! Frodith!! Se hva Pepper gjorde!! Se da!!! Jeg RAAAAAAMLER ned!!! Juksemaker!! Urettferdig!!”

Salt pep som en  MUS der hun hang, men ikke si DET til henne, for MUS vil hun ikke høre snakk om at hun er. (De er rotter…så vet du det). Jeg synes jo så klart litt synd på henne så jeg fikk henne opp i vinduskarmen igjen, selv om det ikke hadde tatt livet av henne om hun hadde falt ned…

 

 

 

 

Da de begge var på plass i vinduskarmen igjen, viste det seg jo at det ikke hadde vært noe poeng med denne skubbingen.  Pepper hadde sett seg ut den gule, og det var jo overhode ikke den Salt var interessert i! Vel, kan hun være litt tøff av og til, og Pepper liker alle typer farger, men akkurat når det gjelder SKOLE -saker er det tydeligvis litt mer tradisjonelle i fargevalget..

 

 

 

 

 

“Nå er jeg “KLAR SOM ET EGG”!! Hvar med deg?! Salt tittet forsiktig bort på Pepper. 

“Pøh! Egg kan du selv være! Jeg er klar som en ROTTE jeg!!” Pepper slo seg på kneet og lo så høyt at han satte et av værhårene i halsen.

 

 

 

 

Så stilte de seg opp ved siden av hverandre foran vinduet, tittet ned på bakken og sa: 

 

“Frodith, er det mandag snart?”

 

 

 

 

 

 

#skolebarn #tøyrotter #ransler #skoleforberedelser

21 kommentarer

Siste innlegg