Hun setter alt i perspektiv- med et smil

 

 

Når jeg er litt “små-sutrete”, føler at verden er ikke HELT som den bør….Ikke noe STORE greier..men nok til at jeg henger bittelitt med nebbet..

Når jeg kjenner det snurper seg til bittelitt rundt munnen, og at tankene kretser litt VEL mye om ting det ikke bør kretse om…

Da skal det ikke mer enn et lite smil fra mamsen, (det er hun på tegningen over her), før hele verden og livet er satt på plass igjen, slik det BØR sees.. 

For mamma går ikke lenger rundt omkring som over her. De siste ett og halvt årene har hun vært sengeliggende på sykehjemmet. Og hun kommer seg ikke på beina igjen. Hun er snart 88 år. Hun har av forskjellige årsaker all verdens grunn til å skulle både henge med nebbet og snurpe med munnen. 

Men hun gjør ikke det. Hun er så og si alltid positiv og blid. Gleder seg over de små ting. Og tenk deg å finne DE inne på ET rom da! Hvor hun er mesteparten av tiden. 

Så fort jeg kommer inn døra der hos henne, så forsvinner “snurpe-trynet” mitt, både det på utsida og det jeg har båret med meg inni.. Hun setter alt i perspektiv, uten en gang å vite det.. Bare ved å være SEG. Bare ved et smil.

 

Det var dagens lille hyllest til en av de beste <3 Mamsen <3

 

#mamma #hyllest

 

9 kommentarer
    1. Godt å få ting litt i perspektiv. Og utrolig flott av moren din å holde på humøret. Det skal noe til. Og hun får jo “betalt for det” i form av gode besøk fra dere barna. klem <3 Og lykke til på jobb i dag <3

    2. Åh! Så hyggelig. Og for en fin mor du har. Skal ikke sjå bort i fra at du også har arvet noe av denne positiviteten hennes 😉 Virker nå slik, det jeg har sett/lest av deg på blioggen 😉

    3. Jeg har jo aldri møtt mammaen din, men det jeg har hørt og lest via deg gjør at jeg har mye respekt for henne! Helt utrolig at hun holder humøret oppe når hun for det meste må oppholde seg i ei seng inne på et rom! Så er hun også litt heldig som har barn som stadig er innom. Om du henger litt med nebbet, så er det garantert godt for mamsen at du kommer innom! Ønsker deg en god “Første dag på jobb etter ferien” i morgen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg