Hva er det med den kommende årstiden liksom?!

 

Jeg er på vei til å kaste inn håndkleet, må bare innrømme det. 
Snart er det vinter. Eller egentlig er det ikke før over en måned. Men tror du ikke årstiden har begynt å ta små jafs inn i de andre årstidene da?

I dag har det vært som en kald januardag spør du meg!!
I tillegg er jo julemarsipan og alt annet som hører desember til på vei inn i de fleste hjem i en heseblesende fart. Altså igjen. Små jafs av den pågående årstiden…

Når det gjelder klær og mote så er butikkene spekket med triste og uformelige plagg. For i den kommende årstiden…ja akkurat den…VINTEREN ja… da skal vi nemlig ikke sees. Ikke i EN butikk finnes det klær i glade og festlige farger. I vinter skal nemlig alt være HVITT eller SVART. Sånn er det hvert år.. Man skal gå i ett med snøen på bakken og de nakne gråsvarte trestammene. Til nød kan du finne noe i en beige eller off-white farge, som matcher den mer skitne snøen. 

Hvis du likevel skulle bli lagt merke til i disse klærne som går i ett med naturen, så er det uansett ikke noe behagelig syn. Alt er oversized og uformelig. Skikkelig deilig å ha på, men overhode ikke pent… Ja, i mine øyne. Jeg som skriver. Min blogg. 

Jeg kan ikke tenke meg noe mindre pent enn en dunkåpe eller dunjakke. Det er som å vandre rundt i en sovepose. Og hvem er det som kler en sovepose liksom? Jeg har diverse ganger kjøpt meg dunjakker. Så bruker jeg de en liten stund, så får jeg liksom helt DOSEN. Synes det er skikkelig lite kledelig, og ønsker innimellom å se ut som en jente. Så kaster jeg jakken, eller soveposen om du vil, og går noen år og fryser og ser lekker ut.

Men nå er jeg altså der igjen at jeg GIDDER IKKE fryse! Jeg tror jeg MÅ ha en sånn sovepose igjen å vandre rundt i. Og siden de bare finnes i svart og hvitt så vil jeg antagelig ikke sees der ute i vinterlandet uansett.. Hvis jeg da ikke blir avslørt av hårfargen…

 

 

Hilsen gjennomfrossen Frodith som ønsker verden var i farger og moten var lekker og morsom (men varm) også på vinteren 

 

8 kommentarer
    1. Jeg gleder meg til jul og advent, – bake kaker, tenne lys og pynte i rødt. 🥰 Selge juletrær.🎄 November kan også være fin når solen skinner. ☀️ Man må kle godt på seg, ihvertfall om man skal være ute hele tiden.

    2. Helt enig med deg! Var innom HM på mandag – det var bare grått, svart og hvitt – en heeeel butikk! Men jeg fant en lekker rosa genser, jeg – på VeroModa tror jeg det var! Tipptopp tommelen opp – ikke oversized og sååååå myk! Jeg har dunjakker, men idag har jeg kjøpt meg noen rååå støvletter altså! Kanskje jeg må vise dem fram i morra elno! God klem til deg <3

    3. Jeg liker og farger. Har falt for RØDE vinterboots. Og hvis jeg skal ha sånn lang sovepose-dunjakke så skal den være RØD. Som jeg sa til Mamma en gang hun mente at store damer, sånne som meg, burde kle seg i kjedelige farger så de ikke syntes så godt.
      Da så jeg lenge på henne. Du vet at jeg høres, så hvorfor er det så farlig om jeg ses også?
      Hun hadde ikke noe svar på det…

    4. Nei, fryse vil man ikke… men helst ta seg litt ut, i allefall. Kanskje det burde vært en utvikling i klær om vinteren, bare smal silhuett med innlagt varmeelement… Men nødvendigvis ikke det mest miljøvennlig, kanskje 🙂

    5. ja vinteren kom foret i år ,ute er det skikkelig grisekaldt,jeg liker heller ikke å fryse så det er nok ikke lenge før termodressen blir tatt i bruk ,ullstilongs er fremme og jeg er glad jeg kan strikke for i går kom ny jakke av pinnene i en deilig lodden moahir garm i lekker serise farge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg