Hvilken farge har dagen i dag?

 

 

 

Dagene mine har farger. Har dine?

Jeg tenker ikke sånn som at helgedagene er røde, som er en opplest og vedtatt “sannhet”. Nei…jeg tenker mer som hva man assosierer  eller “føler” når man hører navnet på dagen. Hvilken farge faller ned i hodet på deg når du ser ordet eller hører noen si det?

Hvilken farge har mandag?

Hvilken farge har tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag??

 

Jeg ønsker svar fra deg i kommentarfeltet, og gjerne noe om HVORFOR er du tenker som du gjør.  Mine svar kommer så klart senere 🙂 

 

 

#dagene #farger 

9 kommentarer
    1. Mandag er hvit og ny. Full av løfter.
      Tirsdag er gul, oppkvikkende og fin.
      Onsdag er grønn, stabilitet.
      Torsdag er orange, tempo og aktivitet.
      Fredag er rosa, oppløftende og lovende.
      Lørdag er gull, glam og glitter.
      Søndag er blå, rolig og avslappende.

    2. Dette har jeg faktisk ikke tenkt så mye på, men skal prøve:
      Mandag – Blå
      Tirsdag – Grønn
      Onsdag – Oransje
      Torsdag – Gul
      Fredag – Svart
      Lørdag – Rød
      Søndag – Hvit

    3. Dagen i dag er grønn 💚 Det er ikke sikkert at neste tirsdag er det, men i dag er den det. Årsaken er for at jeg har på meg grønn genser, jeg har dullet og stelt med de grønne plantene mine. Så har vaktmesteren vår klippet gresset, og da ble fargen ganske mørk grønn for det slo ut på allergien min 😉

    4. Tirsdag er grønn. Grønn er en helt grei farge. Usikker på om det er alle tirsdager som er grønne eller kun denne. Men det var den tanken dom falt ned i hodet mitt.

        1. Onsdag er gul, optimismens farge. torsdag er blå. Tillitsvalgt dag, alt går på skinner livet er blått som himmel og hav fredag er varm rød , burgunder. Trygg og kos og start på helg. Lørdag er grå, forsvinner før jeg får sukk for meg. Søndag er hvit. Blank, ren. Jeg kan gjøre hva jeg vil. Mandag er brun, litt tregt å komme i gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg