Hvordan unngå “hamster-looken”…

 Det er nå en gang sånn at når man har rundet 50, så har det liksom begynt å “sægge” litt her og der..Og da mener jeg ikke bare rumpa. Neida…det siger litt både her og der. Huden har liksom begynt å “løsne” litt fra underlaget. Merkelige greier…
Halsen, lårene, armene, ja for ikke å snakke om kinnene… 

Huden ved kinnene henger som små poser på hver sin side, som om man skulle være en hamster som trengte disse til “oppbevaring” av mat. 
Og…nå er det ikke det at ikke hamstere er søte, for det er de jo, men man kan jo gjøre sitt beste for ikke å likne en FORVOKST hamster. Hamstere på nesten 180 cm er liksom ikke LIKE søte….

 

 

Annebe har lært meg et “triks”. Og det er å smile. Hun er jo modell, så jeg stoler på henne. Når man smiler så trekker musklene automatisk kinnene oppover, og hamsteren forsvinner som dugg for solen!

 

 

Å smile er godt både for utsiden og innsiden altså. Man blir jo gladere av det. Og det funker altså like godt som et hvert kirurgisk inngrep. Eller faktisk BEDRE! 😉

 

 

 

#smil #hamsterkinn #

19 kommentarer
    1. Synes bilder blir best liggende på ryggen i min alder for da faller liksom all huden bakover til øra. Glatt og rynkefri 😂 Å stå bøyd over et sotet glassbord å tørke gjør man ikke 🤣

      1. Jeg har glemt å trene masse muskler, HVER dag. Tenk hvor mye dårlig samvittighet JEG burde ha…Orker ikke det 😀 Dårlig samvittighet altså 😉

    2. Ja, å smile er utrolig god medisin, spesielt for sjelen 🙂
      Jeg har alltid fått høre det: “du har så mye problemer med helsa og i livet, og likevel smiler du alltid”. Ja, hvis jeg ikke hadde smilt, hvor hadde jeg vært da? I perioder har smilet vært en maske. Men som regel kommer det innenfra, fordi jeg blir glad av det, det gjør dagene gode, tross alt 🙂
      Og som du også sier…det hjelper jo mot hamsterkinn 😀 Hehehe 😀
      En smilende klem til deg ♥♥

      1. Mamma levde med kreft i 8 år, og hun var pådriveren av å tenke positivt. “Det blir ikke noe BEDRE av å fokusere på det negative” sa hun alltid. “Jeg GIDDER IKKE å bare prate om disse tingene, det blir ikke bedre av det”. Sånn sa hun alltid. Spurte alltid oss, sykepleierne osv hvordan det var med oss og dem. Snudde fokuset UT 🙂 Så hun satt der med det gode, blide ansiktet sitt og tiltrakk seg folk som ville prate med henne. Fordi hun var blid og interessert. Hun er forbildet mitt på mange måter. Når jeg er litt sutrete for ingenting noen dager (som jo er ganske menneskelig), så tenker jeg på henne. Og sparker meg selv litt i rumpa. “Det blir bedre hvis du er litt positiv” sier jeg til meg selv. HUN sa aldri at VI skulle være det. Hun snakket bare om hvordan tenke for egen del 🙂 Men det har påvirket meg mye <3 Ha en smilende dag du også <3 God klem til deg <3

      1. Jeg har tenkt mye på deg i det siste. Tenkt vi skulle treffes snart. Tenkt på photoshooter. Tenkt på dette med smilet 🙂 Så jeg smiler i vei, og drar kinnene opp 😀 He-he. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg