Ikke så mye som slår DEN følelsen!

 

 

Det er ikke så mye som slår DEN følelsen: 

  • Når små barnekropper skakker på hodet og titter opp på deg med et smil om munnen
  •  Store øyne ser på deg i spenning,  og med stor nysgjerrighet strekker de hals for å SE  enda bedre det du forteller om
  • Når de dagen etter nytt tema kommer trippende inn og spør om å få vite MER om det vi snakket om
  • Når man kan få gi de store øynene og måpende munnene en liten smak på verdens små forunderligheter

 

Jeg har verdens beste jobb antageligvis!

23 kommentarer
    1. Så bra du har fin jobb.
      Jeg er også mer fornøyd med min jobb. om dagen.
      Jeg er på faktura-avdelingen og skriver regninger om dagen og de er store..!
      Så takknemlig jobb og veldig viktig!

    2. Fantastisk. Jeg kan levende forestille meg når du drar de inn i en fantastisk verden. Men det er ikke sikkert jeg forstår det helt heller. Jeg får en følelse av at dine elever lærer gjennom bruk av flere sanser enn hørende. Ikke minst en fantastisk stimulans av fantasien.

    3. Helt enig 🙂 Jeg har en til…
      – Når de ler hjertelig når du leser høyt fra en komisk bok og gjør til stemmen din for å gjøre boken enda morsommere.

      1. Ja, den burde jeg også ta med 😀 Jeg har det jo på tegnspråk alt dette, ikke med stemme det. Men jeg gjør jo sånn luring og lesing med mye mimikk og “spill” i tillegg til tegnspråket da 🙂 Blir litt samme greia 😀 Viktige saker 🙂

        1. Ja, det blir jo litt annerledes. Men så flott at du er tegnspråklærer. Jeg blir litt nysgjerrig og lurer på om du har valgt dette yrket av genuin interesse for det, eller om du også har vokst opp med å lære det, slik at det har blitt en naturlig del av deg og lett å ta det valget? Jeg har i perioder lært meg bittelitt selv, men har dessverre aldri gått inn for å lære tegnspråk ordentlig. Men for en del år siden lærte jeg bort håndalfabetet til en førsteklasse da vi lærte om sansene og leste om Helen Keller som manglet to av sansene sine. Veldig fascinerende og imponerende historie.

          1. Jeg har ikke lært siden jeg var liten. Begynte når jeg var 25,og nesten ferdig med lærerutdanningen. Tenkte det måtte være spennende, og med litt mindre klasser med mer nærhet og oppfølging av elever. Og sånn ble det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg