Jeg vet ikke om NOEN som misliker ros og komplimenter..

 

 

Jeg er rimelig trygg på meg selv vil jeg si. Jeg sliter ikke med dårlig selvtillit., vet min verdi, liker meg selv og er egentlig ikke redd for å si det høyt.

Mange tror at siden man har god selvtillit og er rimelig trygg på seg selv, så trenger man ikke ros og komplimenter. Det er feil. Jeg vet ikke om NOEN som ikke liker å få litt positive tilbakemeldinger på det man gjør. Jeg vet ikke om noen som misliker å få komplimenter innimellom for hvordan de ser ut. 

 

 

 

Jeg har fått en del gode tilbakemeldinger den siste tiden på jobben jeg gjør, og det er fantastisk hyggelig. 
I går fikk jeg ikke mindre enn 2 komplimenter,fra folk i familien, på hvor pen jeg var. Det løftet dagen min flere hakk skal jeg fortelle deg, og det var slett ingen dårlig dag i utgangspunktet en gang. 

 

Så hvorfor gjør vi ikke dette mer?
Hvorfor gir vi ikke hverandre de positive tilbakemeldingene vi faktisk går og tenker på. For “falske” komplimenter gjennomskuer man. Det må være ekte ment. Men mange ganger TENKER man de positive tilbakemeldingene, forteller dem kanskje til folk som er i nærheten, men glemmer å fortelle dem det gjelder. 

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jeg skal bli flinkere til å si komplimentene og positive tilbakemeldinger høyt! Fortelle dem til de det gjelder.

 

Jeg begynner i dag!

Gjør det du også da vel! Og kom gjerne innom meg å si hva du opplevde når du ga disse komplimentene til folk. 🙂 

 

 

 

#ros #komplimenter #tilbakemeldinger

17 kommentarer
    1. Heldigvis reagerer jeg nå positivt på komplimenter. Du jeg var ung ble jeg bare flau og rødmet veldig.
      Ofte misstolket jeg det som ble sagt. Ikke artig å tenke på idag.
      Å gi positive tilbakemeldinger kan også være vanskelig, men jeg er enig i at det er viktig. Godt å bli minnet på dette av et flott menneske som deg.

    2. Ja du har bare så rett 🙂 Og det skal så lite til, og enda er jeg ikke flink til akkurat det der 🙂 Prøver og prøver, og minner meg på det stadig vekk 🙂 Takk for at gir sånne vekkere, det er du faktisk veldig flink til. 🙂 Jeg har faktisk lurt på om jobben din gir deg en egen evne til å utnytte flere sanser i forhold til andre mennesker, enn det “vi” andre gjør…. ? Har bare tenkt den tanken av og til l:) Ha en flott dag når den dukker opp 🙂 Klem

    3. Jeg er helt enig jeg også. Det er kjempekoselig med ros og komplimenter 🙂 Med årene har jeg blitt flinkere til å ta til meg positive ord, og jeg sier helhjertet “Tusen takk” når noen kommer med ros og komplimenter til meg 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Enig! Alle er vel kanskje ikke ‘attention junkies’ i samme grad som meg (hehe), men å påstå at en ikke bryr seg, er nok å lyve både til seg selv og andre..
      Vi burde imidlertid bli langt flinkere til å gi kompliment (der det er genuint ment). Selv om alle kompliment er kjærkomne, er det noe helt spesielt med de som kommer fra andre jenter, da disse vel må sies å være sjelden kost, samtidig som de føles spesielt genuine i og med de er kjemisk renset for seksuelle undertoner.

    5. Veldig enig – alle trenger ros – uansett! Jeg blir veldig glad av å få ros – og jeg prøver virkelig å rose og ha noen hyggelige komplimenter på lur! God klem <3

      1. Ja, framsnakk av andre til andre er en ting. Og det er også viktig 🙂 Men å huske å si det til den det gjelder er også viktig, og jeg kjenner at det er mange som har lett for å glemme det. Meg selv inkludert. Men jeg jobber med saken. 🙂 Tusen takk skal du ha 🙂

    6. Er så enig med deg, det er viktig å gi komplimenter. Også utrolig hyggelig å få. En ting jeg alltid har sagt er at kan man ikke si noe godt så er det bedre å la være. Veldig mange er “flinke” på å si “i dag ser du sliten ut” og lar være å si “i dag stråler du” på de dagene man faktisk stråler.
      Det gir en god glede å gi et godt kompliment til noen, og selfølgelig når man mener det og ikke gi for å gi ♡
      Samme gjelder for jobben man gjør, det gir en selvtillits boost å høre at man gjør en god jobb. Kanskje vi alle burde begynne i dag ♡ klem og flott innlegg fine Frodith

    7. Det er alltid hyggelig med kompliment, men vil påstå at det er mest enda hyggeligere å gi kompliment til folk. Ærlig kompliment og se gleden, da får en også glede tilbake <3.

      1. Veldig enig med deg 🙂 Koselig å se når folk stråler, lyser opp 🙂 Jeg synes alle fortjener litt ros, og at vi alle bør være flinke å gi det 🙂

    8. Så enig med deg! Det er veldig koselig å få komplimenter og ros. Og det betyr veldig mye når man får dem fra nær familie. Ofte der vi er minst flinke til å gi ros føler jeg.

      Det er noen år siden jeg bestemte meg for å gi mer positive tilbakemeldinger til folk, og det er veldig godt å se hva det gjør. Både kjente og ukjente.

      Jeg kan impulsivt gi kompliment også til folk jeg møter når jeg går tur, eller på bussen etc. om jeg ser noe som kler dem godt, en frisk og fin farge til dem, eller bare hvor flott den personen er. Mest til damer så klart 😉 Kan jo misforstås om det er en mann 😀 Og jeg har aldri opplevd noe negativt med å gi slike gode ord til fremmede, de smiler litt sjenert, eller stort, også kommer vi i snakk. Veldig artig, og godt å gjøre det! Og det har blitt mer vane å gjøre det nå etter noen års øvelse. 🙂

      Så det er lurt. Flott innlegg! Og fine bilder av deg 🙂 <3

      1. Jeg gir komplimenter og ros. Men kan helt klart bli enda flinkere. Noen ganger tenker jeg det bare, eller sier det til noen andre. Ååå, den og den er så flink. Men jammen meg bør de det gjelder høre det 🙂 Så fint at du gir til folk du ikke kjenner <3 Skal prøve det jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg