Kultiverte og kulturelle kvinner konsumerer kunst og kaffe

 

I dag har jeg og Karidansen gjort det meste av det som kan gjøres på en søndag: gått tur, vært på kafe og på kunstutstilling.

 

 

Karidansen kjente til en kunstner som har utstilling på Galleri H12, ikke så langt fra Kunstnernes Hus. Så etter en kjapp kaffe på vår kultiverte kafe dro på kunstutstilling. 

Hun som Kari kjente hadde masse fine bilder hun, men jeg ble litt ekstra fenget av en skotte som har fast plass og verksted  i samme Galleri: Rory Mitchell. Kunsten hans var veldig “talende” og sa en hel masse, både i form, farger, symbolikk og annet. Litt depressivt en del av det, så for meg blir det for trist å ha på veggen. Men bildene fanget meg på et vis likevel. 
Og hans “Helium Angel” som du ser under var et av de jeg likte best. For dette var av det litt mer positive slaget. Med litt håp og lys der framme 🙂 Han fortalte selv at han var en litt “depressiv” type maler, men det dukket opp noen lysglimt innimellom 🙂

 

 

 

Etter besøket på utstillingen gikk vi gjennom Vår Frelsers Gravlund, så på gravene til gamle kjente kunstnere som Edvard Munch, Christian Krogh osv, og tok snarveien ned Telthusbakken hvor det er hus fra “den gang da”. 

 

 

Sola skinte fra en blå-blå himmel, og man skal ikke kimse av hva det kan gjøre med en i disse dager 🙂

 

 

 

Jeg skulle gjerne hatt et år hvor jeg bare kunne gjøre slike ting som jeg har gjort i dag: Gå tur, gå på kafe, besøke utstillinger, snakke med de som lager det, ha lange samtaler med venninnen min over en god kopp kaffe. Det hadde vært noe det!!  

 

 

 

#kafe #kunst #samtaler

17 kommentarer
    1. Så fint maleri som jeg kunne tenke meg er fint å ha på veggen:)
      Tja….Frodith, det blir vel når du blir pensjonist:)
      Jeg jobber ikke nå for tiden, og egentlig har mulighet til det, men helsa strekker ikke til. Men jeg koser meg på min måte:)

    2. Åh, det hørtes ut som en helt super dag! 🥰 Sist jeg var i Oslo gikk jeg omtrent der dere gikk nå. Vi gikk fra Slottet, via gravlunden (så bl.a. gravene til Syse, Prøysen og Behn), ned Telthusbakken 🤩, via Grünerløkka (spiste på Isabella 😋), Grønland 🛒og tilslutt Oslo S.🚝

    3. En super søndag dere har hatt! Men jeg prøver å finne ut hva som er i det plastglasset dere har foran dere på kafeen, og forresten, holder du deg like sprek som nå kan det vel lett hende du har år på å gjøre slik som i dag…:)

    4. Det hørtes ut som en helt perfekt søndag. 🙂 Lenge siden jeg har hatt den feelingen. Men man tar det man får når det kommer 🙂 Artig å se deg og Kari i det moduset 😀

    5. Kunstutstilling, kaffe og kaker hører med til en slik flott dag. Var hos Baker Hansen i dag og spiste fastelavensbolle med det svensk flagget på. Og det var mye folk der jeg satt ute og det deilig. Ellers har jeg vaska litt her i dag, kasta søppel og tatt en runde med støvkluten. Før klokka var 9 i dag tidlig hadde jeg alt vært på en 2 timers sykkeltur så nå vil jeg ta en time på øyet. Ha fortsatt en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg