Mandagen – en begynnelse man ikke vil ha?

 

Mye er sagt om mandagen. Den er liksom skrekken. En begynnelse man ikke vil ha? Folk går i sørge-grøfta søndag kveld, og da MÅ jo mandagen starte med et brak. Blå-mandag osv.

 

Jeg fant et sitat som beskrev det litt i samme gata: 

“Stakkars lilla mandag- frontlinjekjemper for en hær av ukesoldater.”
(Sitat: Grethe Larsen)

 

 

Under følger deler av et dikt jeg skrev i en blå mandags-stund for noen år siden… 

 

 

Mandag

Mandag mårra..

 

Møter meg selv  i Magic- Mirror
Mårra-tryne myser muggent mot meg
Merker muligens mikroskopisk mismot ..

 

 

 

 

Maler meg
Mumler med morken munn:
“Magic-mirror my ass!”

 

Mumser morgenmat
Mekker matpakke
Marsjerer mistrøstig mot mandags-myldret,
morgen-maset
Mister munn og mæle
Mandags-monsteret murrer med moll-melodi

 

 

 

Men hva om dette blir mandagen hvor livet faktisk STARTER. En begynnelse man faktisk VIL ha= Da er det lurt å være åpen for det. Ikke lukke døren med mismot og mandagstryne..Hva om mandags-monsteret bare er noe hjernen din selv har skapt? Da må det vel gå an å skape mandags-mirakler også?

 

Jeg er klar for mandagen, og skal lage meg noen små mandags-mirakler i dag tror jeg 🙂 

 

 

 

#mandag #begynnelse

22 kommentarer

Siste innlegg