“Med hodet i sanden, og beinet i “sutrefella” kan det lett bli mørkt…”

 

Siden jeg er litt i det hjørnet om dagen at “sutring” ligger LITT høyt oppe i halsen, og prøver å snike seg forbi leppene så fort det byr seg en sjanse, så er det nødvendig med en liten “vekker” for meg selv. Jeg trenger et spark bak igjen. Og JEG er den beste til å sparke altså, hvis jeg skjønner at jeg trenger et spark bak.. En realt tupp kan jeg godt finne på å gi meg selv..

Så da jeg så gjennom forskjellig på bloggen fant jeg dette. Og kanskje er det flere enn meg som er i ferd med å gå i “sutrefella”. I så tilfelle bør du lese dette:

 

“Med hodet i sanden, og beinet i “sutrefella” kan det lett bli mørkt…”

 

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.” (Sitat: Mark Twain)

Jeg kunne ikke være mer enig.
Det funker i alle fall for meg. De gangene jeg føler livet har bitt meg i rumpa…De gangene jeg står med hodet i sanden nærmest og lurer på hvorfor det er mørkt..De gangene jeg har gått i “sutrefella” og bare går i ring rundt mine egne tanker, og lurer på hvorfor ting er så vanskelig..
Da tar jeg et hardt tak i mine egne skuldre og rister litt. Så vender jeg blikket UTOVER i stedet for innover (der det grumses fælt akkurat da), og tenker ut noe hyggelig å gjøre… For noen… For hvem som helst egentlig…. Alle trenger en oppmuntring innimellom. Tankene får et nytt fokus. Glemmer grumset på innsida. Får meg til å trekke hodet opp av sanden, og beina ut av “sutrefella”.. Plutselig smiler jeg, mens jeg legger planer…Plutselig får jeg morsomme ideer, som skal gjennomføres…

Jepp…Det er ikke tull eller en klisjè noen skinnhellige folk har kommet på. Det er nemlig en sannhet:

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.”

 

 

#ordtak #refleksjoner #synsvinkler

12 kommentarer
    1. Akkurat det samme handler mitt innlegg om i dag også, skrev i går, skal poste nå 🙂 Jeg lar andre muntre meg opp jeg,hihi

    2. Ja, det er helt sant. Akkurat som når jeg er litt nede for telling og likevel tilbyr å passe barnebarn. Da blir mødrene glade, ungene lykkelige for de skal til mormor, og mormora enda lykkeligere for at ho er sammen med ungene. Lett som bare det! 😉

    3. noen ganger kan det være godt å sutre litt,bare en sutrer fra seg :=) finne på noe ilag med noen andre kan fort få humøret på topp ja,og i lengden mye hyggeligere enn å sutre hi hi .Ønsker deg en dag full av latter

    4. Smart smart. Og Godt tips fra Hanne Beate i samme slengen. Godt å gjøre andre glad. Jeg bestilte meg billett til teater i morgen. Det var noe som gjorde meg glad, egoistisk glad, men glad 🙂

    5. Deet hørtes slett ikke helt feil ut 🙂 Lykke til,, hater å være sur, så jeg skjønner ikke meg på meg selv som setter meg selv i den situasjonen…

    6. Det var smart – og da blir de som blir oppmuntret så glade også, som gleder en selv.
      Et lite tips: Om jeg har noe jeg gruer meg til, så passer jeg på å ordne meg noe å glede meg til som skjer før det jeg gruer meg til.

    7. Det hørtes ikke så dumt ut det Frodith. Har faktisk ikke tenkt på det på den måten.
      Et meget godt tips! Vend blikket utover i stedet for innover.
      Ha en flott kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg